Köyde Bir Öğretim Lideri: Dilek Livaneli
Citation
AKÇADAĞ, Tuncay. "Köyde Bir Öğretim Lideri: Dilek Livaneli". Kalem Eğitim ve İnsan Bilimleri Dergisi, 7.2 (2017): 263-292.Abstract
Bu çalışma, Samsun ili, Çarşamba ilçesi Kumköyü ilkokulunda ve köyde hatırı sayılır
pek çok iyileştirmeler yaparak sesini duyurmuş olan öğretmen Dilek Livaneli
(DL)’nin başarı öyküsünü oluşturmaktadır. Köy öğretmenliği ülkenin sosyo-politik
ve ekonomik gidişine bağlı olarak her ne kadar önemini yitiren bir görüntü içinde olsa
da, köylerde görev yapan öğretmenlerin neleri nasıl yapacağına dair yapılmış bir
program ve çalışma tarifi bulunmamaktadır. Çalışma, DL’nin köydeki öğretmenlik
yaşantısında neleri nasıl yaptığını ortaya koyarak yaptıklarının analizini yapma, diğer
öğretmenlere yol gösterici olma ve buradan hareketle “Genel olarak köydeki okullara,
öğrencilere ve köylülere her öğretmenin kendi gayreti doğrultusunda yapabileceklerine
dair bir çalışma düzeni oluşturulabilir mi?” sorusunu sordurma hedefini taşımaktadır.
Çalışma, nitel araştırma kapsamı içinde yer almaktadır ve durum çalışması
(case study) ile desenlenmiştir. Bu doğrultuda elde edilen bulgulardan çıkan en
önemli sonuç, köy öğretmenliği, okulun fizikî bakımı, öğrencilerin akademik, kültürel,
sosyal başarıları ve bedensel gelişimleri, köyün ve köylünün kendi bulunduğu
şartlar içerisinde ekonomik, sosyal ve kültürel yeniliklere kavuşturulması çabalarının
toplamı olduğu, DL örneğinde görüleceği gibi yapılan işlerin ancak içsel bir motivasyon
ve bir çalışma düzeni ile sağlanacağı yönündedir. This study constitutes the success story of Dilek Livaneli (DL) who
became known through making respectable improvements in the
Kumköyü Primary School which is located in Samsun province, Çarşamba
district and the village itself. Although being a village teacher
has a declining image which represents it lost its importance due to the
country’s socio-political and economic progress, there is not a program
or working description for teachers working in villages to show
them what to do and how to do. This work aim to analyze the experience
of DL through revealing the things she did and the way she did,
to guide other teachers and from this point of view, this work aims to
make people ask the question of “Is it possible to prepare a working
plan in order to render teachers capable so that they can accomplish
necessary tasks related with people and students in villages on their
own? This study is in the scope of qualitative study and its design is
case study. The most important result is that village teacher, physical
maintenance of school, student’s academic, cultural, social achievements
and physical developments mostly depend on the initiative taken
by villagers’ own economic, cultural and social attempts. As in the
case of DL, success in such issues is related with inner motivation and work order of people's themselves.
Source
Kalem Eğitim ve İnsan Bilimleri DergisiVolume
7Issue
2URI
http://kalemacademy.com/Cms_Data/Contents/KalemAcademyDB/Folders/SayiMakaleleri/~contents/4AN2GY8UNZDH3HDC/10-23863kalem-2017-87-pdf.pdfhttps://hdl.handle.net/11352/3749