• Türkçe
    • English
  • English 
    • Türkçe
    • English
  • Login
View Item 
  •   FSM Vakıf
  • Enstitüler / Institutes
  • Lisansüstü Eğitim Enstitüsü / Institute of Postgraduate Education
  • View Item
  •   FSM Vakıf
  • Enstitüler / Institutes
  • Lisansüstü Eğitim Enstitüsü / Institute of Postgraduate Education
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Sınıf Öğretmenlerinin Öz Yeterliklerinin Okul Kültürüne Etkisi

Thumbnail

View/Open

Tezsiz Yüksek Lisans Proje Ödevi (511.3Kb)

Access

info:eu-repo/semantics/openAccess

Date

2022

Author

İlhan, Bülent

Metadata

Show full item record

Citation

İLHAN, Bülent, Sınıf Öğretmenlerinin Öz Yeterliklerinin Okul Kültürüne Etkisi, Fatih Sultan Mehmet Vakıf Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsü Anabilim/ Anasanat Dalı Eğitim Yönetimi Tezsiz Yüksek Lisans Programı, Yayımlanmamış Tezsiz Yüksek Lisans Proje Ödevi, İstanbul 2022.

Abstract

Bu çalışmanın amacı sınıf öğretmenlerinin öz yeterliklerinin okul kültürüne etkisini incelemektir. Bu araştırma nicel araştırma modellerinden ilişkisel tarama deseni kullanılarak hazırlanmıştır. Araştırmanın örneklemini İstanbul/Ümraniye’de görev yapan 247 sınıf öğretmeni oluşturmuştur. Veriler, Tschannen- Moran ve Hoy (2001) tarafından geliştirilen Çapa, Çakıroğlu ve Sarıkaya (2005) tarafından Türkçe’ ye uyarlanan “Öğretmen Öz yeterlik Ölçeği” ile Terzi (2005) tarafından geliştirilen “Okul Kültürü Ölçeği” yardımıyla toplanmıştır. Araştırma bulgularına göre sınıf öğretmenlerinin öz yeterlikleri ile okul kültürü algıları arasında anlamlı bir ilişkiye rastlanmamıştır.
 
The aim of this study is to examine the effects of classroom teachers' self-efficacy on school culture. In this study, relational screening design was used. The universe of the study consisted of 10 primary school teachers working in the public schools of Istanbul / Umraniye District National Education Directorate and 247 classroom teachers. The data were collected by 2005 Teacher Self-Efficacy Scale) adapted from Turkish by Tschannen-Moran and Hoy (2001) and (Teacher Self-Efficacy Scale ’developed by Terzi (2005).
 

URI

https://hdl.handle.net/11352/4357

Collections

  • Lisansüstü Eğitim Enstitüsü / Institute of Postgraduate Education [840]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 




| Policy | Guide | Contact |

DSpace@FSM

by OpenAIRE
Advanced Search

sherpa/romeo

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsTypeLanguageDepartmentCategoryPublisherAccess TypeInstitution AuthorThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsTypeLanguageDepartmentCategoryPublisherAccess TypeInstitution Author

My Account

LoginRegister

Statistics

View Google Analytics Statistics

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Policy || Guide || Library || FSM Vakıf University || OAI-PMH ||

FSM Vakıf University, İstanbul, Turkey
If you find any errors in content, please contact:

Creative Commons License
FSM Vakıf University Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@FSM:


DSpace 6.2

tarafından İdeal DSpace hizmetleri çerçevesinde özelleştirilerek kurulmuştur.