• Türkçe
    • English
  • Türkçe 
    • Türkçe
    • English
  • Giriş
Öğe Göster 
  •   DSpace@FSM Vakıf
  • Fakülteler / Faculties
  • Sanat, Tasarım ve Mimarlık Fakültesi / Faculty of Arts, Design and Architecture
  • Mimarlık Bölümü
  • Öğe Göster
  •   DSpace@FSM Vakıf
  • Fakülteler / Faculties
  • Sanat, Tasarım ve Mimarlık Fakültesi / Faculty of Arts, Design and Architecture
  • Mimarlık Bölümü
  • Öğe Göster
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Çocuk Kütüphanelerinin Mekansal Tasarım Süreci: Mimarisi ve İç Mekan Tasarım Analizi

Thumbnail

Göster/Aç

Kitap bölümü (1.787Mb)

Erişim

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess

Tarih

2019

Yazar

Burkut, Emine Banu

Üst veri

Tüm öğe kaydını göster

Künye

BURKUT, Emine Banu. "Çocuk Kütüphanelerinin Mekansal Tasarım Süreci: Mimarisi ve İç Mekan Tasarım Analizi". Dünyanın İyiliği için Çocuk Kütüphaneleri, (2019): 311-350.

Özet

Çocuk kütüphaneleri, çocukların kitaplarla buluşması ve bilgiye erişmesi için önemli mekânlardır. Çocuk(lar) için mekân(lar) tasarlanırken çocukların fiziksel, bilişsel ve zihinsel gelişimine uygun, onları her yönden destekleyecek şekilde olmalıdır. Mekânların tasarımında kullanıcı-mekân ilişkisi tasarımın odak noktasını oluşturmaktadır. Çünkü kullanıcının özellikleri mekânın tasarımını tüm boyutlarıyla etkilemektedir. Çocuklar için mekân tasarımı söz konusu olduğunda ise tasarımcıya daha büyük bir sorumluluk verilmektedir. Çocukların bulundukları mekânı algılaması, keşfetmesi, benimsemesi ve aidiyet hissedip mekânda daha kaliteli ve daha fazla zaman geçirmesi açısından büyük öneme sahiptir. Çocuklar için kütüphane hizmetinin genel amacı ise, çocukların yazıları, resimleri tanımaya başladıkları ilk günden itibaren zevk alabilecekleri kitapları temin etmek, kitap okuma, okuyabileceği kitapları seçmek, çocukların eğitimine çok yönlü bir şekilde rehberlik etmektir. Araştırma kapsamında çocuk kütüphaneleri ile ilgili yapılan akademik çalışmalar incelendiğinde çoğunlukla kütüphanecilik, bilgi ve belge yönetimi alanında yapılan çalışmalar görülmektedir. Çocuk kütüphanelerinin mimarisi ve iç mekân tasarımı alanında yapılan akademik çalışmaların az olduğu, fakat son yıllarda çocuk odaklı mekân tasarımı ve çocuk kütüphaneleri ile ilgili çalışmaların artmaya başladığı görülmektedir. Bu çalışmanın amacı “çocuk-kütüphane-mekân” ilişkisini mimarlık disiplini çerçevesinde inceleyerek örnekler üzerinden tarihsel ve kavramsal bir çalışma yapılarak örnekler üzerinden incelenmiştir.

Kaynak

Dünyanın İyiliği için Çocuk Kütüphaneleri

Bağlantı

https://hdl.handle.net/11352/4176

Koleksiyonlar

  • Mimarlık Bölümü [140]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 




| Politika | Rehber | İletişim |

DSpace@FSM

by OpenAIRE
Gelişmiş Arama

sherpa/romeo

Göz at

Tüm DSpaceBölümler & KoleksiyonlarTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına GöreBu KoleksiyonTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına Göre

Hesabım

GirişKayıt

İstatistikler

Google Analitik İstatistiklerini Görüntüle

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Politika || Rehber || Kütüphane || FSM Vakıf Üniversitesi || OAI-PMH ||

FSM Vakıf Üniversitesi, İstanbul, Türkiye
İçerikte herhangi bir hata görürseniz, lütfen bildiriniz:

Creative Commons License
FSM Vakıf Üniversitesi Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@FSM:


DSpace 6.2

tarafından İdeal DSpace hizmetleri çerçevesinde özelleştirilerek kurulmuştur.