Sınıf Öğretmenlerinin Mesleki Tükenmişlikle İlgili Görüşleri (Bayrampaşa İlçesi Örneği)
Künye
UYGUN, Kader, Sınıf Öğretmenlerinin Mesleki Tükenmişlikle İlgili Görüşleri (Bayrampaşa İlçesi Örneği), Fatih Sultan Mehmet Vakıf Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsü Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı, Yayımlanmamış PRO 500 Uzmanlık Projesi, İstanbul 2021.Özet
Bu çalışmanın amacı Bayrampaşa ilçesindeki sınıf öğretmenlerinin mesleki tükenmişlikle ilgili görüşlerinin incelenmesidir. Araştırma, ilkokulda görev yapan sınıf öğretmenlerinin görüşlerini incelenmek için nitel araştırma modeliyle yapılmıştır. Araştırmanın evrenini İstanbul ilindeki resmi ilkokullarda görev yapan sınıf öğretmenleri oluşturmaktadır. Örneklem ise İstanbul ilinin Bayrampaşa ilçesinde görev yapan 10 sınıf öğretmeninden oluşmaktadır. Verilerde önceden belirlenmiş 10 mülakat sorusu kullanılmıştır. Mülakatlar neticesinde 6 öğretmenin mesleki tükenmişlik yaşamadığı, 4 öğretmenin ise mesleki tükenmişlik yaşadığı görülmüştür. Mesleki tükenmişlik yaşama sebepleri ise genel olarak; sorunlu öğrencilerle uğraşmak zorunda olmak, sorunlu veliler ile karşı karşıya kalmak ve Milli Eğitim müfredatının veya sisteminin öğretmenlerin imkânları, durumları ve üretkenlik oluşturması açısından tekdüze olması olarak görülmüştür. The aim of this study is to examine the opinions of classroom teachers in Bayrampaşa district on professional burnout. The research was conducted with a qualitative research model by examining the opinions of teachers working in primary schools. The universe of the research consists of classroom teachers working in official primary schools in Istanbul. The sample consists of 10 classroom teachers working in Bayrampaşa district of Istanbul. 10 pre-determined interview questions of the data were used. As a result of the interviews, it was observed that 6 teachers did not experience professional burnout, and 4 teachers experienced professional burnout. The reasons for professional burnout were generally seen as having to deal with problematic students, being confronted with problematic parents, and the uniformity of the national education curriculum or system in terms of teachers' opportunities, situations and productivity.