• Türkçe
    • English
  • Türkçe 
    • Türkçe
    • English
  • Giriş
Öğe Göster 
  •   DSpace@FSM Vakıf
  • Fakülteler / Faculties
  • Sanat, Tasarım ve Mimarlık Fakültesi / Faculty of Arts, Design and Architecture
  • Mimarlık Bölümü
  • Öğe Göster
  •   DSpace@FSM Vakıf
  • Fakülteler / Faculties
  • Sanat, Tasarım ve Mimarlık Fakültesi / Faculty of Arts, Design and Architecture
  • Mimarlık Bölümü
  • Öğe Göster
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Demre St. Nicholas Church: Russian Repairs and Conservation in the Longest Century

Thumbnail

Göster/Aç

Ana Makale (1.148Mb)

Erişim

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess

Tarih

2025

Yazar

Esmer, Mine
Coşkun, İbrahim Halil
Ulaş, Arzu

Üst veri

Tüm öğe kaydını göster

Künye

ESMER, Mine, İbrahim Halil COŞKUN & Arzu ULAŞ. "Demre St. Nicholas Church: Russian Repairs and Conservation in the Longest Century". Frontiers of Architectural Research, (2025): 1-20.

Özet

This study investigates the 19th-century Russian restoration of the Church of St. Nicholas in Demre, Turkey, within the framework of evolving international conservation practices and Ottoman heritage policies. Through archival analysis, travelers’ accounts, and comparative architectural evaluation, the research reveals how geopolitical rivalries and ideological agendas shaped the church’s transformation. While European nations like Italy, France, and England institutionalized conservation ethics in the 19th century, the Ottoman Empire’s delayed adoption of systematic policies until the 1869 Antiquities Regulation allowed foreign interventions to proceed unchecked. Russian efforts, initiated in 1850s preserved the church structurally but imposed radical alterations which compromised historical authenticity. The Ottomans countered through militarized control of strategic sites like Andriake Port, while the Ecumenical Patriarchate resisted Russian hegemony to safeguard religious identity. Archival documents underscore the church’s role as a contested space, reflecting Trigger’s paradigm of archaeology as a tool of nationalism and imperialism. This case study illuminates the duality of conservation as both a technical and political practice, where preservation and power intersect. By exposing the tensions between authenticity, ideology, and legacy, the study contributes to broader discourses on heritage management, urging a re-evaluation of conservation as a dynamic socio-political process rather than a mere technical endeavor.

Kaynak

Frontiers of Architectural Research

Bağlantı

https://hdl.handle.net/11352/5356

Koleksiyonlar

  • Mimarlık Bölümü [152]
  • Scopus İndeksli Yayınlar / Scopus Indexed Publications [756]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 




| Politika | Rehber | İletişim |

DSpace@FSM

by OpenAIRE
Gelişmiş Arama

sherpa/romeo

Göz at

Tüm DSpaceBölümler & KoleksiyonlarTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına GöreBu KoleksiyonTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına Göre

Hesabım

GirişKayıt

İstatistikler

Google Analitik İstatistiklerini Görüntüle

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Politika || Rehber || Kütüphane || FSM Vakıf Üniversitesi || OAI-PMH ||

FSM Vakıf Üniversitesi, İstanbul, Türkiye
İçerikte herhangi bir hata görürseniz, lütfen bildiriniz:

Creative Commons License
FSM Vakıf Üniversitesi Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@FSM:


DSpace 6.2

tarafından İdeal DSpace hizmetleri çerçevesinde özelleştirilerek kurulmuştur.