dc.contributor.author | İltar, Gazanfer | |
dc.date.accessioned | 2015-01-22T09:11:00Z | |
dc.date.available | 2015-01-22T09:11:00Z | |
dc.date.issued | 2014-12 | |
dc.identifier.citation | İLTAR, Gazanfer. "Tekke Köyü Hacı Abdullah Halife Camisi Duvar Resimleri." Vakıflar Dergisi, 42 (2014): 69-80. | en_US |
dc.identifier.uri | http://www.vgm.gov.tr/vgmdergi/dergiindex.aspx?Id=1 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11352/2160 | |
dc.description.abstract | Avrupa mimarisinde 17. ve 18. yüzyıllarda yaygın olarak uygulanan barok ve rokoko üsluplarının
18. yüzyılın ikinci yarısından itibaren ülkemize girmesiyle sanatımızda yenileşme süreci
başlamıştır. Bu dönem etkilerini ilk olarak saray ve çevresinde, zamanla Anadolu’nun pek çok
yerinde kendini göstermiştir. Anadolu’da özellikle Amasya ve Trabzon gibi şehzade şehirlerinde
bu dönem etkileriyle süslenmiş çok sayıda cami bulunmaktadır. Giresun’un Yağlıdere İlçesi’ne
bağlı Tekke Köyü’nde yer alan ve Trabzon’daki Gülbahar Hatun Vakfına bağlı olarak inşa edilen
Hacı Abdullah Halife Camisi de bunlardan biridir. Camide sıva üzerine kalemişi tekniği ile bazen
stilize, bazen de natüralist olarak tasvir edilmiş süsleme kompozisyonları yer alır. Değişik formlardaki
vazolardan yükselen çiçek demetleri, ağaçlar, cennet ve cami tasvirleri gibi bitkisel, geometrik,
mimari ve nesnel karakterli süslemelerden oluşan duvar resimleri bu yazının konusunu
oluşturur. | en_US |
dc.description.abstract | A period of westernization started in Turkish art with the arrival of Baroque and Rococo styles
in the second half of the 18th century, which were widely used in Europe in the 17th and 18th
centuries. The period made itself felt first in the palace and in its surroundings and then in
many parts of Anatolia. In Anatolia; especially in cities of crown princes such as Trabzon and
Amasya, there are many mosques ornamented with the influence of this period. Mosque of
Haci Abdullah Khalifa is one of these mosques in the village of Tekke Köy of Yağlıdere which
is a small town in the province of Giresun. The mosque was built within the body of Gulbahar
Hatun Waqf. Done on dry coating with hand-carving technique, decoration compositions
are depicted naturalistically and stylistically in the mosque. The wall paintings created with
geometric, architectural, and concrete ornaments such as flower bouquets rising from different
forms of vases, trees, heaven and mosque depictions are the main focus of this article. | |
dc.language.iso | eng | en_US |
dc.publisher | Vakıflar Genel Müdürlüğü | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Giresun | en_US |
dc.subject | Hacı Abdullah Halife Zaviyesi | en_US |
dc.subject | Barok | en_US |
dc.subject | Rokoko | en_US |
dc.subject | Duvar Resimleri | en_US |
dc.subject | Giresun | en_US |
dc.subject | Haci Abdullah Khalifa Dervish Lodge | en_US |
dc.subject | Baroque | en_US |
dc.subject | Rococo | en_US |
dc.subject | Wall-paintings | en_US |
dc.title | Tekke Köyü Hacı Abdullah Halife Camisi Duvar Resimleri | en_US |
dc.title.alternative | The Wall Paintings of Haci Abdullah Khalifa Mosque in Tekke Village | en_US |
dc.type | article | en_US |
dc.contributor.department | Vakıflar Genel Müdürlüğü Yayınları | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Başka Kurum Yazarı | en_US |