• Türkçe
    • English
  • Türkçe 
    • Türkçe
    • English
  • Giriş
Öğe Göster 
  •   DSpace@FSM Vakıf
  • Enstitüler / Institutes
  • Lisansüstü Eğitim Enstitüsü / Institute of Postgraduate Education
  • Öğe Göster
  •   DSpace@FSM Vakıf
  • Enstitüler / Institutes
  • Lisansüstü Eğitim Enstitüsü / Institute of Postgraduate Education
  • Öğe Göster
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Normal Gereksinimli Çocukların Özel Gereksinimli Çocukları Sosyal Kabulleri ile Empatik Eğilim, Psikolojik Sağlamlık, Psikolojik ve Duygusal İyi Oluşları Arasındaki İlişkinin İncelenmesi

Thumbnail

Göster/Aç

Yüksek Lisans Tezi (1.962Mb)

Erişim

info:eu-repo/semantics/openAccess

Tarih

2024

Yazar

Eksik, Elif Ediz

Üst veri

Tüm öğe kaydını göster

Künye

EKSİK, Elif Ediz, Normal Gereksinimli Çocukların Özel Gereksinimli Çocukları Sosyal Kabulleri ile Empatik Eğilim, Psikolojik Sağlamlık, Psikolojik ve Duygusal İyi Oluşları Arasındaki İlişkinin İncelenmesi, Fatih Sultan Mehmet Vakıf Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsü Psikoloji Anabilim Dalı Klinik Psikoloji Programı, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, İstanbul 2024.

Özet

Bu çalışmanın amacı normal gelişim gösteren çocukların özel gereksinimli çocukları sosyal kabulleri ile empatik eğilim, psikolojik sağlamlık, psikolojik ve duygusal iyi oluşları arasındaki ilişkinin incelemektir. Bu doğrultuda 136 kız, 161 erkek olmak üzere 297 katılımcıdan veri toplanmıştır. Katılımcılardan Demografik Bilgi Formu, Stirling Çocuklar İçin Duygusal ve Psikolojik İyi Oluş Ölçeği, Çocuk ve Genç Psikolojik Sağlamlık Ölçeği (ÇGPSÖ-28), Çocuk ve Ergenler için Empati Ölçeği, Özel Gereksinimli Çocukların Sosyal Kabulu Ölçeği toplanmıştır. Sosyal Kabul ile Empati, Sosyal ve Duygusal İyi Oluş, Psikolojik Sağlamlık arasındaki ilişkisini belirlemek üzere Çoklu Doğrusal Regresyon modelleri tasarlanmıştır. Analiz sonucunda Empati ve Psikolojik Sağlamlığın Sosyal Kabul, Sosyal Beceriler, Öğrenci Davranışları ve Akran Tutumunun üzerinde etkili olduğu ve çeşitli demografik değişkenlere göre bu sonuçların farklılaştığı görülmüştür. Bulgular ilgili literatür kapsamında yorumlanmıştır.
 
The aim of this study is to examine the relationship between emphaty, social and psychological wellness, psychological resilience and social acceptence in children. In this direction, datas vere collected from a total of 297 participants, 136 women and 161 men. In the study, Child and Youth Resilience Measıre (CYRM-12), Social Acceptence Scale for Children, An Index of Emphaty for Children and Adolescent were used as data collection tools along with the demographic information form. Multiple Linear Regression models were designed to determine the predictors of social acceptence. As a result of the analysis, it was seen that Empathy and Psychological Resilience had an impact on Social Acceptance, Social Skills, Student Behaviors and Peer Attitudes, and these results differed according to various demographic variables. The findings were interpreted within the scope of the relevant literature.
 

Bağlantı

https://hdl.handle.net/11352/5526

Koleksiyonlar

  • Lisansüstü Eğitim Enstitüsü / Institute of Postgraduate Education [1093]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 




| Politika | Rehber | İletişim |

DSpace@FSM

by OpenAIRE
Gelişmiş Arama

sherpa/romeo

Göz at

Tüm DSpaceBölümler & KoleksiyonlarTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına GöreBu KoleksiyonTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına Göre

Hesabım

GirişKayıt

İstatistikler

Google Analitik İstatistiklerini Görüntüle

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Politika || Rehber || Kütüphane || FSM Vakıf Üniversitesi || OAI-PMH ||

FSM Vakıf Üniversitesi, İstanbul, Türkiye
İçerikte herhangi bir hata görürseniz, lütfen bildiriniz:

Creative Commons License
FSM Vakıf Üniversitesi Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@FSM:


DSpace 6.2

tarafından İdeal DSpace hizmetleri çerçevesinde özelleştirilerek kurulmuştur.