• Türkçe
    • English
  • Türkçe 
    • Türkçe
    • English
  • Giriş
Öğe Göster 
  •   DSpace@FSM Vakıf
  • Enstitüler / Institutes
  • Lisansüstü Eğitim Enstitüsü / Institute of Postgraduate Education
  • Öğe Göster
  •   DSpace@FSM Vakıf
  • Enstitüler / Institutes
  • Lisansüstü Eğitim Enstitüsü / Institute of Postgraduate Education
  • Öğe Göster
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Çocuk-Ebeveyn İlişki Terapisinin Ebeveyn Çocuk İletişimine Etkisi

Thumbnail

Göster/Aç

Yüksek Lisans Tezi (1012.Kb)

Erişim

info:eu-repo/semantics/openAccess

Tarih

2024

Yazar

Çağıl, Nergiz Tuba

Üst veri

Tüm öğe kaydını göster

Künye

ÇAĞIL, Nergiz Tuba, Çocuk-Ebeveyn İlişki Terapisinin Ebeveyn Çocuk İletişimine Etkisi, Fatih Sultan Mehmet Vakıf Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsü Psikoloji Anabilim Dalı Klinik Psikoloji Programı, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, İstanbul 2024.

Özet

Bu çalışmanın amacı Çocuk-Ebeveyn İlişki Terapisinin, ebeveynin çocuğuyla olan iletişimine etkisini araştırmaktır. Bu amaç doğrultusunda 2-10 yaş arası çocuğu olan 20 anne ile çevrimiçi ortamda gönüllülük esasıyla çalışılmıştır. Araştırmada ailelerin bilgilerini elde etmek amacıyla Demografik Bilgi Formu, annenin çocuğuyla olan iletişimini ölçmek amacıyla Ebeveynin Çocuğuyla İletişimi Ölçeği kullanılmıştır. Veri düzenlemesinin ardından terapinin etkisini incelemek amacıyla Bağımlı örnek t testi yapılmıştır. Analiz sonuçlarına göre karşılaştırma grubunun puanlarında değişiklik olmadığı uygulama grubunun puanlarında ise artış olduğu görülmüştür. Buna göre uygulanan Çocuk-Ebeveyn İlişki Terapisinin, ebeveyn çocuk iletişime pozitif etkisi olduğu söylenebilir. Çalışmada yapılan analizler sonucunda elde edilen klinik bulgular yorumlanmış ve sonuçları tartışılmıştır.
 
The aim of the study is to examine the effect of Child-Parent Relationship Therapy on communation between parents and their children. 20 mothers who have children between 2 to 10 year sold voluntarily participated this study. The sample of the research consisted of an application and a compare group of ten people each. The Parent-Child Communication Scale was used to collect data. The measurements of the scale were taken from both groups before and after ten week Child-Parent Relationship therapy was applied to the application group. The results indicated that the child parent relationship therapy has no effect on compare group however application group scores have significantly increased. In conclusion, this study demonstrated that CPRT has an possitive effect on parent childs communication.
 

Bağlantı

https://hdl.handle.net/11352/5522

Koleksiyonlar

  • Lisansüstü Eğitim Enstitüsü / Institute of Postgraduate Education [1093]

İlgili Öğeler

Başlık, yazar, küratör ve konuya göre gösterilen ilgili öğeler.

  • Üsküdar Çocuk Kütüphaneleri 

    Burkut, Emine Banu (Üsküdar Belediyesi, 2016-11)
    Çocukluk dönemi, kişide öğrenmenin en yoğun olduğu, kültürel normların geliştiği ve temel alışkanlıkların edinildiği bir süreçtir. Bu süreç göz önüne alındığı zaman, çocuğun toplumun bir bireyi olmasında, sosyalleşmesinde ...
  • Tercüman-ı Hakikat Gazetesi'nin II. Abdülhamid dönemi çocuk eğitimine katkısı (1296-1297\1879-1880) 

    Göçen, Merve Büşra (Fatih Sultan Mehmet Vakıf Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018)
    Bu çalışmada, II. Meşrutiyet Döneminde faaliyet gösteren çocuk gazetelerinden Tercümân-ı Hakikât Gazetesi’nin, dönemin çocuk eğitimine katkısı bakımından incelenmesi amaçlanmıştır. Tez, giriş ve dört bölümden oluşmaktadır. ...
  • Çocuklar İçin Tefsir Yazımı 

    Koçyiğit, Hikmet (FSM Vakıf Üniversitesi, 2020)
    Yirminci yüzyılda çocuk önemli bir muhatap haline gelmiştir. Çocuk Eğitimi, Çocuk Psikolojisi ve Çocuk Edebiyatı başta olmak üzere doğrudan çocuklara yönelen disiplinler oluşmuştur. Türkiye’de çocuklara yönelik dinî yayınlar ...



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 




| Politika | Rehber | İletişim |

DSpace@FSM

by OpenAIRE
Gelişmiş Arama

sherpa/romeo

Göz at

Tüm DSpaceBölümler & KoleksiyonlarTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına GöreBu KoleksiyonTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına Göre

Hesabım

GirişKayıt

İstatistikler

Google Analitik İstatistiklerini Görüntüle

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Politika || Rehber || Kütüphane || FSM Vakıf Üniversitesi || OAI-PMH ||

FSM Vakıf Üniversitesi, İstanbul, Türkiye
İçerikte herhangi bir hata görürseniz, lütfen bildiriniz:

Creative Commons License
FSM Vakıf Üniversitesi Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@FSM:


DSpace 6.2

tarafından İdeal DSpace hizmetleri çerçevesinde özelleştirilerek kurulmuştur.