Türkiye’de Arapça Öğretimi Açısından “Silsiletü’l-Lisan” Ders Kitabının Değerlendirilmesi
Citation
MORTAÇ, Aymen, Türkiye’de Arapça Öğretimi Açısından “Silsiletü’l-Lisan” Ders Kitabının Değerlendirilmesi, Fatih Sultan Mehmet Vakıf Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsü Temel İslam Bilimleri Anabilim Dalı, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, 2019.Abstract
Bu çalışmada Arapça öğretiminde son yıllarda kullanılmaya başlanan Fatih Sultan Mehmet Vakıf Üniversitesi Yayınları arasında yer alan ve kısaca Silsiletu'l- Lisan olarak bilinen (Abs, Muhammed, es-Sibai, Amir, el-Ebraş, Muhammed, el-Annan, Mü'min, Silsiletu'l-Lisan Geliştirilmiş Arapça Öğrenim Serisi. İstanbul, Fatih Sultan Mehmet Vakıf Üniversitesi Yayınları, 2013) eğitim serisinin Türkiye'de Arapça öğretimi açısından değerlendirilmesi yapılmıştır.
Silsiletu'l-Lisan eğitim serisinin yabancı dil olarak Arapçanın öğretiminde dört temel beceri olan okuma-anlama, konuşma, dinleme ve yazma becerilerinin geliştirilmesinde faydalı olup olmadığı, Arapça öğretiminde ihtiyaç duyulan interaktif eğitim açısından yetkinliği, bu serinin, ders kitapları serisi ile yardımcı materyaller açısından yetkinliği, bu serinin, ders kitapları serisi ile yardımcı materyaller açısından zenginlik ve faydaları varsa eksiklikleri tespit edilmeye çalışılmıştır.Buradan hareketle kitap serisinde geliştirilmesi gereken yönlere işaret edlmiştir. Yine bu çalışmada yabancı dil olarak Arapça öğretiminde Silsiletu'l-Lisan eğitim serisinin kullanılabilirliğinin güçlü ve zayıf yönleri açıklanmaya çalışılmıştır.
Birinci bölümde Türkiye'de Arapça Öğretimi ve Ders Kitapları, İkinci bölümde ise Silsiletu'l-Lisan eğitim serisinin niteliği ve dil öğretimindeki yeri ile Silsiletu'l-Lisan eğiitm serisinin Arapça öğretiminde kullanılabilme özelliklerine yer verilmiştir. Üçüncü bölümde ise örnek dersler verilmiştir.
Çalışmanın sonuç ve değerlendirme bölümünde genel durum tanımlanmış eğitim setinin daha faydalı olması için bazı önerilerde bulunulmuştur. In this study, which was started to be used in Arabic language teaching in the last years, it was published between Fatih Sultan Mehmet Vakıf University Press and briefly known as '' Silsilat al-Lisan'' (Abs, Muhammad, as-Sibai, Amir, al-Ebraş, Muhammad , al-Annan, Mu'min, ''Silsilat al-Lisan'' Training Set, İstanbul Fatih Sultan Mehmet Foundation University Press, 2013) was conducted in Turkey Evaluation of Teaching Arabic of the ''Silsilat al-Lisan'' Training Set whether the teching set is useful in the development of reading, comprehension, speaking, listening and writing skills, which are the four basic skills in teaching Arabic as a foreign language, competence in terms of the interactive education needed in Arabic teaching, this set is used in wealth and benefits have been tried to be determined. In addition, aspevts of the book set should be improved. Again, in this study, the functinality of ''Silsilat al-Lisan'' Training Set was tried to be explained in teaching Arabic as a foreign language.
In the first chapter, Teaching Arabic in Turkey and Textbooks; In the second chapter, the ''Silsilat al-Lisan'' Training Set and its place in language teaching are discussed, In the third chapter, the features of the ''Silsilat al-Lisan'' Training Set can be used in Arabic teaching. In the third chapter, sample courses are given.
According to the results of the study, solution suggestions are presented.