32. Vakıf Haftasında Bir Müze Eğitimi Projesi: Genç Vakıfçılar
Künye
KAZIK, Ali Efe, & Ali Akın AKYOL. "32. Vakıf Haftasında Bir Müze Eğitimi Projesi: Genç Vakıfçılar." Restorasyon Yıllığı Dergisi, 12 (2016): 160-179.Özet
Araştırmacı tarafından “Genç Vakıfçılar” ismiyle tasarlanan müze eğitimi projesi; İstanbul’daki 32.
Vakıf Haftası kutlamaları kapsamında Vakıflar 1. ve 2. Bölge Müdürlükleri himayesinde, Kağıthane
İlçe MEM’e bağlı Kemal Halil Tanır İlkokulu paydaşlığında, Halı Müzesi, Akaretler Mustafa Kemal Müzesi
ve Kemal Halil Tanır İlkokulu’nda yapılan etkinliklerle gerçekleştirilmiştir. Araştırmacı tarafından proje
amacı; müze eğitimi sisteminin İstanbul Vakıf Müzeleri’nde uygulanabilirliğini iyi bir örnekle ortaya
koymak, Vakıf müzeleri yoluyla çocuklarda vakıf kültür ve medeniyeti hakkında farkındalık yaratmak
olarak belirlenmiştir. Bu amacın gerçekleşmesine hizmet edecek eğitimsel hedefler belirlenmiştir. Proje
uygulama programı Kemal Halil Tanır İlkokulu, Halı Müzesi ve Mustafa Kemal Müzesi’nde; ‘gezi öncesi’,
‘müze gezisi’ ve ‘gezi sonrası’ olmak üzere 3 haftada 4 buluşma olacak şekilde planlanmış, toplamda
sekiz farklı etkinlik ile gerçekleştirilmiştir. Bu etkinlikler; 4 aşamada gerçekleştirilen buluşmalarda
soru-cevap, tartışma, beyin fırtınası, araştırma gibi öğretim yöntem ve tekniklerini içermiştir. Proje;
sosyo-kültürel ve sosyo-ekonomik kriterler göz önüne alınarak seçilen ilkokulun, 3. ve 4. sınıf
öğrencilerinden oluşan, 8 şubeden 9’u kız, 16’sı erkek toplamda 25 öğrenciyle oluşturulan çalışma
grubu ile yürütülmüştür. Planlanan projenin etkililiğini ölçmek amacıyla çalışma grubuna; proje öncesinde
proje öncesi değerlendirme formu ve proje sonrasında proje sonucu değerlendirme formu
uygulanmıştır. Bu iki anketin analizi ve araştırmacının gözlemleri ile birlikte proje değerlendirilmiştir.
Araştırma konusunun temelini oluşturan “Vakıflar” hakkında, çalışma grubundaki öğrencilerin bilgi
düzeylerinin proje öncesine göre çok daha ileride oldukları tespit edilmiştir. Projenin; vakıf müzelerinin
uzmanlık alanlarına göre çeşitli temalarda geliştirilip, farklı yaş gruplarındaki öğrenciler için sürdürülebilir
bir program halinde daimi olarak uygulanması gerektiği önerilmiştir. The museum education project, designed with the name of “Young Vaqf Volunteers” by the researcher,
has been conducted with activities organised in Halı Museum, Akaretler Mustafa Kemal
Museum and Kemal Halil Tanır Primary School in the scope of the 32nd Vaqf Week celebrations in Istanbul
under the auspices of the 1st and 2nd Regional Directorates of Foundations in the partnership with
Kemal Halil Tanır Primary School affiliated to Kagıthane District National Education Directorate. The
goal of the project determined by the researcher is to demonstrate the applicability of museum education
system in Istanbul Vaqf Museums with a good example and to raise awareness of vaqf culture and
civilization among children through Vakf Museums. The educational objectives which help this goal to
fulfill have been determined. The project implementation program has been planned as 4 meetings in
3 weeks: “before trip”, “museum trip” and “after trip” in Kemal Halil Tanır Primary School, Halı Museum
and Mustafa Kemal Museum and it has been conducted with eight different activities, in total. These
activities have included teaching methods and techniques like question-answer, discussion, brainstorming,
research in the meetings held in four stages. The project has been carried out with the study
group created by 25 students -9 females and 16 males- a total of 8 different classes from the 3rd and
4th grade of the school selected considering socio-cultural and socio-economic criteria. Before the
project pre-project evaluation form and after project post-project evaluation form have been applied
to the study group in order to measure the effectiveness of the planned project. The project has been
evaluated together with the analysis of these two surveys and the researcher’s observations. It has
been found that knowledge level of the students in the study group on the “Vaqf” forming the basis of
the research topic is higher than pre-project level. It has been suggested that the project should be
applied permanently as a sustainable program for students of different age groups, developing the
Vaqf Museums according to their areas of expertise in a variety of theme.
Bağlantı
https://www.vgm.gov.tr/vgm/vgmdergi/restorasyon/sayi12/files/assets/common/downloads/VRY_12.pdfhttps://hdl.handle.net/11352/2632
Koleksiyonlar
- Restorasyon Yıllığı [142]