Ankara Milli Kütüphane 06 MİL YZ A 3070 Numaralı İlahi Mecmuası (İnceleme-Metin- MESTAP’a Göre Tasnif)
Künye
ŞEKERCİ, Yasemin, Ankara Milli Kütüphane 06 MİL YZ A 3070 Numaralı İlahi Mecmuası (İnceleme-Metin- MESTAP’a Göre Tasnif), Fatih Sultan Mehmet Vakıf Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsü Türk Dili ve Edebiyatı Anabilim Dalı Türk Dili ve Edebiyatı Programı,Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, İstanbul 2022.Özet
Bu çalışmada Milli Kütüphane’ye 3070 numarasıyla kayda alınmış bir ilahi mecmuası incelemeye tabi tutulmuştur.
İlahi mecmuaları, hem klasik Türk edebiyatı hem de dinî musiki veya tasavvuf musikisi araştırmalarında önemli bir yere sahiptir. Özellikle güfte sahiplerinin öğrenilmesine ve mecmuanın yazıldığı dönemde sevilen, dillerden düşmeyen ilahilerin bilinmesine katkı sağlar.
Çalışma üç bölümden oluşmaktadır. Birinci bölümde 3070 numaralı mecmuanın tavsifi yapılarak şair ve şiir dizini eklenmiş; ikinci bölümde metinler şekil ve muhteva yönüyle incelenmiş, üçüncü bölümde ise metin tesisinde kullanılan yöntem belirtilmiş ve metnin transkripsiyonlu hâli verilmiştir. Metin bölümünde şiirler divanlarla karşılaştırılmış, farklılıklar dipnotta gösterilmiştir. Metnin MESTAP’a göre tasnifi yapılarak çalışma sonlandırılmıştır. In this study, a divine mecmua registered with the number 3070 in the National Library was examined.
Divine mecmuas have an important place in both classical Turkish literature and religious or Sufi music studies. It especially contributes to being learned of the owners of the lyrics and It also contributes to the knowledge of the famous hymns that word-of-mouth when the magazine was written.
Our work consists of three parts. In the first chapter, the journal number 3070 was portraitured, and the poet and the poetry index were added; In the second part, the texts were examined in terms of form and content, and in the third part, the method used in the text creation was specified, and the transcriptional version of the text was given. In the text section, the poems are compared with the divans, and the differences are shown in the footnote. The study was concluded by classifying the text according to MESTAP.