Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Bölümü
Recent Submissions
-
Türkçeyi İkinci/Yabancı Dil Olarak Öğrenenler için Metin Değiştirimi: Mustafa Kutlu’nun “Rüzgârın Oğlu” Hikâyesi Örneği
(Mustafa Durmuş, 2024)Türkçenin ikinci ya da yabancı dil olarak öğretiminde kullanılmak üzere dil seviyelerine göre hazırlanmış okuma kitaplarının sayısı azdır. Bu sebeple de ya dil öğreticileri tarafından hazırlanmış dil öğretimini amaçlayan ... -
Mehmet Kaplan ve Nihad Sâmi Banarlı’da Dil, Edebiyat veKültürel Kimlik
(Sakarya Üniversitesi, 2023)Mehmet Kaplan ve Nihad Sâmi Banarlı’nın kültürel kimlikle ilgili görüşlerini inceleyen bu çalışma yakın dönem Türk tarihinde kültürel kimlik düşüncesinin değişim sürecinin anlaşılmasına katkı sunmayı hedeflemektedir. Bu ... -
Yunus Emre’nin Meşhur ve Meçhul Bir Şiiri Üzerine Bazı Mülahazalar
(Türkiye Dil ve Edebiyat Derneği, 2023)Edebî eserleri okurken eserin temasını bilmek metni anlamak için elzemdir. Bununla birlikte, bazı meşhur eserlere dair farklı okumalar ve anlamlandırmalar da mümkün olabilmektedir. Çalışmada, Yunus Emre’nin “İlim ilim ... -
Yabancılar için Türkçe Ders Kitaplarındaki Kültürel Unsurların İncelenmesi: Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi Yabancılar için Türkçe Öğretim Seti Örneği
(Yakup Yılmaz, 2021)Yabancı dil öğretimi sürecinde dilin kullanım boyutunu oluşturan kültürel unsurların büyük bir önemi vardır. Türkçenin yabancı dil olarak öğretiminde kültürel unsurların incelenmesine yönelik gerçekleştirilen çalışmalara ... -
Türkçe'nin Yabancı Dil Olarak Öğretiminde Kullanılan Okuma Kitaplarındaki Söz Varlığı Ögelerinin İncelenmesi
(Yakup Yılmaz, 2021)Sözcükler iletişimi sağlayan temel ögeler olarak kabul edilmektedir. Yalnız veya birkaç sözcüğün birleşimiyle varlık gösteren söz varlığı ögeleri, bir dilin yabancı dil olarak öğretilmesi sürecinde öncelikler ve ihtiyaçlara ... -
Türkçeyi Yabancı Dil Olarak Öğrenenlerin Yazılı Anlatımlarındaki Sözcüklerin Kullanım Yaygınlığı Ve Sözcüklerin Seviyelere Dağılımı
(Uludağ Üniversitesi, 2018)Dil öğretiminde yer verilmesi gereken ilk sözcüklerin bireylerin yaşamında birinci derece önemli olan sözcükler olduğu söylenebilir. Bu sözcükler de dilde ve iletişimde en sık ve yaygın olarak kullanılan sözcükleri ... -
Türkçenin Yabancı Dil Olarak Öğretiminde Yöntem
(Yakup YILMAZ, 2020)Bir yabancı dilin öğretimi söz konusu olduğunda dilin nasıl öğretileceği de söz konusu olmaktadır. Bu süreçte dil öğretim yöntemlerinden yararlanılmaktadır. Türkçenin yabancı dil olarak öğretiminde de dil öğretim ... -
Türkçenin Yabancı Dil Olarak Öğretimi: Ne Kadar Öğreteceğiz?
(Mustafa Süleyman ÖZCAN, 2018)Türkçenin yabancı dil olarak öğretiminde hangi sözcüklerin öğretileceğine ve öğretilecek sözcüklerin nasıl öğretileceğine dair çalışmalar yapılmaktadır. Bunun yanında, Türkçenin yabancı dil olarak öğretimine dâhil edilmesi ... -
Türkçeyi Yabancı Dil Olarak Öğrenenlerin Yazılı Anlatımlarındaki Sözcüklerin Kullanım Sıklığı
(Erzincan Üniversitesi, 2017)Türkçenin yabancı dil olarak öğretiminde, dilde en sık kullanılan sözcüklerin öğretilmesi gereklidir. Öğretimde yer alacak sözcüklerin seçiminde, sözcüklerin seviyelere dağılımında ve öğretim materyallerinin hazırlanmasında ... -
Öğrencilerin “Değer” Kavramına Yönelik Algılarının Metaforlar Aracılığıyla Belirlenmesi
(International Balkan University, 2019)Öğrencilerin değer kavramına yönelik algılarının metaforlar aracılığıyla belirlenmesini amaçlayan bu çalışma metaforik çalışma olup nitel bir araştırmadır. Veri toplama ve yorumlama sürecinde nitel araştırma yöntemleri ... -
Öğretmenlerin Yaratıcı Yazma Tekniklerine Yönelik Değerlendirmeleri: Bir Eylem Araştırması
(OPUS, 2018)Yaratıcı yazma teknikleri öğrencilerin hem yazma becerisini hem de yaratıcılığını geliştiren yazma yaklaşımlarındandır. Yaratıcı yazma tekniklerinin, sınıfta doğru ve etkili bir şekilde uygulanabilmesi için öğretmenlerin ... -
Kuvâ-yı Milliye’nin Kuvve-i Mâneviyesi İstiklâl Marşı’na Moral Açısından Bir Yaklaşım
(International Balkan University, 2016)İstiklâl Marşı için düzenlenen yarışmanın tarihî arka planına bakıldığında cephede savaşan askerleri moral bakımından destekleyecek bir metin arandığı anlaşılmaktadır. Yarışmaya katılan eserlerden jüri tarafından ... -
Hikâyelerini “Öyküsüz” / Öykülerini “Hikâyesiz” Anlatamayan “Hikâye Anlatıcısı”: Hüseyin Su
(International Balkan University, 2019)Dünyadaki bütün medeniyetlerde “hikaye anlatıcılığı” olarak adlandırılan bir gelenek vardır. Bu gelenekle insanlar tecrübelerini, birikimlerini, acılarını, kısaca geçmişte yaşadıkları bütün hadiseleri gelecek nesillere ... -
Turkish Culture in the Metaphors and Drawings by Learners of Turkish as a Foreign Language
(Özgen Korkmaz, 2020)Language teaching is a practice of teaching a culture. What is learnt is not only a language but also the culture of the target language. It is important to examine the way learners perceive Turkish culture in this learning ... -
Turkish as a Foreign Language Learners’ Use of Vocabulary Learning Strategies
(Hacettepe University, 2020)Learning a foreign language includes learning vocabulary together with grammar rules and using language skills by means of them. Words are presented to learners through teachers and coursebooks in educational processes. Yet, ... -
The Effect of Creative Writing Activities on Elementary School Students’ Creative Writing Achievement, Writing Attitude and Motivation
(Hacettepe University, 2019)Writing skills have a tendency to lose their importance day by day. In addition, writing studies with a productbased approach discourage students from writing. In teaching mother tongue, creative writing activities, ... -
Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğrenenlerin Duygusal Algı Becerilerinin Değerlendirilmesi
(Tarih Kültür ve Sanat Araştırmaları Dergisi, 2018)The aim of this research is to determine the level of emotional literacy skills of learners who learn Turkish as a foreign language and to examine them according to various variables. For this purpose, emotional literacy ...