Ara
Toplam kayıt 6, listelenen: 1-6
Şebinkarahisar’da Hasan Şeyh Vakfı ve Menzilhaneler
(Vakıflar Genel Müdürlüğü, 2011)
Bu çalışmada, Doğu Karadeniz Bölgesi’nde tesis edilen ilk vakıf kurumlardan Hasan
Şeyh Vakfı’nı ve onunla ilgili kurumları ele alarak, dönemin din-devlet ve toplum ilişkisine
ışık tutacak bir noktayı aydınlatmaya ...
Şebinkarahisar'da Mengücüklü Devri Vakıfları (Sufi Kolonizasyon)
(Vakıflar Genel Müdürlüğü, 2010)
Mengücüklü hükümdarı Melik Fahreddin Behramşah devrinde Karahisar'da
faaliyet gösteren Şeyh Süleyman, Şeyh Sinan gibi Türk dervişlerinin, yörenin
kolonizasyonunda özel bir yeri vardır. Ahalisi Hıristiyan olan ...
Niksar Yöresindeki Ahi Vakıflarının Karadeniz Bölgesi'nin İskanı ve İslamlaşmasındaki Rolü
(Vakıflar Genel Müdürlüğü, 2013-06)
Bu çalışmada Niksar çevresinde kurulan Ahî vakıflarını ve bunların Karadeniz Bölgesi'nin İslamlaşmasına sağladığı katkı ele alınmıştır. Bu bağlamda Ahi Pehlevan, Ahî Nahcivan ve Ahî Şahin adına kurulan bu vakıflar, başta ...
Doğu Karadeniz Bölgesi’nde Vakıf Yoluyla İskan Metoduna Bir Örnek: Alucra’da Çağırgan Zaviyeleri
(Vakıflar Genel Müdürlüğü, 2011)
Anadolu’nun fethi sürecinde Doğu Karadeniz Bölgesinin Türkler tarafından iskâna açılmasında
vakıf kurumların rolü büyüktür. Dervişlerin yaşam alanı olarak belirledikleri yerlerde cami,
medrese, zâviye gibi sosyal alanların ...
Giresun Merkezde Osmanlı Devri Vakıf Eser Kitabeleri
(Vakıflar Genel Müdürlüğü, 2012)
Bu çalışmada Giresun merkezdeki vakıf eserlerden, cami, çeşme ve bahçe kitabeleri ele alınmıştır.
Çoğu hizmet verir durumdaki bu eserlerden 6 Osmanlı camiinde 9 adet kitabe, 4 çeşmede
5 adet kitabe; çeşmesi bulunmayan 2 ...
XV ve XVI. yüzyıllarda Doğu Karadeniz’de yol hizmeti veren zaviyeler ve derbendler
(Vakıflar Genel Müdürlüğü, 2014-06)
Osmanlılar yol güvenliğini ve yolculuğun rahat geçmesini sağlamak amacıyla bir takım tedbirler almıştır. Derbend mahiyetli kalelerin ve çağın sosyal tesisleri olan zaviyelerin yollar üzerine inşasının temel amacı budur. ...