• Türkçe
    • English
  • Türkçe 
    • Türkçe
    • English
  • Giriş
Öğe Göster 
  •   DSpace@FSM Vakıf
  • Fakülteler / Faculties
  • Eğitim Fakültesi / Faculty of Education
  • Eğitim Bilimleri Bölümü
  • Öğe Göster
  •   DSpace@FSM Vakıf
  • Fakülteler / Faculties
  • Eğitim Fakültesi / Faculty of Education
  • Eğitim Bilimleri Bölümü
  • Öğe Göster
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Middle-School Teachers' Opinions on Values Education

Thumbnail

Göster/Aç

Ana Makale (350.8Kb)

Erişim

info:eu-repo/semantics/openAccess

Tarih

2017

Yazar

Eskicumalı, Ahmet
Demirtaş, Zeynep
Arslan, Nihan
Akdeniz, Yunus

Üst veri

Tüm öğe kaydını göster

Künye

ESKİCUMALI, Ahmet, Zeynep DEMİRTAŞ, Nihan ARSLAN & Yunus AKDENİZ. " Middle-School Teachers' Opinions on Values Education". Turkish Online Journal of Educational Technology, December Special Issue INTE, (2017): 847-852.

Özet

Values education is a process that starts in family and continues at education institutions. It is considered that individuals who form society should have main value judgments to share common social life and to live in peace together. In this study it is aimed to determine the opinions about values education of teachers who works at secondary education institutions. In the study 31 teachers who work in secondary education institutions in different cities are interviewed by using semi-structured interview form. The obtained datum is analyzed by descriptive analysis. In general, the results are obtained that there isn’t sufficient briefing in schools for teachers about values education, the teachers find the values education insufficient in the schools, values education curriculum should be improved and practiced, all the teachers should run the values education together, there should be a specific values education lesson and all the teachers should be a model for the students with their behaviors. Besides, it is determined that there are problems about values education because teachers, students and parents do not attach sufficient importance to values education. In addition to this, as a solution suggestion, giving lectures about values education to trainers and families comes into prominence.

Kaynak

Turkish Online Journal of Educational Technology

Sayı

December Special Issue INTE

Bağlantı

https://www.researchgate.net/profile/Nihan-Arslan-2/publication/322028620_Middle-School_Teachers'_Opinions_on_Values_Education/links/5a3eb7c5458515f6b045609e/Middle-School-Teachers-Opinions-on-Values-Education.pdf
https://hdl.handle.net/11352/3783

Koleksiyonlar

  • Eğitim Bilimleri Bölümü [88]
  • Scopus İndeksli Yayınlar / Scopus Indexed Publications [630]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 




| Politika | Rehber | İletişim |

DSpace@FSM

by OpenAIRE
Gelişmiş Arama

sherpa/romeo

Göz at

Tüm DSpaceBölümler & KoleksiyonlarTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına GöreBu KoleksiyonTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına Göre

Hesabım

GirişKayıt

İstatistikler

Google Analitik İstatistiklerini Görüntüle

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Politika || Rehber || Kütüphane || FSM Vakıf Üniversitesi || OAI-PMH ||

FSM Vakıf Üniversitesi, İstanbul, Türkiye
İçerikte herhangi bir hata görürseniz, lütfen bildiriniz:

Creative Commons License
FSM Vakıf Üniversitesi Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@FSM:


DSpace 6.2

tarafından İdeal DSpace hizmetleri çerçevesinde özelleştirilerek kurulmuştur.