• Türkçe
    • English
  • Türkçe 
    • Türkçe
    • English
  • Giriş
Öğe Göster 
  •   DSpace@FSM Vakıf
  • Fakülteler / Faculties
  • Mühendislik Fakültesi / Faculty of Engineering
  • İnşaat Mühendisliği Bölümü
  • Öğe Göster
  •   DSpace@FSM Vakıf
  • Fakülteler / Faculties
  • Mühendislik Fakültesi / Faculty of Engineering
  • İnşaat Mühendisliği Bölümü
  • Öğe Göster
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Multi-objective Optimization Framework for Trade-Off Among Pedestrian Delays and Vehicular Emissions at Signal-Controlled Intersections

Thumbnail

Göster/Aç

Ana Makale (1.761Mb)

Erişim

info:eu-repo/semantics/openAccess

Tarih

2024

Yazar

Akyol, Görkem
Göncü, Sadullah
Silgu, Mehmet Ali

Üst veri

Tüm öğe kaydını göster

Künye

AKYOL, Görkem, Sadullah GÖNCÜ & Mehmet Ali SİLGU. "Multi-objective Optimization Framework for Trade-Off Among Pedestrian Delays and Vehicular Emissions at Signal-Controlled Intersections". Arabian Journal for Science and Engineering, (2024): 1-14.

Özet

Traffic congestion has several adverse effects on urban traffic networks. Increased travel times of vehicles, with the addition of excessive greenhouse emissions, can be listed as harmful effects. To address these issues, transportation engineers aim to reduce private car usage, reduce travel times through different control strategies, and mitigate harmful effects on urban networks. In this study, we introduce an innovative approach to optimizing traffic signal control settings. This methodology takes into account both pedestrian delays and vehicular emissions. Non-dominated sorting genetic algorithm-II and Multiobjective Artificial Bee Colony algorithms are adopted to solve the multi-objective optimization problem. The vehicular emissions are modeled through the MOVES3 emission model and integrated into the utilized microsimulation environment. Initially, the proposed framework is tested on a hypothetical test network, followed by a real-world case study. Results indicate a significant improvement in pedestrian delays and lower emissions.

Kaynak

Arabian Journal for Science and Engineering

Bağlantı

https://hdl.handle.net/11352/4883

Koleksiyonlar

  • İnşaat Mühendisliği Bölümü [136]
  • Scopus İndeksli Yayınlar / Scopus Indexed Publications [756]
  • WOS İndeksli Yayınlar / WOS Indexed Publications [661]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 




| Politika | Rehber | İletişim |

DSpace@FSM

by OpenAIRE
Gelişmiş Arama

sherpa/romeo

Göz at

Tüm DSpaceBölümler & KoleksiyonlarTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına GöreBu KoleksiyonTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına Göre

Hesabım

GirişKayıt

İstatistikler

Google Analitik İstatistiklerini Görüntüle

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Politika || Rehber || Kütüphane || FSM Vakıf Üniversitesi || OAI-PMH ||

FSM Vakıf Üniversitesi, İstanbul, Türkiye
İçerikte herhangi bir hata görürseniz, lütfen bildiriniz:

Creative Commons License
FSM Vakıf Üniversitesi Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@FSM:


DSpace 6.2

tarafından İdeal DSpace hizmetleri çerçevesinde özelleştirilerek kurulmuştur.