Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorMart, Mehmet
dc.contributor.authorAlisinanoğlu, Fatma
dc.contributor.authorKesicioğlu, Oğuz Serdar
dc.contributor.authorErşan, Şule
dc.date.accessioned2023-06-23T13:58:32Z
dc.date.available2023-06-23T13:58:32Z
dc.date.issued2023en_US
dc.identifier.citationMART, Mehmet, Fatma ALİSİNANOĞLU, Oğuz Serdar KESİCİOĞLU & Şule ERŞAN. "Okul Öncesi Dönem Çocukların Mekânda Konumla İlgili Kavramları Kullanma Düzeylerinin İncelenmesi." FSM İlmî Araştırmalar İnsan ve Toplum Bilimleri Dergisi, 21 (2023): 479-503.en_US
dc.identifier.urihttps://dergi.fsm.edu.tr/index.php/ia/article/view/1134
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11352/4588
dc.description.abstractÇocuklar için mekânda konum kavramlarının kazanımı erken yıllarda başlayarak, okul öncesi dönemde eğitimin etkisi ile hızlı bir ilerleme kaydetmektedir. Bu çalışmada, okul öncesi eğitime devam eden 83 çocuğun mekânda konum kavramlarını kullanımları incelenmek için örnek bir resim kullanılmıştır. Çalışmaya dört farklı ilde eğitim gören 43 kız ve 40 erkek çocuk katılmış olup, resimde görülen dokuz farklı kişinin yerleri tarif edilerek, alınan cevaplar kaydedilip, daha sonra araştırmacıların analizleri sonucu, her bir kişi için dört farklı (mekanda konum ifadeleri kullanarak tarif edenler, mekanda konum ifadelerini kullanmadan doğru tarif edenler, mekanda konum ifadelerini kullanarak yanlış tarif edenler ve mekanda konum ifadelerini kullanmadan yanlış tarif edenler) başlık ortaya çıkarak, bu başlıklara göre değerlendirilmiştir. Araştırma sonucunda, çocuklar mekânda konum ifadelerini kullanarak doğru tarif edenler olduğu kadar mekânda konum ifadelerini kullanmadan doğru tarif eden cevaplar da olduğu görülerek, genel olarak çocukların doğru cevabı bildikleri fakat kavramsal gelişimlerin yeterli olmadığı görülmüştür.en_US
dc.description.abstractThe acquisition of spatial location concepts for children starts in the early years and has significant progress with the impact of education in the early years. In this study, a sample picture was used to examine the usage of the concept of location in space for 83 children attending preschool education. 43 girls and 40 boys attending preschools in four different cities participated in this research. In the sample picture, the locations of nine different people were described, and the answers were recorded. Then, four different categories (those who described using location concepts, those who described correctly without using location concepts, those who failed to describe using location concepts, and those who failed to describe without using location concepts) were determined for each person as a result of the researchers’ analysis. Children’s responses for each person were evaluated according to these categories. As a result of the research, some answers describe the children correctly using location concepts as well as those that describe them correctly without using location expressions. Thus children generally know the correct answer, but their conceptual development may not be sufficient to describe using conceptual words.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherFatih Sultan Mehmet Vakıf Üniversitesien_US
dc.relation.isversionof10.16947/fsmia.1318936en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectMekânda Konumen_US
dc.subjectOkul Öncesien_US
dc.subjectKavramen_US
dc.subjectGeometrien_US
dc.titleOkul Öncesi Dönem Çocukların Mekânda Konumla İlgili Kavramları Kullanma Düzeylerinin İncelenmesien_US
dc.title.alternativeAn Investigation of Preschool Children’s Usage Level of Concepts Related to Position-in-Spaceen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalFSM İlmî Araştırmalar İnsan ve Toplum Bilimleri Dergisien_US
dc.contributor.departmentFSM Vakıf Üniversitesi, Rektörlük, FSM İlmî Araştırmalar İnsan ve Toplum Bilimleri Dergisien_US
dc.contributor.authorIDhttps://orcid.org/0000-0001-5055-9951en_US
dc.contributor.authorIDhttps://orcid.org/ 0000-0002-8049-7402en_US
dc.contributor.authorIDhttps://orcid.org/0000-0003-1176-1887en_US
dc.contributor.authorIDhttps://orcid.org/0000-0003-3229-5686en_US
dc.identifier.issue21en_US
dc.identifier.startpage479en_US
dc.identifier.endpage503en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Başka Kurum Yazarıen_US
dc.contributor.institutionauthorAlisinanoğlu, Fatma


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster