Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorKazık, Ali Efe
dc.contributor.authorAkyol, Ali Akın
dc.date.accessioned2018-01-05T13:58:47Z
dc.date.available2018-01-05T13:58:47Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.citationKAZIK, Ali Efe, & Ali Akın AKYOL. "32. Vakıf Haftasında Bir Müze Eğitimi Projesi: Genç Vakıfçılar." Restorasyon Yıllığı Dergisi, 12 (2016): 160-179.en_US
dc.identifier.urihttps://www.vgm.gov.tr/vgm/vgmdergi/restorasyon/sayi12/files/assets/common/downloads/VRY_12.pdf
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11352/2632
dc.description.abstractAraştırmacı tarafından “Genç Vakıfçılar” ismiyle tasarlanan müze eğitimi projesi; İstanbul’daki 32. Vakıf Haftası kutlamaları kapsamında Vakıflar 1. ve 2. Bölge Müdürlükleri himayesinde, Kağıthane İlçe MEM’e bağlı Kemal Halil Tanır İlkokulu paydaşlığında, Halı Müzesi, Akaretler Mustafa Kemal Müzesi ve Kemal Halil Tanır İlkokulu’nda yapılan etkinliklerle gerçekleştirilmiştir. Araştırmacı tarafından proje amacı; müze eğitimi sisteminin İstanbul Vakıf Müzeleri’nde uygulanabilirliğini iyi bir örnekle ortaya koymak, Vakıf müzeleri yoluyla çocuklarda vakıf kültür ve medeniyeti hakkında farkındalık yaratmak olarak belirlenmiştir. Bu amacın gerçekleşmesine hizmet edecek eğitimsel hedefler belirlenmiştir. Proje uygulama programı Kemal Halil Tanır İlkokulu, Halı Müzesi ve Mustafa Kemal Müzesi’nde; ‘gezi öncesi’, ‘müze gezisi’ ve ‘gezi sonrası’ olmak üzere 3 haftada 4 buluşma olacak şekilde planlanmış, toplamda sekiz farklı etkinlik ile gerçekleştirilmiştir. Bu etkinlikler; 4 aşamada gerçekleştirilen buluşmalarda soru-cevap, tartışma, beyin fırtınası, araştırma gibi öğretim yöntem ve tekniklerini içermiştir. Proje; sosyo-kültürel ve sosyo-ekonomik kriterler göz önüne alınarak seçilen ilkokulun, 3. ve 4. sınıf öğrencilerinden oluşan, 8 şubeden 9’u kız, 16’sı erkek toplamda 25 öğrenciyle oluşturulan çalışma grubu ile yürütülmüştür. Planlanan projenin etkililiğini ölçmek amacıyla çalışma grubuna; proje öncesinde proje öncesi değerlendirme formu ve proje sonrasında proje sonucu değerlendirme formu uygulanmıştır. Bu iki anketin analizi ve araştırmacının gözlemleri ile birlikte proje değerlendirilmiştir. Araştırma konusunun temelini oluşturan “Vakıflar” hakkında, çalışma grubundaki öğrencilerin bilgi düzeylerinin proje öncesine göre çok daha ileride oldukları tespit edilmiştir. Projenin; vakıf müzelerinin uzmanlık alanlarına göre çeşitli temalarda geliştirilip, farklı yaş gruplarındaki öğrenciler için sürdürülebilir bir program halinde daimi olarak uygulanması gerektiği önerilmiştir.en_US
dc.description.abstractThe museum education project, designed with the name of “Young Vaqf Volunteers” by the researcher, has been conducted with activities organised in Halı Museum, Akaretler Mustafa Kemal Museum and Kemal Halil Tanır Primary School in the scope of the 32nd Vaqf Week celebrations in Istanbul under the auspices of the 1st and 2nd Regional Directorates of Foundations in the partnership with Kemal Halil Tanır Primary School affiliated to Kagıthane District National Education Directorate. The goal of the project determined by the researcher is to demonstrate the applicability of museum education system in Istanbul Vaqf Museums with a good example and to raise awareness of vaqf culture and civilization among children through Vakf Museums. The educational objectives which help this goal to fulfill have been determined. The project implementation program has been planned as 4 meetings in 3 weeks: “before trip”, “museum trip” and “after trip” in Kemal Halil Tanır Primary School, Halı Museum and Mustafa Kemal Museum and it has been conducted with eight different activities, in total. These activities have included teaching methods and techniques like question-answer, discussion, brainstorming, research in the meetings held in four stages. The project has been carried out with the study group created by 25 students -9 females and 16 males- a total of 8 different classes from the 3rd and 4th grade of the school selected considering socio-cultural and socio-economic criteria. Before the project pre-project evaluation form and after project post-project evaluation form have been applied to the study group in order to measure the effectiveness of the planned project. The project has been evaluated together with the analysis of these two surveys and the researcher’s observations. It has been found that knowledge level of the students in the study group on the “Vaqf” forming the basis of the research topic is higher than pre-project level. It has been suggested that the project should be applied permanently as a sustainable program for students of different age groups, developing the Vaqf Museums according to their areas of expertise in a variety of theme.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherVakıflar Genel Müdürlüğüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectVakıflar Genel Müdürlüğüen_US
dc.subjectVakıf Müzelerien_US
dc.subjectMüze Eğitimien_US
dc.subjectVakıf Müzelerinde Eğitimen_US
dc.subjectGenç Vakıfçılar Projesien_US
dc.subjectGeneral Directorate of Foundationsen_US
dc.subjectVaqf Museumsen_US
dc.subjectMuseum Educationen_US
dc.subjectEducation in Vaqf Museumsen_US
dc.subjectYoung Vaqf Volunteersen_US
dc.title32. Vakıf Haftasında Bir Müze Eğitimi Projesi: Genç Vakıfçılaren_US
dc.title.alternativeA Museum Education Project in the 32nd Vaqf Week: Young Vaqf Volunteersen_US
dc.typearticleen_US
dc.contributor.departmentVakıflar Genel Müdürlüğü Yayınlarıen_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Başka Kurum Yazarıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster