Yayın tarihi için Temel Eğitim Bölümü listeleme
Toplam kayıt 13, listelenen: 1-13
-
Üstün Yetenekli Çocukların Sosyal Yeterliliklerinin Sınıf İçerisindeki Sosyometrik Statülerine Göre İncelenmesi
(Mehmet Dursun ERDEM, 2017)Bu araştırmada, normal eğitim ve öğretime devam eden, Bilim Sanat Merkezine (BİLSEM) kayıtlı, üstün yetenekli tanısı almış, ilköğretim 3.,4.,5.,6. ve 7. sınıf öğrencilerinin, sosyal yeterlilik düzeylerinin, sosyometrik ... -
Examination of Preschool Teachers' Opinion on Alternative Assessment
(Horizon Research Publishing, 2018)This research intended to determine the alternative assessment methods used by the preschool teachers and their opinions, knowledge and competencies related to these methods. The research group of the study comprised of ... -
Okul Öncesi Öğretmen Adaylarının Çevre Sorunlarına İlişkin Tutum ve Davranışlarının İncelenmesi
(Siree Publications, 2018)This survey-based quantitative study of attitudes and behaviors related to environmental problems was based on a random sample of 1,098 pre-service preschool teachers in seven public universities, one from each of the seven ... -
Okul Öncesi Öğretmenlerinin Öz Yeterlik İnançlarının Bazı Değişkenlere Göre İncelenmesi
(OPUS, 2019)Bu çalışmanın amacı farklı kurumlarda okul öncesi öğretmeni olarak görev yapan öğretmenlerin öz yeterlik inançlarının cinsiyet, yaş, mesleki deneyim ve çalışılan kurum türü değikenine göre farklılaşıp farklılaşmadığını ... -
The Interrelationship of Attachment Style, Sense of Loneliness, and Social Dissatisfaction in Children Aged 60–72 Months
(Springer, 2020)The aim of this correlational survey-based research is to examine the relationships between the attachment styles of children aged 60–72 months and their senses of loneliness and social dissatisfaction. The participants ... -
Investigation of the Relationship between Children's Prosocial Behaviour and Self-Regulation Skills
(Birleşik Dünya Yenilik Araştırma ve Yayıncılık Merkezi, 2020)This study aimed to investigate the relationship between children's prosocial behavior and self-regulation skills. To collect the data of the study, demographic information form developed by the researcher was used for the ... -
Interactional Synchrony Between 3 Years Old Children and Their Mothers in Extended and Nuclear Families
(Routledge, 2020)The synchronization characteristics of mothers and their 3-year-old children living in large and nuclear family types were examined in a semi-structured play process. Grounded multi-case research was used. The participants ... -
Okul Öncesi Öğretmen Adaylarının Fen Eğitimine Yönelik Öz- Yeterlikleri İle Başarı Amaç Oryantasyonları Arasındaki İlişkinin Bazı Değişkenlere Göre İncelenmesi
(Abant İzzet Baysal Üniversitesi, 2020)Bu araştırmada okul öncesi öğretmen adaylarının fen eğitimine yönelik öz-yeterlik düzeyleri ve başarı amaç oryantasyonları arasındaki ilişkinin incelenmesi ve başarı amaç oryantasyonlarının cinsiyet ve sınıf düzeylerine ... -
Teacher Education and Foreign Language Teacher Professionalism in The 21st Century
(Hacettepe Üniversitesi, 2020)The quality of foreign language teaching improves so long as foreign language teacher education quality is increased. However, it is not easy to measure the quality of Foreign Language Teacher Education (FLTE) programmes ... -
Okul Öncesi Dönemdeki Çocukların Fiziksel ve İlişkisel Saldırganlıklarının Mizaç Özellikleriyle İlişkisinin İncelenmesi
(Mustafa Süleyman ÖZCAN, 2020)Çocuğun hayatında sürekli hale gelebilecek saldırganlık yönelimi ve saldırganlık davranışının temeli okul öncesi dönemde başlamaktadır. Bu dönemde çocuk saldırganlık yönelimi göstermekte ve bunu kalıcı hale getirmektedir. ... -
The Effects of Life Skills Education Program on Problem Behaviors and Social Skills of 4-year-old Preschoolers
(Siree Publications, 2020)The purpose of this study was to evaluate the effects of the Life Skill Program on 4-year-old preschoolers. The problem behaviors and social skills of the preschoolers made up the dependent variable while “Life Skills ... -
Erken Çocukluk Dönemi Öğretmenlerinin Çokkültürlülüğe Dair Bakış Açıları ve Uygulamaları Üzerine Bir İnceleme
(Türkiye Okul Öncesi Eğitimini Geliştirme Derneği, 2020)Eğitim alanında çokkültürlülük her ailenin özgünlüğü ve onlarla çalışmanın getirdiği etkiler ile tüm çocuklar için eşit eğitim fırsatları oluşturma; farklılıkları takdir etme olarak tanımlanmaktadır. Çokkültürlülük aynı ... -
Subjective School Wellbeing of Refugee and Local Children: Voices From Having, Loving, and Being Dimensions
(Taylor & Francis, 2023)The influx of refugees has drastically changed the ethnic composition of early childhood education system in Turkey, especially in provinces where refugees are resettled. Given this change, how refugee and local children ...