• Türkçe
    • English
  • Türkçe 
    • Türkçe
    • English
  • Giriş
Öğe Göster 
  •   DSpace@FSM Vakıf
  • Enstitüler / Institutes
  • Lisansüstü Eğitim Enstitüsü / Institute of Postgraduate Education
  • Öğe Göster
  •   DSpace@FSM Vakıf
  • Enstitüler / Institutes
  • Lisansüstü Eğitim Enstitüsü / Institute of Postgraduate Education
  • Öğe Göster
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Okul Öncesi Öğretmen Adaylarının Bağlanma Durumlarının Teknoloji Bağımlılığı ile İlişkisinin İncelenmesi

Thumbnail

Göster/Aç

Yüksel Lisans Tezi (1.153Mb)

Erişim

info:eu-repo/semantics/openAccess

Tarih

2022

Yazar

Demiral, Ceyda

Üst veri

Tüm öğe kaydını göster

Künye

DEMİRAL, Ceyda,Okul Öncesi Öğretmen Adaylarının Bağlanma Durumlarının Teknoloji Bağımlılığı ile İlişkisinin İncelenmesi, Fatih Sultan Mehmet Vakıf Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsü Temel Eğitim Anabilim Dalı Okul Öncesi Eğitimi Programı, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, İstanbul 2022.

Özet

Araştırma, okul öncesi öğretmenliği programlarında öğrenim gören öğrencilerin teknoloji bağımlılığı ve bağlanma durumlarını incelemek amacıyla gerçekleştirilmiştir. Araştırmada ilişkisel tarama yöntemi kullanılmıştır. Araştırmaya 5 üniversiteden 331 öğrenci katılmıştır. Veri toplama araçları olarak Teknoloji Bağımlılığı Ölçeği, Yakın İlişkilerde Yaşantılar Envanteri II ve Kişisel Bilgi Formu kullanılmıştır. Veriler t testi, Regrasyon Analizi, ANOVA yöntemleri ile analiz edilmiştir. Araştırmada kaçıngan ve kaygılı bağlanmanın teknoloji bağımlılığını negatif yönde etkilediği sonucuna varılmıştır. Bağlanma durumu %14 oranında teknoloji bağımlılığını açıklamaktadır. Kaygılı ve Kaçıngan bağlanma ile teknoloji bağımlılığının alt faktörleri arasında da negatif ilişkiler bulunmuştur. Cinsiyete göre bakıldığında anlık mesajlaşma, teknoloji bağımlılığı ve çevrim içi oyunlar faktörlerinde kızların erkeklerden anlamlı olarak daha yüksek puanlara sahip olduğu belirlenmiştir. Araştırmanın sonucunda teknoloji bağımlılığı bağlanma teorisi çerçevesinde tartışılmıştır. Çocuklarıyla güvenli bir etkileşim kurmalarının teknoloji bağımlılığa etkisi nedeniyle ebeveynlerin ve okul öncesi öğretmen adaylarının güvenli bağlanma konusunda bilinçlendirilmeleri önerilmektedir.
 
The research was carried out to examine the technology addiction and attachment status of students studying in preschool teaching programs. Relational screening method was used in the research. 331 students from 5 universities participated in the research. Technology Addiction Scale, Experiences in Close Relationships Inventory II and Personal Information Form were used as data collection tools. Data were analyzed by t test, Regression Analysis, ANOVA methods. In the study, it was concluded that avoidant and anxious attachment negatively affected technology addiction. Attachment status explains 14% of technology addiction. Negative relationships were also found between anxious and avoidant attachment and sub-factors of technology addiction. According to gender, it was determined that girls had significantly higher scores than boys in the factors of instant messaging, technology addiction and online games. As a result of the research, technology addiction was discussed within the framework of attachment theory. Due to the effect of having a secure interaction with their children on technology addiction, it is recommended that parents and pre-school teacher candidates be made aware of secure attachment.
 

Bağlantı

https://hdl.handle.net/11352/4507

Koleksiyonlar

  • Lisansüstü Eğitim Enstitüsü / Institute of Postgraduate Education [840]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 




| Politika | Rehber | İletişim |

DSpace@FSM

by OpenAIRE
Gelişmiş Arama

sherpa/romeo

Göz at

Tüm DSpaceBölümler & KoleksiyonlarTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına GöreBu KoleksiyonTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına Göre

Hesabım

GirişKayıt

İstatistikler

Google Analitik İstatistiklerini Görüntüle

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Politika || Rehber || Kütüphane || FSM Vakıf Üniversitesi || OAI-PMH ||

FSM Vakıf Üniversitesi, İstanbul, Türkiye
İçerikte herhangi bir hata görürseniz, lütfen bildiriniz:

Creative Commons License
FSM Vakıf Üniversitesi Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@FSM:


DSpace 6.2

tarafından İdeal DSpace hizmetleri çerçevesinde özelleştirilerek kurulmuştur.