• Türkçe
    • English
  • English 
    • Türkçe
    • English
  • Login
View Item 
  •   FSM Vakıf
  • Enstitüler / Institutes
  • Lisansüstü Eğitim Enstitüsü / Institute of Postgraduate Education
  • View Item
  •   FSM Vakıf
  • Enstitüler / Institutes
  • Lisansüstü Eğitim Enstitüsü / Institute of Postgraduate Education
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Uzaktan Eğitim Sürecinde Öğretmenlerin Örgütsel Bağlılığının İncelenmesi: Üsküdar Örneği

Thumbnail

View/Open

Uzmanlık Projesi (382.5Kb)

Access

info:eu-repo/semantics/openAccess

Date

2022

Author

Türkan, Fatma

Metadata

Show full item record

Citation

TÜRKAN, Fatma, Uzaktan Eğitim Sürecinde Öğretmenlerin Örgütsel Bağlılığının İncelenmesi: Üsküdar Örneği, Fatih Sultan Mehmet Vakıf Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsü Eğitim Yönetimi Anabilim/ Anasanat Dalı Eğitim Yönetimi Tezsiz Yüksek Lisans Programı, Yayımlanmamış Uzmanlık Projesi, İstanbul 2022.

Abstract

Bu araştırmanın amacı uzaktan eğitim sürecinde öğretmenlerin örgütsel bağlılıklarının incelenmesidir. Nitel araştırma yönteminin kullanıldığı araştırmamızda amaçlı örnekleme tercih edilmiştir. Amaçlı örneklemeye uygun olarak araştırmamıza katılan öğretmenler zorunlu uzaktan eğitim sürecinin tamamına katılmıştır. Araştırmanın verileri 8 sorudan oluşan yarı yapılandırılmış görüşme formu ile toplanmıştır. Öğretmenlerle yapılan görüşmeler ses kaydı alınarak deşifre edilmiş ve elde edilen veriler içerik analizi ile çözümlenmiştir. Araştırmamızın katılımcılarını zorunlu uzaktan eğitim sürecinde uygulama sürecinin tamamında aktif görev alan, İstanbul’da bir devlet okulunda çalışan 8 öğretmen oluşturmaktadır. İçerik analizi sonucunca veriler, uzaktan eğitimde öğretmenlerin örgütsel bağlılığında olumlu ve olumsuz etkiler olmak üzere iki başlık altında incelenmiştir. Olumlu etkiler 9 kod ve 3 tema, olumsuz etkiler de 9 kod ve 3 tema ile incelenmiştir. Örgütün değişen şartlarda devamlılığı, üretim kalitesi ve üretim hızının çalışanların örgütsel bağlılığı ile doğru orantılı olduğu araştırmalar tarafından ortaya konulmaktadır. Alan yazın incelendiğinde araştırmamız, uzaktan eğitim alanında yapılan çalışmaların yoğunlaştığı konuların dışında olması nedeniyle önem taşımaktadır. Araştırmamızın bulgularına göre öğretmenlerin uzaktan eğitim sürecinde örgütsel bağlılıklarında anlamlı bir zayıflık tespit edilmemiştir. Olumsuz etkiler başlığında yer alan bulguların sadece uzaktan eğitime özgü olmadığı görülmüştür. Covid-19 salgın hastalık sürecinde de görüldüğü gibi uzaktan eğitim uygulamaları artık daha fazla karşımıza çıkacaktır. Öğretmenlerin çalıştıkları kurumlarla bütünleşip, duygusal bağlarının kuvvetlenmesi için yapılan akademik çalışmalar kurumlar tarafından dikkate alınmalı, öğretmenlerin örgütsel bağlılıkları incelenmeli ve sorunların çözümünde akademik alanda üretilen bilgilerden etkin olarak yararlanılmalıdır.

URI

https://hdl.handle.net/11352/4327

Collections

  • Lisansüstü Eğitim Enstitüsü / Institute of Postgraduate Education [1093]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 




| Policy | Guide | Contact |

DSpace@FSM

by OpenAIRE
Advanced Search

sherpa/romeo

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsTypeLanguageDepartmentCategoryPublisherAccess TypeInstitution AuthorThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsTypeLanguageDepartmentCategoryPublisherAccess TypeInstitution Author

My Account

LoginRegister

Statistics

View Google Analytics Statistics

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Policy || Guide || Library || FSM Vakıf University || OAI-PMH ||

FSM Vakıf University, İstanbul, Turkey
If you find any errors in content, please contact:

Creative Commons License
FSM Vakıf University Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@FSM:


DSpace 6.2

tarafından İdeal DSpace hizmetleri çerçevesinde özelleştirilerek kurulmuştur.