• Türkçe
    • English
  • English 
    • Türkçe
    • English
  • Login
View Item 
  •   FSM Vakıf
  • Enstitüler / Institutes
  • Lisansüstü Eğitim Enstitüsü / Institute of Postgraduate Education
  • View Item
  •   FSM Vakıf
  • Enstitüler / Institutes
  • Lisansüstü Eğitim Enstitüsü / Institute of Postgraduate Education
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Genç Yetişkinlerde Yalnızlığın Sosyal Kaygı, Sosyal Beceri ve Öz-Duyarlık Açısından İncelenmesi

Thumbnail

View/Open

Tez (1.508Mb)

Access

info:eu-repo/semantics/openAccess

Date

2020

Author

Er, Merve

Metadata

Show full item record

Citation

ER, Merve, Genç Yetişkinlerde Yalnızlığın Sosyal Kaygı, Sosyal Beceri ve Öz-Duyarlık Açısından İncelenmesi, Fatih Sultan Mehmet Vakıf Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsü Psikoloji Anabilim Dalı, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, İstanbul 2020.

Abstract

Bu çalışmanın amacı sosyal kaygı, sosyal beceri ve öz-duyarlığın yalnızlık üzerindeki etkisini incelemektir. Bu amaç doğrultusunda yaş aralığı 18-40 olan 356 genç yetişkin birey ile gönüllülük esasına dayalı olarak çalışma gerçekleştirilmiştir. Araştırma kapsamında katılımcıların kişisel bilgilerini elde etmek amacıyla demografik bilgi formu, Liebowitz Sosyal Kaygı Ölçeği, A Sosyal Beceri Ölçeği, Öz-duyarlık Ölçeği ve UCLA Yalnızlık Ölçeği ile oluşturulan anket formu kullanılmıştır. Verilerde yapılan gerekli düzenlemelerin ardından değişkenler arasındaki ilişkiyi incelemek amacıyla Korelasyon Analizi; daha sonra yalnızlığın yordanması amacıyla Çoklu Doğrusal Regresyon modelleri kurulmuştur. Analiz sonuçlarında Liebowitz Sosyal Kaygı Ölçeği’nin ‘Kaygı’ ve ‘Kaçınma’ alt boyutları ile Öz-duyarlık Ölçeği’nin ‘Öz-yargılama’, ‘Farkındalık’ ve ‘İzolasyon’ alt boyutlarının yalnızlığı olumlu yönde; A Sosyal Beceri Ölçeği, Öz-duyarlık Ölçeği, Öz-duyarlık Ölçeği’nin ‘Öz-sevecenlik’ ve ‘Paylaşımların Bilincinde Olma’ alt boyutlarının ise yalnızlığı olumsuz yönde yorduyor olduğu bulunmuştur. Analiz sonuçları, literatür bilgilerine dayandırılarak yorumlanmıştır.
 
The aim of this study is to investigate the effect of social anxiety, social skills and self-compassion on loneliness. For this purpose, 356 young adults, aged 18-40, participated in the study on a voluntary basis. In order to obtain personal information from participants, demographic information form, Liebowitz Social Anxiety Scale, ASocial Skill Scale, Self-Compassion Scale and UCLA Loneliness Scale were used. After necessary arrangements have been made in the data, Correlation Analysis was carried out in order to examine the relationship between variables; then, Multiple Linear Regression Analyses were applied on the variables to predict loneliness. In the results of the analysis, the ‘anxiety’ and ‘avoidance’ subscales of Liebowitz Social Anxiety Scale and ‘self-judgment’, ‘awareness’ and ‘isolation’ subscales of Self-compassion Scale were found to predict loneliness positively. A Social Skill Scale, Self-compassion Scale, the ‘self-kindness’ and the ‘common humanity’ subscales of Self-compassion Scale were found to predict loneliness negatively. The results are discussed in the light of the literature.
 

URI

https://hdl.handle.net/11352/3094

Collections

  • Lisansüstü Eğitim Enstitüsü / Institute of Postgraduate Education [1093]

Related items

Showing items related by title, author, creator and subject.

  • Sosyal Yardımlaşma ve Dayanışmayı Teşvik Fonu ve Sosyal Yardımlaşma ve Dayanışma Vakıfları 

    Saran, Ulvi (Vakıflar Genel Müdürlüğü, 1997)
    [No Abstract Available]
  • Sosyal Değerler Emek ve Sosyal Edebiyata Dair Bazı Düşünceler 

    Sarı, Osman (FSM Vakıf Üniversitesi, 2013-09)
    İnsanların faaliyet ve davranışlarının ölçüsü olan, onların maddi ve manevi ihtiyaçlarını gidermeye yarayan ve onları diğer varlıklardan ayıran ilkelere veya araçlara sosyal değerler diyebiliriz. Sosyal değerlerin en ...
  • Üniversite Öğrencilerinde Sosyal Zeka ve Sosyal Sorun Çözme Becerisinin Somatizasyon ve Sağlık Anksiyetesi Üzerindeki Etkisi 

    Akkuzu, Hüdanur (Fatih Sultan Mehmet Vakıf Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, 2019)
    Sosyal zeka, kendisinin ve başkalarının duygusunu anlayabilmeyi tanımlayan sosyal bilgi süreci, ilişkilerde ustalığı tanımlayan sosyal beceri ve sosyal ortamlara uyum sağlayabilmeyi tanımlayan sosyal farkındalık olmak üzere ...



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 




| Policy | Guide | Contact |

DSpace@FSM

by OpenAIRE
Advanced Search

sherpa/romeo

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsTypeLanguageDepartmentCategoryPublisherAccess TypeInstitution AuthorThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsTypeLanguageDepartmentCategoryPublisherAccess TypeInstitution Author

My Account

LoginRegister

Statistics

View Google Analytics Statistics

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Policy || Guide || Library || FSM Vakıf University || OAI-PMH ||

FSM Vakıf University, İstanbul, Turkey
If you find any errors in content, please contact:

Creative Commons License
FSM Vakıf University Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@FSM:


DSpace 6.2

tarafından İdeal DSpace hizmetleri çerçevesinde özelleştirilerek kurulmuştur.