• Türkçe
    • English
  • Türkçe 
    • Türkçe
    • English
  • Giriş
Öğe Göster 
  •   DSpace@FSM Vakıf
  • Fakülteler / Faculties
  • Sanat, Tasarım ve Mimarlık Fakültesi / Faculty of Arts, Design and Architecture
  • Grafik Tasarım Bölümü
  • Öğe Göster
  •   DSpace@FSM Vakıf
  • Fakülteler / Faculties
  • Sanat, Tasarım ve Mimarlık Fakültesi / Faculty of Arts, Design and Architecture
  • Grafik Tasarım Bölümü
  • Öğe Göster
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

The Role of Drawing and Art Classes in The Graphic Design Education

Thumbnail

Göster/Aç

Ana Makale (92.12Kb)

Erişim

info:eu-repo/semantics/openAccess

Tarih

2014

Yazar

Erengezgin Kafkas, Yasemin

Üst veri

Tüm öğe kaydını göster

Künye

Erengezgin Kafkas, Yasemin. "The Role of Drawing and Art Classes in The Graphic Design Education." 2nd World Conference on Design, Arts and Education, 02-04 Mayıs, 2014, Dubrovnik / Croatia.

Özet

This study aims to analyse the role and importance of the Arts relevant courses, concentrating on Drawing lessons, in the light of evolving technology and new expectations in the Graphic Design education era. First, the article briefly focuses on the relationship between art and design area. Then, the topics such as the possible contributions of art and drawing classes in education and the link between art, culture and a good design are covered. In the next section, the old fashioned Graphic Design education methods and new approaches are compared. The relation between creativity and knowledge, necessity of hand drawing while creating designs and the question about the competency of computer design programmes are discussed. The discussion is exemplified through comparison of Graphic Design curriculums from different higher education institutions. Another important question attempted to answer here is, to what extent the computer programmes an instrument of abstract design or the execution process are. The expectations and demands of the students are examined in context of previous discussions. The final objective of the paper is to show that manuel drawing skills and art culture knowledge are still valuable achievements for a graphic design student. Therefore, the work ends with thoughts about convincing them to notice and properly learn these skills.

Bağlantı

https://hdl.handle.net/11352/2021

Koleksiyonlar

  • Grafik Tasarım Bölümü [7]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 




| Politika | Rehber | İletişim |

DSpace@FSM

by OpenAIRE
Gelişmiş Arama

sherpa/romeo

Göz at

Tüm DSpaceBölümler & KoleksiyonlarTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına GöreBu KoleksiyonTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına Göre

Hesabım

GirişKayıt

İstatistikler

Google Analitik İstatistiklerini Görüntüle

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Politika || Rehber || Kütüphane || FSM Vakıf Üniversitesi || OAI-PMH ||

FSM Vakıf Üniversitesi, İstanbul, Türkiye
İçerikte herhangi bir hata görürseniz, lütfen bildiriniz:

Creative Commons License
FSM Vakıf Üniversitesi Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@FSM:


DSpace 6.2

tarafından İdeal DSpace hizmetleri çerçevesinde özelleştirilerek kurulmuştur.