• Türkçe
    • English
  • English 
    • Türkçe
    • English
  • Login
View Item 
  •   FSM Vakıf
  • Enstitüler / Institutes
  • Lisansüstü Eğitim Enstitüsü / Institute of Postgraduate Education
  • View Item
  •   FSM Vakıf
  • Enstitüler / Institutes
  • Lisansüstü Eğitim Enstitüsü / Institute of Postgraduate Education
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Erken Çocukluk Döneminde Ebeveynlerin Erken Okuryazarlık Uygulamarına Yönelik Görüş ve Farkındalıkları

Thumbnail

View/Open

Yüksek Lisans Tezi (1.996Mb)

Access

info:eu-repo/semantics/openAccess

Date

2023

Author

Cengiz, Sina Güzin

Metadata

Show full item record

Citation

CENGİZ, Sina Güzin, Erken Çocukluk Döneminde Ebeveynlerin Erken Okuryazarlık Uygulamarına Yönelik Görüş ve Farkındalıkları, Fatih Sultan Mehmet Vakıf Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsü Temel Eğitim Anabilim Dalı Okul Öncesi Eğitimi Yüksek Lisans Programı, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, İstanbul 2023.

Abstract

Bu araştırma, 2021-2022 eğitim-öğretim yılında İstanbul ilinde özel ya da devlet olmak üzere herhangi bir okul öncesi eğitim kurumuna devam eden 36-72 aylık çocukları olan, okuryazar ve İstanbul’da ikamet eden evli 10 anne ve 10 babanın (n=20) ‘Amaçlı Örnekleme’ yöntemlerinden ‘Ölçüt Örnekleme’ ile seçilmesi doğrultusunda gerçekleştirilmiştir. Araştırma için uzman görüşü alınarak geliştirilen “Erken Çocukluk Döneminde Ebeveynlerin Erken Okuryazarlık Uygulamalarına Yönelik Görüşleri” başlıklı yarı yapılandırılmış görüşme formu sorularına, ‘Ebeveyn Demografik Bilgi Formu’ anketi sorularına ve ‘Çocukların Erken Okuryazarlık Ortamları Bilgi Formu’ anketi sorularına verilen cevaplardan elde edilen verilerle; ebeveynlerin ‘erken okuryazarlık’ ve ‘erken okuryazarlık becerileri’ kavramlarını nasıl tanımlamadıkları, erken okuryazarlık becerilerinin desteklenmesinin önemi hakkındaki düşünceleri, erken okuryazarlık becerilerinin desteklenmesi adına ev içinde ve ev dışında neler yaptıkları ve çocuklarının bu çalışmalara karşı motivasyonlarını nasıl yorumladıkları, erken okur yazarlık becerilerinin desteklenmesinde ebeveynlerin kendi yeterlilik düzeyleri ve eşleri arasındaki iş birlikleri hakkındaki görüşleri ve bu konuda bir desteğe ihtiyaç duyup duymadıkları, erken okuryazarlık becerilerini destekleyici kitapları seçerken nelere dikkat ettikleri, ebeveynleri okul öncesi eğitimi kurumlarından eve gönderilen erken okuryazarlık becerilerini destekleyici aile katılımı etkinlikleri hakkındaki görüşleri ile COVID-19’un çocukların erken okuryazarlık becerileri üzerindeki etkileri hakkında neler düşündükleri irdelenmiştir. Bu araştırma neticesinde erken çocukluk dönemindeki ebeveynlerin erken okuryazarlık uygulamalarına yönelik görüş ve farkındalıkları verilmiştir.
 
This research was carried out by selecting 36-72 month old children attending any pre-school institution, whether private or state, in İstanbul in the 2021-2022 academic year, with 'Criterion Sampling' from the 'Purposeful Sampling' methods of 10 married mothers and 10 fathers (n=20) who are literate and residing in İstanbul. Answers were given to the semi-structured interview form questions titled "Parents' Views on Early Literacy Practices in Early Childhood" developed for the research and prepared by taking expert opinion, 'Parent Demographic Information Form' questions and 'Children's Early Literacy Environments Information Form' questions, and by examining the views of mothers and fathers on early literacy practices in early childhood and by examining the views of mothers and fathers on 'early literacy' and how they define the concepts of 'early literacy skills', their thoughts on the importance of supporting early literacy skills, what they do inside and outside the home to support early literacy skills and how they interpret their children's motivation for these studies, their views on their own level of competence and the level of cooperation between their spouses in supporting early literacy skills, and a whether they need support, what they pay attention to when choosing books that support early literacy skills, their views on family engagement activities that support early literacy skills, and what they think about the effects of the pandemic (COVID-19) on children's early literacy skills were examined.
 

URI

https://hdl.handle.net/11352/4789

Collections

  • Lisansüstü Eğitim Enstitüsü / Institute of Postgraduate Education [1093]

Related items

Showing items related by title, author, creator and subject.

  • Anasınıfı Eğitimi Alan Çocukların Erken Okuryazarlık Becerileri İle Ev Erken Okuryazarlık Düzeylerinin İncelenmesi 

    Duyan, Kifayet Gizem (Fatih Sultan Mehmet Vakıf Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, 2022)
    Kilis İlinde gerçekleştirilen ve anasınıfı eğitimi alan çocukların erken okuryazarlık becerileri ile ev erken okuryazarlık düzeylerinin incelendiği araştırmada, veri toplama araçları olarak erken okuryazarlık düzeyleri ...
  • İstanbul'da Bulunan Erken Bizans Dönemi Savunma Yapılarında Kullanılan Horasan Harçların Özelliklerinin İncelenmesi 

    Altaş, Gülçin Kahraman; Özgünler, Seden Acun; Gürdal, Erol (Vakıflar Genel Müdürlüğü, 2013)
    Tarihi yapıların restorasyonunda doğru malzemelerin seçimi, yapıda kullanılan özgün malzemelerin bilimsel analiz sonuçlarına bağlı olarak yapılmalıdır. Bu amaçla yapılan çalışmada, İstanbul’da yer alan Erken Bizans Dönemi ...
  • Erken Osmanlı (1299-1451) Baldaken Türbeleri 

    Kılcı, Ali (Vakıflar Genel Müdürlüğü, 2005)
    [No Abstract Available]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 




| Policy | Guide | Contact |

DSpace@FSM

by OpenAIRE
Advanced Search

sherpa/romeo

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsTypeLanguageDepartmentCategoryPublisherAccess TypeInstitution AuthorThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsTypeLanguageDepartmentCategoryPublisherAccess TypeInstitution Author

My Account

LoginRegister

Statistics

View Google Analytics Statistics

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Policy || Guide || Library || FSM Vakıf University || OAI-PMH ||

FSM Vakıf University, İstanbul, Turkey
If you find any errors in content, please contact:

Creative Commons License
FSM Vakıf University Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@FSM:


DSpace 6.2

tarafından İdeal DSpace hizmetleri çerçevesinde özelleştirilerek kurulmuştur.