• Türkçe
    • English
  • Türkçe 
    • Türkçe
    • English
  • Giriş
Öğe Göster 
  •   DSpace@FSM Vakıf
  • Fakülteler / Faculties
  • Eğitim Fakültesi / Faculty of Education
  • Eğitim Bilimleri Bölümü
  • Öğe Göster
  •   DSpace@FSM Vakıf
  • Fakülteler / Faculties
  • Eğitim Fakültesi / Faculty of Education
  • Eğitim Bilimleri Bölümü
  • Öğe Göster
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Mindfulness in Teaching and Positive Characteristics in Teachers: Prosocial Behaviors as Mediator

Thumbnail

Göster/Aç

Ana Makale (511.2Kb)

Erişim

info:eu-repo/semantics/openAccess

Tarih

2022

Yazar

Gördesli, Meltem Aslan
Örnek, , Dilaram Billur

Üst veri

Tüm öğe kaydını göster

Künye

GÖRDESLİ, Meltem Aslan & Dilaram Billur ÖRNEK . "Mindfulness in Teaching and Positive Characteristics in Teachers: Prosocial Behaviors as Mediator". Turkish Psychological Counseling and Guidance Journal, 12.65 (2022):189-200.

Özet

The importance of the influence of teachers on the development of individuals is often emphasized; It is accepted that positive teacher characteristics have positive effects on both teachers and students. However, it is seen that studies on variables that affect positive teacher characteristics are mainly concerned with intrapersonal psychological processes. For this reason, it is thought that considering the variables that may affect positive teacher characteristics in the context of interpersonal and educational environments will contribute to the literature on positive teacher characteristics. This study examines the mediating role of prosocialness in the relationship between mindfulness in teaching and positive characteristics in teachers. A total of 398 teachers working at various educational levels participated in the study. It was observed that the goodness of fit values in the tested model was within acceptable limits. Prosocialness was found to be a full mediator between mindfulness and positive characteristics in teachers. When the findings of the study were examined, it was seen that it is important to study prosocialness and mindfulness in teaching among teachers and teacher candidates.
 
Öğretmenlerin, bireylerin gelişimleri üzerindeki etkilerinin önemi sıklıkla vurgulanmakta; pozitif öğretmen özelliklerinin hem öğretmenler hem de öğrenciler üzerindeki olumlu etkileri kabul edilmektedir. Ancak pozitif öğretmen özelliklerinde etkili olan değişkenlere yönelik çalışmaların ağırlıklı olarak kişi-içi psikolojik süreçlerle ilgilendiği görülmektedir. Bu nedenle pozitif öğretmen özelliklerinde etkili olabilecek değişkenlerin kişilerarası ve eğitim ortamı bağlamında ele alınmasının pozitif öğretmen özelliklerine dair alanyazına katkı sağlayacağı düşünülmektedir. Bu çalışma, öğretimde bilinçli farkındalık ile öğretmenlerdeki olumlu özellikler arasındaki ilişkide prososyal davranışların aracı rolünü incelemektedir. Araştırmaya çeşitli eğitim kademelerinde görev yapan toplam 398 öğretmen katılmıştır. Yapısal eşitlik modelinin kullanıldığı bu çalışmada öğretimde bilinçli farkındalık ile pozitif öğretmenlik arasındaki ilişkide prososyal davranışların tam aracı olduğu bulgusuna ulaşılmıştır. Araştırmanın bulguları incelendiğinde, öğretmen yetiştirme ve hizmet içi eğitimlerinde öğretimde bilinçli farkındalık ve prososyal davranışlara yer verilmesinin önemli olduğu görülmüştür
 

Kaynak

Turkish Psychological Counseling and Guidance Journal

Cilt

12

Sayı

65

Bağlantı

https://dergipark.org.tr/tr/pub/tpdrd/issue/70856/1138253
https://hdl.handle.net/11352/4129

Koleksiyonlar

  • Eğitim Bilimleri Bölümü [88]
  • Scopus İndeksli Yayınlar / Scopus Indexed Publications [630]
  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar / TR-Dizin Indexed Publications [587]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 




| Politika | Rehber | İletişim |

DSpace@FSM

by OpenAIRE
Gelişmiş Arama

sherpa/romeo

Göz at

Tüm DSpaceBölümler & KoleksiyonlarTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına GöreBu KoleksiyonTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına Göre

Hesabım

GirişKayıt

İstatistikler

Google Analitik İstatistiklerini Görüntüle

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Politika || Rehber || Kütüphane || FSM Vakıf Üniversitesi || OAI-PMH ||

FSM Vakıf Üniversitesi, İstanbul, Türkiye
İçerikte herhangi bir hata görürseniz, lütfen bildiriniz:

Creative Commons License
FSM Vakıf Üniversitesi Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@FSM:


DSpace 6.2

tarafından İdeal DSpace hizmetleri çerçevesinde özelleştirilerek kurulmuştur.