• Türkçe
    • English
  • Türkçe 
    • Türkçe
    • English
  • Giriş
Öğe Göster 
  •   DSpace@FSM Vakıf
  • FSM Vakıf Üniversitesi Yayınları / Publications of FSM Vakif University
  • FSM İlmî Araştırmalar İnsan ve Toplum Bilimleri Dergisi
  • Öğe Göster
  •   DSpace@FSM Vakıf
  • FSM Vakıf Üniversitesi Yayınları / Publications of FSM Vakif University
  • FSM İlmî Araştırmalar İnsan ve Toplum Bilimleri Dergisi
  • Öğe Göster
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Üstbilişsel Öğretim Stratejilerinin Öğrencilerin Öz Düzenleme Becerilerine Etkisi

Thumbnail

Göster/Aç

Arslan&Gelişli.pdf (407.5Kb)

Erişim

info:eu-repo/semantics/openAccess

Tarih

2017-12

Yazar

Arslan, Serhat
Gelişli, Yücel

Üst veri

Tüm öğe kaydını göster

Künye

ARSLAN, Serhat, & Yücel GELİŞLİ. "Üstbilişsel Öğretim Stratejilerinin Öğrencilerin Öz Düzenleme Becerilerine Etkisi." FSM İlmî Araştırmalar İnsan ve Toplum Bilimleri Dergisi, 10 (2017): 49-60.

Özet

Araştırmada üstbilişsel öğretim stratejileri içeren etkinliklerin çalışmaya katılan öğrencilerde öz düzenleme becerileri ve bunların kalıcılığına etkisi araştırılmıştır. Çalışma, ön test-son test kontrol, gruplu modele göre düzenlenmiştir. Araştırmada deney ve kontrol grubunda 15 öğrenci yer almıştır. Araştırma verilerinin analizinde parametrik olmayan test teknikleri kullanılmıştır. Üstbilişsel öğretim stratejilerinin kullanıldığı deney grubundaki öğrencilerin, yapılan uygulamalar sonucunda algılanan öz düzenleme düzeylerinin arttığı sonucuna ulaşılmıştır. Araştırmanın denenceleri üç ayrı zamanda toplanan veriler ile yapılan analiz sonucunda ortaya çıkan bulgular kapsamında tartışılmıştır.
 
In the current study, the effects of teaching based on metacognitive teaching strategies on students’ self-regulation skills were investigated. The present study was conducted according to pre-test-post-test-control group design that is one of the experimental research methods. There were 15 students in each group in the study. In data analysis, non parametric tests were used. The findings show that teaching based on metacognitive teaching strategies increased students’ perceived self-regulation skills in the experimental group. Findings obtained from the statistical analyzes applied to the measurements made in three time periods were discussed in the context of the essays which constitute the basis of the research.
 

Bağlantı

http://dergi.fsm.edu.tr/index.php/ia/article/view/821
https://hdl.handle.net/11352/2563

Koleksiyonlar

  • FSM İlmî Araştırmalar İnsan ve Toplum Bilimleri Dergisi [523]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 




| Politika | Rehber | İletişim |

DSpace@FSM

by OpenAIRE
Gelişmiş Arama

sherpa/romeo

Göz at

Tüm DSpaceBölümler & KoleksiyonlarTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına GöreBu KoleksiyonTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına Göre

Hesabım

GirişKayıt

İstatistikler

Google Analitik İstatistiklerini Görüntüle

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Politika || Rehber || Kütüphane || FSM Vakıf Üniversitesi || OAI-PMH ||

FSM Vakıf Üniversitesi, İstanbul, Türkiye
İçerikte herhangi bir hata görürseniz, lütfen bildiriniz:

Creative Commons License
FSM Vakıf Üniversitesi Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@FSM:


DSpace 6.2

tarafından İdeal DSpace hizmetleri çerçevesinde özelleştirilerek kurulmuştur.