Türkiye’de Eğitim Bilimleri Alanında Yayımlanan Dergilerin Bilimsel Yayın Haritası: Dergi Etki Faktörleri Üzerine Bir İnceleme
View/ Open
Access
info:eu-repo/semantics/openAccessDate
2016Author
Danışman, ŞahinYalçın, Mikail
Çiftçi, Şerife Koza
Tosuntaş, Şule Betül
Sölpük, Nihan
Ay, Yusuf
Karadağ, Engin
Yücel, Cemil
Metadata
Show full item recordCitation
DANIŞMAN, Şahin, Mikail YALÇIN, Şule Koza ÇİFTÇİ, Şule Betül TOSUNTAŞ, Nihan SÖLPÜK, Yusuf AY, Engin KARADAĞ & Cemil YÜCEL. "Türkiye’de Eğitim Bilimleri Alanında Yayımlanan Dergilerin Bilimsel Yayın Haritası: Dergi Etki Faktörleri Üzerine Bir İnceleme". Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 22.4 (2016): 483-506.Abstract
Bu araştırmada, Türkiye’de eğitim bilimleri alanında yayımlanan bilimsel dergilerin atıf analizlerinin ve
etki faktörlerinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Bu amaç doğrultusunda, 32 hakemli bilimsel dergide 2005-
2014 yılları arasında yayımlanan 7681 makale üzerinden kapsamlı bir atıf analizi yapılmış ve sonrasında ise
her bir dergiye ilişkin etki faktörleri belirlenmiştir. Araştırmada veri kaynağı olarak kullanılan dergilerin
belirlenmesinde, dergilerin kapsamı ve isimlerinde ‘eğitim’, ‘öğretim’, ‘eğitim bilimleri’, ‘öğretmen eğitimi’ ve
‘öğretmen yetiştirme’ sözcükleri olması ölçüt olarak belirlenmiştir. Araştırma kapsamında elde edilen 7681
makale ve 15052 atıfa ilişkin her veriye bir kod numarası verilmiş ve daha sonra veri temizleme ve
düzeltme işlemleri gerçekleştirilmiştir. Araştırmada bibliyometrik ve etki faktörü analizleri öncesinde
makalelerin yıllara ve dergilere göre dağılımları için frekans (f) ve yüzde (%) değerleri hesaplanarak
tanımlayıcı istatistikler üretilmiş, dergilerin etki faktörlerinin belirlenmesi için etki faktörü katsayısından
yararlanılmıştır. Araştırmada kapsamında incelenen makalelerde en fazla atıf yapılan ilk üç dergi, (i)
Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, (ii) Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri ve (iii)
Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi’dir. Araştırma kapsamında ele alınan eğitim
bilimleri dergilerinin 2014 yılı etki faktörü katsayısı incelendiği zaman, en yüksek etki faktörü katsayısına
sahip dergilerin (i) Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri, (ii) Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi
Dergisi ve (iii) Kuramsal Eğitimbilim Dergisi olduğu saptanmıştır. In this study, it is aimed to determine the reference analysis of scientific journal published in educational
sciences field in Turkey and their impact factors. In accordance with this purpose, a detailed reference
analysis was made on 7681 articles published in 32 peer- reviewed scientific journal between 2005-2014 and
then impact factor of each journal was determined. While deciding the journals to be used as data source
in the study, the criteria was that contents and names of journals should have the words ‘education’,
‘instruction’, ‘educational sciences’, ‘teacher education’, and ‘teacher training’. A code number was given
to each data of 7681 articles and 15052 references which was taken within the scope of the study and data
removing and correction procedures were followed. Before bibliometric and impact factor analysis,
descriptive analysis were conducted to measure frequencies (f) and percent (%) values of the articles by
years and journals and impact factor coefficient was used to assess the impact factors. . The first three
journals that are most referred in the articles which were investigated within the scope of the study are: (i)
Hacettepe University Journal of Education, (ii) Educational Sciences: Theory & Practice (iii) Ankara
University Journal of Faculty of Educational Sciences. When the year 2014 impact factor coefficients of
the journals in the study were investigated, the highest impact factor coefficients were seen in (i)
Educational Sciences: Theory & Practice, (ii) Educational Administration: Theory & Practice and (iii) The
Journal of Theoretical Educational Science.
Source
Kuram ve Uygulamada Eğitim YönetimiVolume
22Issue
4URI
https://app.trdizin.gov.tr/makale/TWpZd05URTJOZz09/turkiye-de-egitim-bilimleri-alaninda-yayimlanan-dergilerin-bilimsel-yayin-haritasi-dergi-etki-faktorleri-uzerine-bir-incelemehttps://hdl.handle.net/11352/3753