Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorSılay, Nur
dc.contributor.authorİlhan, Bülent
dc.date.accessioned2023-03-03T13:06:18Z
dc.date.available2023-03-03T13:06:18Z
dc.date.issued2022en_US
dc.identifier.citationİLHAN, Bülent, Sınıf Öğretmenlerinin Öz Yeterliklerinin Okul Kültürüne Etkisi, Fatih Sultan Mehmet Vakıf Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsü Anabilim/ Anasanat Dalı Eğitim Yönetimi Tezsiz Yüksek Lisans Programı, Yayımlanmamış Tezsiz Yüksek Lisans Proje Ödevi, İstanbul 2022.en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11352/4357
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı sınıf öğretmenlerinin öz yeterliklerinin okul kültürüne etkisini incelemektir. Bu araştırma nicel araştırma modellerinden ilişkisel tarama deseni kullanılarak hazırlanmıştır. Araştırmanın örneklemini İstanbul/Ümraniye’de görev yapan 247 sınıf öğretmeni oluşturmuştur. Veriler, Tschannen- Moran ve Hoy (2001) tarafından geliştirilen Çapa, Çakıroğlu ve Sarıkaya (2005) tarafından Türkçe’ ye uyarlanan “Öğretmen Öz yeterlik Ölçeği” ile Terzi (2005) tarafından geliştirilen “Okul Kültürü Ölçeği” yardımıyla toplanmıştır. Araştırma bulgularına göre sınıf öğretmenlerinin öz yeterlikleri ile okul kültürü algıları arasında anlamlı bir ilişkiye rastlanmamıştır.en_US
dc.description.abstractThe aim of this study is to examine the effects of classroom teachers' self-efficacy on school culture. In this study, relational screening design was used. The universe of the study consisted of 10 primary school teachers working in the public schools of Istanbul / Umraniye District National Education Directorate and 247 classroom teachers. The data were collected by 2005 Teacher Self-Efficacy Scale) adapted from Turkish by Tschannen-Moran and Hoy (2001) and (Teacher Self-Efficacy Scale ’developed by Terzi (2005).en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherFatih Sultan Mehmet Vakıf Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectÖz Yeterliken_US
dc.subjectOkul Kültürüen_US
dc.subjectSınıf Öğretmenliğien_US
dc.subjectSelf-efficacyen_US
dc.subjectSchool Cultureen_US
dc.subjectClassroom Teachingen_US
dc.titleSınıf Öğretmenlerinin Öz Yeterliklerinin Okul Kültürüne Etkisien_US
dc.typeotheren_US
dc.contributor.departmentFSM Vakıf Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Eğitim Yönetimi Ana Bilim Dalıen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.contributor.institutionauthorİlhan, Bülent


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster