Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorYıldız, Baran Barış
dc.date.accessioned2021-12-30T09:43:52Z
dc.date.available2021-12-30T09:43:52Z
dc.date.issued2021en_US
dc.identifier.citationYILDIZ, Baran Barış. "Demografik Değişkenlerin, Okul Öncesi Öğretmenlerinin Sınıf Yönetimi Becerileri Üzerine Etkilerinin Analizi." FSM İlmî Araştırmalar İnsan ve Toplum Bilimleri Dergisi, 18 (2021): 335-362.en_US
dc.identifier.urihttps://dergipark.org.tr/tr/pub/fsmia/issue/67358/1050306
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11352/4016
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı; demografik değişkenlerin, okul öncesi öğretmenlerinin sınıf yönetimi becerileri üzerine etkilerinin analizidir. Kuramsal kısımların yazımında tümdengelim ve uygulama kısmında nicel yöntemlerden, ilişkisel tarama modeli esas alınmıştır. Çalışmanın evreni İstanbul ili Avcılar ilçesinde resmi ilkokullarda okul öncesi eğitim kurumlarında çalışan öğretmenlerdir. Araştırmanın anketin birinci kısmında demografik bilgilerin elde edilmesine yönelik 4 madde ve öğretmenlerin sınıf yönetimi becerilerini ölçmeye yönelik 6 boyut 36 maddeden oluşan “Sınıf Yönetimi Ölçeği Öğretmen Formu” yer almıştır. Yapılan analizler sonucunda; öğretmenlerin sınıf yönetimi becerilerinden; öğrenme-öğretme süreci ve davranış yönetimi becerisi ile katılımcıların öğrenim durumuna göre istatistiksel olarak anlamlı farklılık olduğu tespit edilmiştir. Ayrıca, ön lisans düzeyinde eğitim almış öğretmenlerin davranış yönetiminde daha düşük, öğrenme-öğretme süreçlerinde ise daha yüksek puan ortalamalarına sahip oldukları gözlemlenmiştir.en_US
dc.description.abstractThe purpose of this research; The analysis of the effects of demographic variables on the classroom management skills of preschool teachers. In the writing of the theoretical parts, the relational screening model is based on the deduction and the quantitative methods in the application part. The universe of the study is the teachers working in pre-school education institutions in public primary schools in Avcılar district of Istanbul. In the first part of the survey, there was a “Classroom Management Scale Teacher Form” consisting of 4 items for obtaining demographic information and 6 dimensions and 36 items for measuring teachers’ classroom management skills. As a result of the analyzes made; teachers’ classroom management skills; It has been determined that there is a statistically significant difference according to the learning-teaching process and behavior management skills and the educational status of the participants. In addition, it has been observed that teachers with associate degree education have lower average scores in behavior management and higher mean scores in learning-teaching processes.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherFSM Vakıf Üniversitesien_US
dc.relation.isversionof10.16947/fsmia.1050306en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitim-Öğretimen_US
dc.subjectSınıf Yönetimi Becerisien_US
dc.subjectÖğretmenen_US
dc.subjectKariyer Oluşumuen_US
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectClassroom Management Skillsen_US
dc.subjectTeacheren_US
dc.subjectCareer Formationen_US
dc.titleDemografik Değişkenlerin, Okul Öncesi Öğretmenlerinin Sınıf Yönetimi Becerileri Üzerine Etkilerinin Analizien_US
dc.title.alternativeAnalysis of the Effects of Demographic Variables on Preschool Teachers’ Classroom Management Skillsen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalFSM İlmî Araştırmalar İnsan ve Toplum Bilimleri Dergisien_US
dc.contributor.departmentFSM Vakıf Üniversitesi, Rektörlük, FSM İlmî Araştırmalar İnsan ve Toplum Bilimleri Dergisien_US
dc.contributor.authorIDhttps://orcid.org/0000-0003-1247-3158en_US
dc.identifier.issue18en_US
dc.identifier.startpage335en_US
dc.identifier.endpage362en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Başka Kurum Yazarıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster