Sultanbeyli Hasanpaşa İlkokulu Öğretmenlerinin Okul Yöneticilerinden Beklentileri
Citation
ÖZKAN, Hatice Nur, Sultanbeyli Hasanpaşa İlkokulu Öğretmenlerinin Okul Yöneticilerinden Beklentileri, Fatih Sultan Mehmet Vakıf Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsü Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı Eğitim Yönetimi Tezsiz Yüksek Lisans Programı, Yayımlanmamış Tezsiz Yüksek Lisans Bitirme Projesi, İstanbul 2022.Abstract
Bu araştırmanın amacı; Sultanbeyli Hasanpaşa İlkokulunda görev yapan öğretmenlerin okul yöneticilerinden ne tür beklentilerini olduğunu belirlemektir. Bu amaç doğrultusunda “Okul yöneticilerinden eğitim-öğretim, liderlik özellikleri, okulun fiziki özellikleri ve mesleki gelişiminize yönelik beklentileriniz nelerdir?” sorularına yanıt aranmıştır.
Araştırmanın çalışma grubunu 2021 yılında Sultanbeyli Hasanpaşa İlkokulunda görev yapan gönüllü 20 öğretmen oluşturmaktadır. Nitel araştırma yöntemleri kullanılan bu araştırmada veriler yarı yapılandırılmış görüşme formu aracılığıyla toplanmıştır. Gönüllü 20 öğretmen açık uçlu sorulardan oluşan görüşme formundaki 4 soruya cevap vererek araştırmaya katılmıştır.
Araştırma bulgularına göre öğretmenlerin yöneticilerinden beklentilerinin; eğitim öğretim açısından motivasyon, ödüllendirilme, uygun eğitim öğretim ortamı oluşturulması; liderlik özellikleri açısından adalet ve eşitlik, güçlü iletişim becerileri, karalılık ve tutarlılık; okulun fiziki özellikleri açısından internet ve akıllı tahta sorunlarının çözümü, eğitim öğretim materyali temini; mesleki gelişim açısından motive edici etkinlik ve projelerin gerçekleştirilmesi ve iyi örneklerin ödüllendirilmesi temalarında yoğunlaştığı gözlemlenmiştir. The purpose of this research; The aim of this study is to determine what kind of expectations teachers working in Sultanbeyli Hasanpaşa Primary School have from school administrators. In line with this purpose, “What are your expectations from school administrators regarding education, leadership characteristics, physical characteristics of the school and your professional development?” Answers to their questions were sought.
The study group of the research consists of 20 volunteer teachers working in Sultanbeyli Hasanpaşa Primary School in 2021. In this study, in which qualitative research methods were used, data were collected through a semi-structured interview form. 20 volunteer teachers participated in the research by answering 4 questions in the interview form consisting of open-ended questions.
According to the research findings, the expectations of teachers from their administrators; motivation in terms of education, rewarding, creating an appropriate education and training environment; justice and equality in terms of leadership characteristics, strong communication skills, determination and consistency; solution of internet and smart board problems in terms of the physical characteristics of the school, supply of educational materials; It has been observed that it focuses on the realization of motivating activities and projects in terms of professional development and rewarding good examples.