Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorPoyraz, Esra Fahriye
dc.date.accessioned2023-06-23T13:43:40Z
dc.date.available2023-06-23T13:43:40Z
dc.date.issued2023en_US
dc.identifier.citationPOYRAZ, Esra Fahriye. "Popüler Kültür ve Tasarım İlişkisi Ekseninde “Piyasa” İçin Siyer/ Siyer Konulu Romanlar." FSM İlmi Araştırmalar İnsan ve Toplum Bilimleri Dergisi, 21 (2023): 107-128.en_US
dc.identifier.urihttps://dergi.fsm.edu.tr/index.php/ia/article/view/1121
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11352/4575
dc.description.abstractPopüler kültüre eklemleyerek ele aldığımız Hz. Peygamber’in hayatını konu edinen romanlarda tasarımı oluşturan görsel ve yazınsal öğeler, kitabı bir tüketim nesnesi haline getirirken aynı zamanda siyeri de kitle kültürü içinde metalaştırmaktadır. İlahiyattan iktisada ev hanımlığından akademisyenliğe ve hatta popüler roman yazarlarına kadar oldukça geniş yelpazedeki farklı sınıf ve mesleklere mensup siyer konulu roman yazarlarının tasarımı, bir propaganda malzemesi haline getirdiği görülmüştür. Ayrıca kadın yazını içerisinde ele aldığımız hanım sahabe romanlarında, cinsiyete dayalı tasarım unsurlarının kullanılarak siyerin kadın okuyucular nezdinde tüketim unsuru haline getirildiğini müşahede etmekteyiz. Tarihi romanlardan biyografik romanlara, kadın romancıların elinde yeniden tüketilen/üretilen hanım sahabe romanlarına kadar siyer konulu romanlar, tasarım ve tipografi unsurları itibariyle siyeri, ısmarlama tüketim kalıbı içinde ticarileştirerek popüler kültür kodlarını yansıtan ortak bir görüntü vermektedirler.en_US
dc.description.abstractBy adding it to popular culture, The Prophet and literary elements that make up the design in the novels about the life of the Prophet make the book an object of consumption, while at the same time commodifying the sirah within the mass culture. It has been seen that writer of sirah-themed novels belonging to a wide range of different classes and professions, from theology to economics, from housewives to academics and even popular novelists, have turned the design into propaganda material. In addition, we observe that in the female companion novels that we deal with in women’s literature, the sirah is made into a consumption element by female readers by using gender-based design elements. From historical novels to biographical novels, to the sahabe women novels that are re-consumed/produced by female novelists, sirah novels give a common image reflecting popular culture codes by commercializing sirah in terms of design and typographical elements in a bespoke consumption pattern.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherFSM Vakıf Üniversitesien_US
dc.relation.isversionof10.16947/fsmia.1318919en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectRomanen_US
dc.subjectPopüler Kültüren_US
dc.subjectSiyeren_US
dc.subjectTasarımen_US
dc.subjectPiyasaen_US
dc.subjectNovelen_US
dc.subjectPopular Cultureen_US
dc.subjectSirahen_US
dc.subjectDesignen_US
dc.subjectMarketen_US
dc.titlePopüler Kültür ve Tasarım İlişkisi Ekseninde “Piyasa” İçin Siyer/ Siyer Konulu Romanlaren_US
dc.title.alternativeNovels on the Subject of Sirah / Sirah for the “Market” in the Axis of the Relationship Between Popular Culture and Designen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalFSM İlmî Araştırmalar İnsan ve Toplum Bilimleri Dergisien_US
dc.contributor.departmentFSM Vakıf Üniversitesi, Rektörlük, FSM İlmî Araştırmalar İnsan ve Toplum Bilimleri Dergisien_US
dc.contributor.authorIDhttps://orcid.org/0009-0003-3371-996Xen_US
dc.identifier.issue21en_US
dc.identifier.startpage107en_US
dc.identifier.endpage128en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Başka Kurum Yazarıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster