• Türkçe
    • English
  • English 
    • Türkçe
    • English
  • Login
View Item 
  •   FSM Vakıf
  • Fakülteler / Faculties
  • Sanat, Tasarım ve Mimarlık Fakültesi / Faculty of Arts, Design and Architecture
  • Mimarlık Bölümü
  • View Item
  •   FSM Vakıf
  • Fakülteler / Faculties
  • Sanat, Tasarım ve Mimarlık Fakültesi / Faculty of Arts, Design and Architecture
  • Mimarlık Bölümü
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Çocuk Kütüphanelerinin Mekansal Tasarım Süreci: Mimarisi ve İç Mekan Tasarım Analizi

Thumbnail

View/Open

Kitap bölümü (1.787Mb)

Access

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess

Date

2019

Author

Burkut, Emine Banu

Metadata

Show full item record

Citation

BURKUT, Emine Banu. "Çocuk Kütüphanelerinin Mekansal Tasarım Süreci: Mimarisi ve İç Mekan Tasarım Analizi". Dünyanın İyiliği için Çocuk Kütüphaneleri, (2019): 311-350.

Abstract

Çocuk kütüphaneleri, çocukların kitaplarla buluşması ve bilgiye erişmesi için önemli mekânlardır. Çocuk(lar) için mekân(lar) tasarlanırken çocukların fiziksel, bilişsel ve zihinsel gelişimine uygun, onları her yönden destekleyecek şekilde olmalıdır. Mekânların tasarımında kullanıcı-mekân ilişkisi tasarımın odak noktasını oluşturmaktadır. Çünkü kullanıcının özellikleri mekânın tasarımını tüm boyutlarıyla etkilemektedir. Çocuklar için mekân tasarımı söz konusu olduğunda ise tasarımcıya daha büyük bir sorumluluk verilmektedir. Çocukların bulundukları mekânı algılaması, keşfetmesi, benimsemesi ve aidiyet hissedip mekânda daha kaliteli ve daha fazla zaman geçirmesi açısından büyük öneme sahiptir. Çocuklar için kütüphane hizmetinin genel amacı ise, çocukların yazıları, resimleri tanımaya başladıkları ilk günden itibaren zevk alabilecekleri kitapları temin etmek, kitap okuma, okuyabileceği kitapları seçmek, çocukların eğitimine çok yönlü bir şekilde rehberlik etmektir. Araştırma kapsamında çocuk kütüphaneleri ile ilgili yapılan akademik çalışmalar incelendiğinde çoğunlukla kütüphanecilik, bilgi ve belge yönetimi alanında yapılan çalışmalar görülmektedir. Çocuk kütüphanelerinin mimarisi ve iç mekân tasarımı alanında yapılan akademik çalışmaların az olduğu, fakat son yıllarda çocuk odaklı mekân tasarımı ve çocuk kütüphaneleri ile ilgili çalışmaların artmaya başladığı görülmektedir. Bu çalışmanın amacı “çocuk-kütüphane-mekân” ilişkisini mimarlık disiplini çerçevesinde inceleyerek örnekler üzerinden tarihsel ve kavramsal bir çalışma yapılarak örnekler üzerinden incelenmiştir.

Source

Dünyanın İyiliği için Çocuk Kütüphaneleri

URI

https://hdl.handle.net/11352/4176

Collections

  • Mimarlık Bölümü [140]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 




| Policy | Guide | Contact |

DSpace@FSM

by OpenAIRE
Advanced Search

sherpa/romeo

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsTypeLanguageDepartmentCategoryPublisherAccess TypeInstitution AuthorThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsTypeLanguageDepartmentCategoryPublisherAccess TypeInstitution Author

My Account

LoginRegister

Statistics

View Google Analytics Statistics

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Policy || Guide || Library || FSM Vakıf University || OAI-PMH ||

FSM Vakıf University, İstanbul, Turkey
If you find any errors in content, please contact:

Creative Commons License
FSM Vakıf University Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@FSM:


DSpace 6.2

tarafından İdeal DSpace hizmetleri çerçevesinde özelleştirilerek kurulmuştur.