• Türkçe
    • English
  • English 
    • Türkçe
    • English
  • Login
View Item 
  •   FSM Vakıf
  • Enstitüler / Institutes
  • Lisansüstü Eğitim Enstitüsü / Institute of Postgraduate Education
  • View Item
  •   FSM Vakıf
  • Enstitüler / Institutes
  • Lisansüstü Eğitim Enstitüsü / Institute of Postgraduate Education
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Üsküdar İlçesi Branş Öğretmenlerinin Örgütsel Vatandaşlık Görüşleri

Thumbnail

View/Open

Tezsiz Yüksek Lisans (392.5Kb)

Access

info:eu-repo/semantics/openAccess

Date

2022

Author

Gençer, Aynur

Metadata

Show full item record

Citation

GENÇER, Aynur, Üsküdar İlçesi Branş Öğretmenlerinin Örgütsel Vatandaşlık Görüşleri, Fatih Sultan Mehmet Vakıf Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsü Eğitim Bilimleri Anabilim/Anasanat Dalı Eğitim Yönetimi Programı, Yayımlanmamış Tezsiz Yüksek Lisans,İstanbul 2022.

Abstract

Bu çalışmanın amacı, İstanbul İli, Üsküdar İlçesi, Çağrıbey Anadolu Lisesi çalışan branş öğretmenlerinin örgütsel vatandaşlık davranışlarına ilişkin görüşlerini ortaya koymaktır. Bu amaç doğrultusunda nitel araştırma yöntemi kullanılmış ve araştırma verileri nitel araştırma veri toplama tekniklerinden birisi olan görüşme yoluyla toplanmıştır. Araştırmanın deseni, durum çalışmasıdır. Katılımcıların belirlenmesinde amaçlı örnekleme yöntemi ve buna bağlı olarak ölçüt örnekleme tekniği kullanılmıştır. Araştırmanın verileri yarı yapılandırılmış görüşme formu ile toplanmıştır. Görüşme formu çalışmanın amacına uygun bir şekilde örgütsel vatandaşlığa ilişkin yapılan çalışmaların incelenmesi ve uzman görüşü alınarak gerekli ekleme ve çıkarmalar yapılarak hazırlanmıştır. Görüşme formunda açık uçlu toplam on adet soru bulunmaktadır. Araştırmanın verilerini toplamak için 2021-2022 eğitim öğretim yılında İstanbul İli, Üsküdar İlçesi, Çağrıbey Anadolu Lisesinde görev yapan 28 branş öğretmeni ile görüşmeler sağlanmıştır. Her bir görüşme deşifre edilerek metin haline getirilmiştir. Görüşme metinlerinin analizinde kavramsal çerçeveye bağlı kalınarak uygun tema, alt tema ve kodlamalar tablolar ile ortaya konmuş, verilerin analizinde içerik analizi kullanılmıştır. Öğretmenlerin örgütsel vatandaşlık hakkında görüşleri yardımlaşma, nezaket, vicdanlılık, centilmenlik ve sivil erdem boyutlarıyla ele alınmış ve analiz edilmiştir. Araştırmanın bulgularına göre katılımcıların çoğunun yardımlaşma, nezaket, vicdanlılık ve centilmenlik boyutunda örgütsel vatandaşlık davranışı sergiledikleri görülmüştür. Sonuç olarak; öğretmenlerin yardımlaşma, nezaket, vicdanlılık, centilmenlik boyutlarına ilişkin olarak örgütsel vatandaşlık davranışları sergiledikleri, ancak sivil erdem boyutunda öğretmenlerin bir çoğunun kendilerini geliştirerek, yenilikleri takip edecekleri, öğrencilere ve okula daha iyi hizmet edecekleri hizmet içi eğitim seminerlerine katılmanın kendilerine katkı sağlamadığını, gereksiz bulduklarını ve vakit kaybı olarak görmeleri sebebiyle sivil erdem boyutuna ilişkin olarak örgütsel vatandaşlık davranışı sergilemedikleri görülmektedir.
 
The aim of this study is to reveal the opinions of branch teachers working in Istanbul Province, Üsküdar District, Çağrıbey Anatolian High School, on organizational citizenship behaviors. For this purpose, qualitative research method was used and research data were collected through interview, which is one of the qualitative research data collection techniques. The design of the research is case study. Purposive sampling method and accordingly criterion sampling technique were used to determine the participants. The data of the research were collected with a semi-structured interview form. The interview form was prepared in accordance with the purpose of the study by examining the studies on organizational citizenship and taking the expert opinion and making the necessary additions and deletions. There are a total of ten open-ended questions in the interview form. In order to collect the data of the research, interviews were conducted with 28 branch teachers working in Istanbul Province, Üsküdar District, Çağrıbey Anatolian High School in the 2021- 2022 academic year. Each interview was deciphered and turned into a text. In the analysis of the interview texts, the appropriate themes, sub-themes and codings were revealed with tables, adhering to the conceptual framework, and content analysis was used in the analysis of the data. Teachers' views on organizational citizenship were discussed and analyzed in terms of cooperation, courtesy, conscientiousness, sportsmanship and civic virtue. According to the findings of the study, it was observed that most of the participants exhibited organizational citizenship behaviors in the dimensions of helping, courtesy, conscientiousness and sportsmanship.
 

URI

https://hdl.handle.net/11352/4325

Collections

  • Lisansüstü Eğitim Enstitüsü / Institute of Postgraduate Education [840]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 




| Policy | Guide | Contact |

DSpace@FSM

by OpenAIRE
Advanced Search

sherpa/romeo

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsTypeLanguageDepartmentCategoryPublisherAccess TypeInstitution AuthorThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsTypeLanguageDepartmentCategoryPublisherAccess TypeInstitution Author

My Account

LoginRegister

Statistics

View Google Analytics Statistics

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Policy || Guide || Library || FSM Vakıf University || OAI-PMH ||

FSM Vakıf University, İstanbul, Turkey
If you find any errors in content, please contact:

Creative Commons License
FSM Vakıf University Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@FSM:


DSpace 6.2

tarafından İdeal DSpace hizmetleri çerçevesinde özelleştirilerek kurulmuştur.