Türkiye, Çin ve Rusya Eğitim Sistemlerinin Karşılaştırmalı Olarak İncelenmesi
Citation
AIMAITI, Mailikemu, Türkiye, Çin ve Rusya Eğitim Sistemlerinin Karşılaştırmalı Olarak İncelenmesi, Fatih Sultan Mehmet Vakıf Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsü Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı Eğitim Yönetimi Programı, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, İstanbul 2023.Abstract
Geçmişten günümüze olan süreç içerisinde insanların yaşadığı coğrafya, içinde
bulunduğu toplum, ait oldukları din ve kültürel farklılıkların olması, insanların
birbirinden farklı eğitim sistemlerinin meydana gelmesine neden olmuştur. Tarihi
süreç içerisinde farklı kültürlerin verdiği ürünler de farklı olmuştur. Süreç içerisinde
toplumlar kendinden üstün olan toplumları incelemiş, örnek almış ve benzer teknikleri
uygulayarak kendilerini geliştirmeye çalışmışlardır. Günümüz yüzyılında da
karşılaştırmalı eğitim adı altında farklı ülkelerin eğitim sistemleri incelenerek eğitim
sistemlerin farklı ve benzer noktalarını araştıran bir bilim dalı bulunmaktadır. Bu
araştırmada Türk eğitim sistemi, Çin eğitim sistemi ve Rusya eğitim sistemi mukayese
edilerek, ülkelerin eğitim sistemlerinin benzer ve farklı yönlerini ortaya koymak
amaçlanmıştır.
Bu çalışmada Çin, Rusya ve Türk eğitim sistemlerinin genel durumu, yönetim
yapıları, süreç ve kademeleri, eğitim finansman durumları ve eğitimdeki amaçları ele
alınmıştır. Araştırmada yer alan Türk Eğitim Sistemi merkeziyetçi sistemi izlerken,
Rusya ve Çin Eğitim sistemlerinde ise yerel ve merkezi sistemler uygulanmaktadır.
Bu çalışmada bilimsel yöntemlerden karşılaştırmalı eğitim araştırmalarında izlenen
nitel araştırma yöntemi kullanılmış olup, araştırma kapsamında veri toplamada
kullanılan doküman analizi yöntemi kullanılmıştır. From the past to the present, the geography where people live, the society they
live in, the religion they belong to and the existence of cultural differences have
resulted in the emergence of different education systems. The products of different
cultures in the historical process have also been different. In the process, societies have
examined the superior societies, taken them as examples and tried to improve
themselves by applying similar techniques. In today's century, there is a discipline
called comparative education that examines the education systems of different
countries and investigates the different and similar points of education systems. In this
study, it is aimed to compare the Turkish education system, Chinese education system
and Russian education system and to reveal the similar and different perspectives of
the education systems of the countries.
In this study, the general situation of Chinese, Russian and Turkish education
systems, management structures, processes and levels, educational financing status
and educational objectives are discussed. While the Turkish Education System in this
research follows the centralized system, local and centralized systems are applied in
the Russian and Chinese Education systems. In this study, qualitative research method
followed in comparative education researches among scientific methods was used and
document analysis method was used to collect data within the scope of the research.
Collections
Related items
Showing items related by title, author, creator and subject.
-
Öğretmenlerin Uzaktan Eğitim Süreci Sonrasında Hizmet İçi Eğitim İhtiyaçlarının Belirlenmesi ve Uygulanması: Üsküdar Bülent Akarcalı Anadolu Lisesi Örneği
Erdek, Semiha (Fatih Sultan Mehmet Vakıf Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, 2021)Tüm dünyada yaşanan Covid 19’a bağlı pandemi süreciyle Milli Eğitim Bakanlığı uzaktan eğitim sistemine geçmiştir. Tüm dünyanın ilk kez tecrübe ettiği bu durumun eğitimin tüm süreçlerinde olumlu ya da olumsuz etkileri olacağı ... -
Okul Öncesi Eğitim Kurumlarında Çalışan Eğitimciler Dışındaki Diğer Personellerin Kaynaştırmaya Yönelik Tutumlarının İncelenmesi
Uçar, Semih (Fatih Sultan Mehmet Vakıf Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, 2020)Bu araştırma, okul öncesi eğitim kurumlarında çalışan eğitimciler dışındaki personellerin kaynaştırma uygulamasına yönelik tutumlarını incelemek amacıyla yapılmıştır. Araştırmada, nicel araştırma yöntemleri içinde yer ... -
İstanbulda’ki Yükseköğretim Kurumlarında Uzaktan Eğitim Yönetimi Süreçlerinin Değerlendirilmesi
Araç, Merve; Akçadağ, Tuncay (Cahit AYDEMİR, 2022)Uzaktan eğitim süreciyle ilgili dünyada ve ülkemizde uzun yıllardır bilimsel çalışmalar yapıldığı, süreçle ilgili çalışmalar yürütüldüğü görülmektedir. Ancak uzaktan eğitimin öneminin özellikle COVID-19 pandemisi döneminde ...