Örgütsel Sinerjinin Öğretmenlerin Örgütsel Bağlılıklarına Etkisi
Künye
YEŞİL, Özgür, Örgütsel Sinerjinin Öğretmenlerin Örgütsel Bağlılıklarına Etkisi, Fatih Sultan Mehmet Vakıf Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsü Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı Eğitim Yönetimi Programı, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, İstanbul 2022.Özet
Araştırmanın temel amacı, öğretmenlerin “örgütsel sinerji” ve “örgütsel bağlılık” düzeylerini yaş, cinsiyet, branş ve kıdemlerine göre inceleyerek; “Öğretmenlerin örgütsel sinerji düzeyleri, örgütsel bağlılık düzeylerinin anlamlı bir yordayıcısı mıdır?” sorusuna cevap bulmaktır. Araştırmanın modeli ilişkisel tarama türlerinden yordayıcı korelasyonel araştırma olarak belirlenmiştir. Araştırmanın çalışma grubunu 2021-2022 eğitim-öğretim yılında İstanbul İli Bahçelievler İlçesinde görev yapan ve “Olasılıksız Örnekleme” türlerinden “Kolayda Örnekleme” yönteminden yararlanılarak belirlenen 329 gönüllü katılımcı oluşturmaktadır. Araştırmada kullanılan veri toplama araçları; Akpolat ve Levent (2018) tarafından geliştirilen “Örgütsel Sinerji Ölçeği” ve Üstüner (2009) tarafından geliştirilen “Örgütsel Bağlılık Ölçeği”dir. Araştırma bulguları incelendiğinde, “korelasyon” analizine göre katılımcı öğretmenlerdeki “örgütsel sinerji” ve “örgütsel bağlılık” düzeyleri arasında ,797 düzeyinde pozitif doğrusal bir ilişki bulunduğu sonucuna ulaşılmıştır. Araştırmanın “Regresyon” analizi sonuçlarına göre öğretmenlerin “örgütsel sinerjilerinin”, “örgütsel bağlılıklarını” ,635 düzeyinde etkilediği ve örgütsel sinerjinin, örgütsel bağlılığın anlamlı bir yordayıcısı olduğu sonucuna ulaşılmıştır. The main purpose of the research is to examine the "organizational synergy" and "organizational commitment" levels of teachers according to age, gender, branch and seniority; “Is teachers' organizational synergy levels a significant predictor of their organizational commitment levels?” is to answer the question. The model of the study is determined as predictive correlational research, one of the relational survey types. The study group of the research consists of 329 volunteer participants, who work in the Bahcelievler District of Istanbul in the 2021-2022 academic yearz and who are determined by using the " Convenience Sampling " method, one of the " nonprobability sampling " types. Data collection tools used in the research; "Organizational Synergy Scale" developed by Akpolat and Levent (2018) and the "Organizational Commitment Scale" developed by Üstüner (2009). When the research findings are examined, it is concluded that, according to the "correlation" analysis, there is a positive linear relationship at the level of 797 between the "organizational synergy" and "organizational commitment" levels of the participating teachers. According to the results of the "Regression" analysis of the study, it is concluded that the "organizational synergies" of the teachers affected their "organizational commitment" at the level of ,635 and that organizational synergy is a significant predictor of organizational commitment.