Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorel-Bekri, Hamza
dc.date.accessioned2014-07-07T13:22:03Z
dc.date.available2014-07-07T13:22:03Z
dc.date.issued2014-06
dc.identifier.citationel-BEKRİ, Hamza. "Esma-i Hüsna'nın Tevkifiliği veya Kıyasiliği Hakkında Metodolojik Bir Çalışma." FSM İlmî Araştırmalar İnsan ve Toplum Bilimleri Dergisi, 3 (2014): 81-113.en_US
dc.identifier.urihttp://dergi.fsm.edu.tr/index.php/ia/article/view/630
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11352/1958
dc.description.abstractEsmâ-i Hüsnâ’nın tespitinde tevkîfîlik şartı geçmişte çok tartışılmış, günümüzde de tartışılan meselelerdendir. Bu konu, Allah’ın isimlerinden birinin zikredilmesi, O’na bu isimlerle duâ edilmesi veya bunların ilmî çalışmalarda kullanılması dolayısıyla özellikle âlimleri ve tabii ki bütün Müslümanları ilgilendirmektedir. Nitekim el-Kadîm veya es- Settâr gibi naslarda sarâhaten vârid olmamış isimlerin zaman zaman çeşitli amaçlarla kullanıldığı ve bazı kesimlerin ise bunu eleştirdiği bilinmektedir. Çalışmamız Esmâ-i Hüsnâ’nın tespitindeki tevkîfîlik şartı hakkında ilim ehlinin görüşlerini sunmak sûretiyle bu meselenin nasıl temellendirildiğini ortaya koymaya yöneliktir. Makalemizde öncelikle tevkîfîliği savunanlar nezdinde “tevkîf"in ne anlama geldiği konusu üzerinde durulmuş, deliller ışığında tevkîfin bazı şart ve kaidelerle iştikâka mâni olmadığı sonucuna varılmış, bu sonuca itiraz olarak öne sürülmesi muhtemel olan bazı hususlara değinilmiş ve bunların cevaplarının verilmesine çalışılmıştır.en_US
dc.description.abstractOf the issues that has been the subject of much discussion, both past and present, is the condition of Tawqīf (being established by Divine permission) in establishing one of Allah’s Most Beautiful Names. This issue concerns scholars and laymen alike because due to them all remembering Allah, supplicating Him, or referring to Him in writing, with one of his names. At times, names that have not been transmitted explicitly-such as al-Qadim (the Pre-Eternal) and al-Sattar (the Oft-Veiling)-are used, resulting in condemnation from some quarters. This study establishes conclusive principles in this issue, by presenting the positions of the scholars who condition tawqif, giving a precise definition of it according to how they understand it, and finally, by concluding that tawqif does not necessarily negate the validity of the linguistic derivation of a name, as long as certain conditions are met. The study is supported by evidence and possible objections to the conclusion are answered.en_US
dc.language.isoaraen_US
dc.publisherFSM Vakıf Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectAllah'ın İsimlerien_US
dc.subjectAllah'ın Sıfatlarıen_US
dc.subjectİştikâken_US
dc.subjectKıyasen_US
dc.subjectHüsnâ (En Güzel)en_US
dc.subjectTevkîfîliken_US
dc.subjectNames of Allahen_US
dc.subjectAttributes of Allahen_US
dc.subjectDerivingen_US
dc.subjectAnalogyen_US
dc.subjectPerfect Namesen_US
dc.subjectDecreed in Certain Timeen_US
dc.titleEsma-i Hüsna'nın Tevkifiliği veya Kıyasiliği Hakkında Metodolojik Bir Çalışmaen_US
dc.title.alternativeAllah's Most Beautiful Names Being Established Only by Divine Permission a Principle-Establishing Analysisen_US
dc.typearticleen_US
dc.contributor.departmentFSM Vakıf Üniversitesi, FSM İlmî Araştırmalar İnsan ve Toplum Bilimleri Dergisien_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster