Geçmiş, Bugün ve Gelecek Bağlamında: Mimarlığın Çocuklara-Çocukların Mimarlığa Bakışı
Künye
BURKUT, Emine Banu. “Geçmiş, Bugün ve Gelecek Bağlamında: Mimarlığın Çocuklara-Çocukların Mimarlığa Bakışı”. Cumhuriyet ve Çocuk, editörler; Meryem Selva İnce, Hande Tabak Kayhan, Vakıfbank Kültür Yayınları, İstanbul, (2024): 215-226.Özet
Dr. Emine Banu Burkut ise “Geçmiş, Bugün ve Gelecek Bağlamında: Cumhuriyet Dönemi Mimarlığının Çocuklara, Çocukların Mimarlığa Bakışı” çalışmasında Cumhuriyet’i çözümlerken bu kez merkeze çocuklar için mimariyi ve mimarlık öğretimini alıyor. Cumhuriyet’in yeni yüzyılında çocuklara mimarlığı neden öğretmemiz gerektiği sorusuna “çağdaş mimari ve yerel çevreyle yeni bir ilişkiyi tetiklemek, çocukları hepimizin yaşadığı şehirlerle ilgilenmeye teşvik etmek” için yanıtını verirken, eğitim müfredatına mimarlığın çocuk merkezli bir bakış açısıyla yeniden eklenmesinin pedagojik faydalarına değiniyor.