• Türkçe
    • English
  • Türkçe 
    • Türkçe
    • English
  • Giriş
Öğe Göster 
  •   DSpace@FSM Vakıf
  • Enstitüler / Institutes
  • Medeniyetler İttifakı Enstitüsü / Alliance of Civilizations Institute
  • Öğe Göster
  •   DSpace@FSM Vakıf
  • Enstitüler / Institutes
  • Medeniyetler İttifakı Enstitüsü / Alliance of Civilizations Institute
  • Öğe Göster
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Bir Kolonyalist Propaganda : Viktorya Devri İngiliz Çocuk Edebiyatında Oryantalizm

Thumbnail

Göster/Aç

Tez (1.206Mb)

Erişim

info:eu-repo/semantics/openAccess

Tarih

2015

Yazar

Türker, Fatma Kübra

Üst veri

Tüm öğe kaydını göster

Künye

TÜRKER, Fatma Kübra, Bir Kolonyalist Propaganda : Viktorya Devri İngiliz Çocuk Edebiyatında Oryantalizm, Medeniyetler İttifakı Enstitüsü Medeniyet Araştırmaları Anabilim Dalı, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, İstanbul 2015

Özet

Edebiyat alanında verilen eserler, çoğu zaman yazıldıkları dönemin iktidarının söylemlerini içlerinde barındırırlar. Dolayısıyla Viktorya Devri Çocuk Edebiyatı’nda dönemin iktidarının, kolonyalist politikalarını meşrulaştırmak adına ürettiği söylemler ışığında yaptıkları propagandaların yansımalarını görmek mümkündür. Bu bağlamda, Viktorya Devri Çocuk Edebiyatı’nda karşılaşılabilecek propagandalardan biri de, oryantalist söylemle oluşturulmuş olanlardır. Bu çalışmada, Viktorya Devri’nde çocuk edebiyatı alanında verilen dört farklı eserdeki oryantalist söylem tahlil edilecektir ve eserlerin ürettikleri bu oryantalist söylemin, kolonyalizm propagandası olarak yorumlanabileceği öne sürülecektir.
 
Literary works usually include the discourses of the government of the time period that they were written. Consequently, it is possible to see the reflections of the propagandas that was created in the light of the discourses produced by the government to legitimate the colonialist policies, in the Victorian Era Children’s Literature. In this context, one of the propagandas that can be seen in the Victorian Era Children’s Literature is the one which is created with the orientalist discourse. In this work, the orientalist discourse in four different children’s literature works that are given in the Victorian Era will be analyse and the orientalist discourse which is produced in these works is going to be suggested as a colonialist propaganda.
 

Bağlantı

https://hdl.handle.net/11352/2230

Koleksiyonlar

  • Medeniyetler İttifakı Enstitüsü / Alliance of Civilizations Institute [49]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 




| Politika | Rehber | İletişim |

DSpace@FSM

by OpenAIRE
Gelişmiş Arama

sherpa/romeo

Göz at

Tüm DSpaceBölümler & KoleksiyonlarTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına GöreBu KoleksiyonTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına Göre

Hesabım

GirişKayıt

İstatistikler

Google Analitik İstatistiklerini Görüntüle

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Politika || Rehber || Kütüphane || FSM Vakıf Üniversitesi || OAI-PMH ||

FSM Vakıf Üniversitesi, İstanbul, Türkiye
İçerikte herhangi bir hata görürseniz, lütfen bildiriniz:

Creative Commons License
FSM Vakıf Üniversitesi Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@FSM:


DSpace 6.2

tarafından İdeal DSpace hizmetleri çerçevesinde özelleştirilerek kurulmuştur.