Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorSürgit, Büşra
dc.date.accessioned2014-12-31T09:32:38Z
dc.date.available2014-12-31T09:32:38Z
dc.date.issued2014-12
dc.identifier.citationSÜRGİT, Büşra. "Adalet Ağaoğlu’nun Ölmeye Yatmak Adlı Romanında Eğitsel Sorunlar ve Öğretmen İmgesi." FSM İlmî Araştırmalar İnsan ve Toplum Bilimleri Dergisi, 4 (2014): 141-156.en_US
dc.identifier.urihttp://dergi.fsm.edu.tr/index.php/ia/article/view/651/670
dc.identifier.urihttp://dergipark.ulakbim.gov.tr/fsmia/article/view/5000083979/5000078175
dc.identifier.urihttp://dx.doi.org/10.16947/fsmiad.04656
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11352/2147
dc.description.abstract1929 yılında İstanbul’da dünyaya gelen Adalet Ağaoğlu, modern Türk edebiyatının önde gelen isimlerinden biridir. “Dar Zamanlar” üçlemesinin ilk romanı olan Ölmeye Yatmak, otuz yıllık bir zaman dilimi içinde Cumhuriyet aydınlarının yaşadığı kimlik bunalımlarını çok çarpıcı bir biçimde yansıtması dolayısıyla Ağaoğlu külliyatı içinde özel bir yer sahibidir. Aynı eserde, başta Aysel olmak üzere birçok roman kişisinin çocukluk ve ilk gençlik yıllarıyla ilintili olarak tasvir edilen ilkokul ile burada çalışan Dündar Öğretmen bağlamında Cumhuriyet’in ilanından sonra yürürlüğe konulan eğitim politikaları da eleştiri süzgecinden geçirilmiştir. Bu çalışmada, yazarın, 1930’lu ve 1940’lı yıllarda Türkiye’de yaşanan eğitim tablosunu nasıl yansıttığı üzerinde derinleşilecektir.en_US
dc.description.abstractAdalet Agaoglu who was born in 1929 in İstanbul, is one of the leading authors of modern Turkish literature. Ölmeye Yatmak, the first novel of “Dar Zamanlar” trilogy, has a special significance in Agaoglu’s collected works, because it portrays the identity crisis of Republic intellectuals strikingly, in a thirty-years time period. In the same literary work, educational politics introduced after the proclamation of the Republic are criticised relevant with childhood and puberty years of many characters primarily Aysel’s, concerned with the elementary school and Teacher Dündar. In this article, it will be analyzed how the author reflects the landscape of education system which was experienced in Turkey in 1930s and 1940s.en_US
dc.language.isoengen_US
dc.publisherFSM Vakıf Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectAdalet Ağaoğluen_US
dc.subjectModern Türk Romanıen_US
dc.subjectEğitim Politikalarıen_US
dc.subjectEğitsel Sorunlaren_US
dc.subjectÖğretmenen_US
dc.subjectAdalet Agaogluen_US
dc.subjectModern Turkish Novelen_US
dc.subjectEducational Politicsen_US
dc.subjectEducational Problemsen_US
dc.subjectTeacheren_US
dc.titleAdalet Ağaoğlu’nun Ölmeye Yatmak Adlı Romanında Eğitsel Sorunlar ve Öğretmen İmgesien_US
dc.title.alternativeEducational Issues and Image of Teacher in the Novel Ölmeye Yatmak by Adalet Agaogluen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal - Editör Denetimli Dergien_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster