Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorSahrawi, Abdulkadir
dc.date.accessioned2016-07-01T08:01:19Z
dc.date.available2016-07-01T08:01:19Z
dc.date.issued2016-06
dc.identifier.citationSAHRAWİ, Abdulkadir. "İbn Derrâc el-Kastalî’nin Şiirinde Methedilen Portresi." FSM İlmî Araştırmalar İnsan ve Toplum Bilimleri Dergisi, 7 (2016): 241-265.en_US
dc.identifier.urihttp://dergi.fsm.edu.tr/index.php/ia/article/view/734
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11352/2359
dc.description.abstractتكتسب صورة الممدوح في شعر ابن درَّاج القسطلي أهمية كبرى لا سيما أن عدد الذين مدحهم الشاعر من الأمراء والوزراء وقادة الجند والقضاة ..لا يقل عن تسعة وعشرين ممدوحا، وهذا ما دفعني أن أجيب عن الإشكال الآتي: كيف تحول غرض المدح عند ابن دراج إلى قصيدة مدحية؟ وكيف تشكلت صورة الممدوح في شعر ابن درَّاج القسطلِّي في معترك هذه الكثرة من الممدوحين؟وما الذي تميزت به هذه الصورة ؟en_US
dc.description.abstractİbn Derrâc el-Kastalî’nin şiirinde methedilen portresi büyük bir öneme sahiptir. Özellikle prens, bakan, komutan ve yargıçlar gibi toplumun ve devletin önde gelenlerinden methettiği grupların sayısı yirmi dokuzu bulmaktadır. Dolayısıyla biz de bu çalışmamızda şu iki soru soruyu sorup cevaplarını bulmaya çalışacağız. Bu iki temel sorudan biricisi : İbn Derrâc’ın methetme amacı nasıl medih kasidesine dönüştü ? İkincisi ise : Bu kadar çok övülen kimse arasında, İbn Derrâc’ın şiirinde methedilen kişinin portresi nasıl oluştu ve bu portrenin ayırt edici özellikleri nelerdir ?en_US
dc.description.abstractThis paper aims to study the image of praised in the poetry of Ibn Darraj Al-Qostoli. Firstly, it includes a concise presentation of the subject of this study, and so, It presents the linguistic and the terminological definition of the praise over all his chronological existence except in Andalusia. After that, it stands beyond the life of Ibn Darraj and his time and cultures, and even his praised poems. Finally, It shows the most important images of praise’s purposes, such as bravery and generosity of the kings and princes of the two families; Ameria and Tajiebit in the end of fourth century and the beginning of the fifth one.en_US
dc.language.isoaraen_US
dc.publisherFSM Vakıf Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectجمالية الصورةen_US
dc.subjectالقصيدة المدحية، صورة الممدوحen_US
dc.subjectابن دراج، المدحen_US
dc.subjectİbn Derrâc el-Kastalîen_US
dc.subjectMedh kasidesien_US
dc.subjectMethedilen portresien_US
dc.subjectPortrenin güzelliklerien_US
dc.subjectIbn Darrajen_US
dc.subjectPraiseen_US
dc.subjectPoem Midhahen_US
dc.subjectImage acclaimeden_US
dc.subjectAesthetic imageen_US
dc.titleصورة الممدوح في شعر ابن درَّاج القسطليen_US
dc.title.alternativeİbn Derrâc el-Kastalî’nin Şiirinde Methedilen Portresien_US
dc.title.alternativeImage of Praised in Ibn Darraj Poetryen_US
dc.typearticleen_US
dc.contributor.departmentFSM Vakıf Üniversitesi, FSM İlmî Araştırmalar İnsan ve Toplum Bilimleri Dergisien_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster