Eğitim Yönetimi Yüksek Lisans Programı Mezunu Yöneticilerinin Çatışma Yönetimini Ele Alış Tarzlarının Küçükçekmece İlçesindeki Beş İlkokulda İncelenmesi
Citation
EREM, Adnan, Eğitim Yönetimi Yüksek Lisans Programı Mezunu Yöneticilerinin Çatışma Yönetimini Ele Alış Tarzlarının Küçükçekmece İlçesindeki Beş İlkokulda İncelenmesi, Fatih Sultan Mehmet Vakıf Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsü Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı Eğitim Yönetimi ve Denetimi Programı, Yayımlanmamış Dönem Projesi, İstanbul 2022.Abstract
Bu çalışmanın amacı ilkokul yöneticilerinin çatışma yönetimi becerilerine eğitim yönetimi
yüksek lisans programı mezunu olmalarının katkı sağlayıp sağlamadığını anlamaktır. İstanbul
ili Küçükçekmece ilçesindeki beş ilkokulda görev yapan ve eğitim yönetimi mezunu olan
yöneticilerin bakış açısı ile çatışma yönetimi ve yüksek lisans eğitimlerinin bağlantısı
irdelenmektedir. Alanyazında çatışma yönetiminin kavramsal boyutu ve eğitim kurumlarında
uygulanışı ile ilgili kaynaklara sık rastlanırken yüksek lisans derecesinin mezunlarının
çatışma yönetimi tarz ve becerilerine katkısı ile ilgili çalışmaya rastlanılamamıştır.
Bu çalışmada nitel araştırma yöntemlerinden vaka çalışması deseni kullanılmıştır. Çalışma
grubunu Küçükçekmece ilçesinde görev yapan beş ilkokul müdürü ve on müdür yardımcısı
oluşturmaktadır. Çalışma grubu ile yarı yapılandırılmış görüşmeler gerçekleştirilerek veri elde
edilmiş, elde edilen veriler üzerinde içerik analizi yapılmıştır.
Toplumu şekillendirmede önemli etkisi olan eğitim kurumlarında, örgütsel çatışma
yönetiminin yüksek lisans mezunlarına eğitimlerinin katkısı İstanbul ili Küçükçekmece ilçesi
ölçeğinde beş ilkokul yöneticilerinin görüşleri derlenerek incelenmiştir. Resmi ilkokul
yöneticilerinin yapılan yüksek lisans derecesinde ki eğitimleri sonucunda çatışma
yönetimlerine ne gibi getirileri olduğu, kendi görüşleri çerçevesinde bulgular bölümünde
derlenmiştir. Elde edilen bulgular eğitim yönetimi yüksek lisans mezunu okul yöneticilerinin
çatışma yönetimi becerilerine aldıkları eğitimin katkısının düşük düzeyde geçekleştiği
yönündedir.