• Türkçe
    • English
  • Türkçe 
    • Türkçe
    • English
  • Giriş
Öğe Göster 
  •   DSpace@FSM Vakıf
  • Enstitüler / Institutes
  • Lisansüstü Eğitim Enstitüsü / Institute of Postgraduate Education
  • Öğe Göster
  •   DSpace@FSM Vakıf
  • Enstitüler / Institutes
  • Lisansüstü Eğitim Enstitüsü / Institute of Postgraduate Education
  • Öğe Göster
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Okul Öncesi Dönem Çocuklarının 21. Yüzyıl Becerileri ile Sosyal Duygusal İyi Oluş ve Psikolojik Sağlamlıkları Arasındaki İlişkinin İncelenmesi

Thumbnail

Göster/Aç

Yüksek Lisans Tezi (1.879Mb)

Erişim

info:eu-repo/semantics/openAccess

Tarih

2024

Yazar

Yeşilaltun, Hacernur

Üst veri

Tüm öğe kaydını göster

Künye

YEŞİLALTUN, Hacernur, Okul Öncesi Dönem Çocuklarının 21. Yüzyıl Becerileri ile Sosyal Duygusal İyi Oluş ve Psikolojik Sağlamlıkları Arasındaki İlişkinin İncelenmesi, Fatih Sultan Mehmet Vakıf Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsü Temel Eğitim Anabilim Dalı Okul Öncesi Eğitimi Programı, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, İstanbul 2024.

Özet

Bu araştırmada, okul öncesi dönem çocuklarının 21.yüzyıl becerileri ile sosyal duygusal iyi oluş ve psikolojik sağlamlıkları arasındaki ilişkinin incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırmanın çalışma grubu; İstanbul’un Fatih ve Başakşehir ilçelerine bağlı anasınıfı ve anaokullarına devam eden 5-6 yaş grubu 373 çocuktan oluşmaktadır. Araştırmada veri toplamak amacıyla “Kişisel Bilgi Formu”, “5-6 yaş çocukları için 21.Yüzyıl Becerileri Ölçeği (DAY-2)” ve “Sosyal Duygusal İyi Oluş ve Psikolojik Sağlamlık Ölçeği (PERİK)” kullanılmıştır. Ölçekler okul öncesi çocukları adına okul öncesi öğretmenleri doldurmuştur. Elde edilen veriler SPSS paket programında, bağımsız değişkenlerin kategori sayısına bağlı olarak Bağımsız Grup t- testi ve Tek Yönlü Varyans (ANOVA) ile analiz edilmiştir. Değişkenler arasındaki ilişkiler Pearson Korelasyon analizi ile incelenmiştir. Araştırma sonucunda çocukların yaşı, anne yaşı ve baba yaşı değişkenleri ile 21.yüzyıl becerileri ölçeği arasında istatistiksel açıdan anlamlı bir farklılık gösterdiği görülmüştür. Çocukların yaşı, kendisi dahil kardeş sayısı, anne yaşı ve baba yaşı değişkenleri ile sosyal duygusal iyi oluş ve psikolojik sağlamlık ölçeği (PERİK) arasında istatistiksel açıdan anlamlı bir farklılık gösterdiği görülmüştür. Araştırmada 21.yüzyıl becerileri ölçeği ile sosyal duygusal iyi oluş ve psikolojik sağlamlık (PERİK) arasında pozitif yönlü anlamlı bir ilişki olduğu; 21.yüzyıl becerileri ölçeği alt boyutları olan öğrenme ve yenilik, yaşam ve kariyer, bilgi, medya ve teknoloji becerileri ile sosyal duygusal iyi oluş ve psikolojik sağlamlık ölçeği (PERİK) alt boyutları olan sosyal ilişki kurma/sosyal performans, kendini kontrol/öz düzenleme, kendine güven/atılganlık, stresle başa çıkma/duygusal dengelilik, sorumluluk bilinci/görev yönelimi ve keşfetmekten keyif alma/keşfetme arasında pozitif yönlü anlamlı bir ilişki olduğu belirlenmiştir.
 
In this study, the aim was to examine the relationship between the 21st-century skills of preschool children and their Social-Emotional Well-being and Psychological Resilience. The study group consisted of 373 children aged 5-6 attending kindergartens and preschools in the Fatih and Başakşehir districts of Istanbul. "Personal Information Form," "21st Century Skills Scale for 5–6-Year-Old Children (DAY-2)," and "Social-Emotional Well-being and Psychological Resilience Scale (PERİK)" were used to collect data in the study. The scales were filled out by preschool teachers on behalf of preschool children. The data obtained were analyzed using Independent Group t-test and One-Way Analysis of Variance (ANOVA) in the SPSS package program, depending on the number of categories of independent variables. The relationships between variables were examined through Pearson Correlation analysis. As a result of the research, it was observed that there was a statistically significant difference between the age of children, the age of mothers and fathers, and the 21st-century skills scale. It was also found that there was a statistically significant difference between the age of children, the number of siblings including themselves, the age of mothers and fathers, and the Social-Emotional Well-being and Psychological Resilience Scale (PERİK). In the study, it was determined that there is a positively significant relationship between the 21st-century skills scale and Social-Emotional Well-being and Psychological Resilience (PERİK). A positive significant relationship was found between the sub-dimensions of the 21st Century Skills Scale, including Learning and Innovation, Life and Career, Knowledge, Media and Technology skills, and the sub-dimensions of the Social-Emotional Well-being and Psychological Resilience Scale (PERİK), including Social Relationship Building/Social Performance, Self-Control/Self-Regulation, Self-Confidence/Assertiveness, Coping with Stress/Emotional Stability, Responsibility Awareness/Task Orientation, and Enjoyment of Exploration/Exploration.
 

Bağlantı

https://hdl.handle.net/11352/5461

Koleksiyonlar

  • Lisansüstü Eğitim Enstitüsü / Institute of Postgraduate Education [1093]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 




| Politika | Rehber | İletişim |

DSpace@FSM

by OpenAIRE
Gelişmiş Arama

sherpa/romeo

Göz at

Tüm DSpaceBölümler & KoleksiyonlarTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına GöreBu KoleksiyonTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına Göre

Hesabım

GirişKayıt

İstatistikler

Google Analitik İstatistiklerini Görüntüle

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Politika || Rehber || Kütüphane || FSM Vakıf Üniversitesi || OAI-PMH ||

FSM Vakıf Üniversitesi, İstanbul, Türkiye
İçerikte herhangi bir hata görürseniz, lütfen bildiriniz:

Creative Commons License
FSM Vakıf Üniversitesi Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@FSM:


DSpace 6.2

tarafından İdeal DSpace hizmetleri çerçevesinde özelleştirilerek kurulmuştur.