• Türkçe
    • English
  • Türkçe 
    • Türkçe
    • English
  • Giriş
Öğe Göster 
  •   DSpace@FSM Vakıf
  • FSM Vakıf Üniversitesi Yayınları / Publications of FSM Vakif University
  • FSM İlmî Araştırmalar İnsan ve Toplum Bilimleri Dergisi
  • Öğe Göster
  •   DSpace@FSM Vakıf
  • FSM Vakıf Üniversitesi Yayınları / Publications of FSM Vakif University
  • FSM İlmî Araştırmalar İnsan ve Toplum Bilimleri Dergisi
  • Öğe Göster
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Türkçe Eğitiminde Mesel Nitelikli Edebi Metinlerin İşlevi

Thumbnail

Göster/Aç

Ana makale (469.5Kb)

Erişim

info:eu-repo/semantics/openAccess

Tarih

2018-06

Yazar

Fedai, Özlem

Üst veri

Tüm öğe kaydını göster

Künye

FEDAİ, Özlem. "Türkçe Eğitiminde Mesel Nitelikli Edebi Metinlerin İşlevi" FSM İlmî Araştırmalar İnsan ve Toplum Bilimleri Dergisi, 11 (2018): 241-250.

Özet

Eğitim, birbiriyle alakalı unsurlardan oluşan bir süreçtir. Bu süreç, bir çocuğun bakımını, ahlaki terbiyesini ve eğitimini kapsar. Türkçenin eğitimi meselesini bu sürecin içinde düşünmek gerekir. Türkçenin temel bilgilerini alarak okuyup yazan kişilerin Türkçenin içinden düşünmeleri, Türkçe eğitiminin önemli bir aşamasıdır. Türkçe eğitiminin aslında kişinin kavrayış gücünün de eğitimi olduğu ve bunun edebî eserler marifetiyle yapılabileceği gerçeği, tarihimizde çok iyi bilinen bir husustur. Maalesef günümüzde Türkçe eğitimi denilince akla ilk gelen şey, Türkçenin temel düzeyden ileri düzeye kadar konuşma ve yazma eğitimi olmaktadır. Oysa bu, sınırlayıcı bir yaklaşımdır. Türkçe eğitimi sürecinin bir merhalesi olan bu merhale, bu eğitimin tümü gibi görülmemelidir. Asıl Türkçe eğitimi kanaatimizce bu merhaleden sonra başlamaktadır. Edebî metinler marifetiyle Türkçe eğitiminin kişide idrak seviyesini geliştireceği aşikârdır. Günümüzde popüler kültürün sıradan kitaplarıyla yüz yüze gelen kişilerin Türkçe eğitiminde gerekli mesafeyi kat etmesi mümkün olamamaktadır. Bunun için Türkçe eğitiminde öğrencilerin kavrayış gücünü geliştirecek edebî nitelikleri olan şiirler, meseller ve mesel nitelikli özlü hikâyeler kullanılmalıdır. Bu çalışmada Türkçe eğitiminde mesel nitelikli edebî eserlerin kullanılmasının işlevi ve önemi, meselenin Grek, Çin kültürlerindeki görünümünden örnekler verilerek ele alınacaktır.
 
Education is a process that is related to each other. This process involves the care of a child, moral decency and education. It is necessary to think about the education of the Turkic in this process. It is an important stage of Turkish education that people who read and write the basic knowledge of Turkic people think from within Turkic. The fact that Turkish education is actually education of one’s power of comprehension and that it can be done by literary works is a well-known fact in our history. Unfortunately, the first thing that comes to mind when it comes to Turkish education today is speaking and writing education from basic to advanced level. However, this is a restrictive approach. This stage, which is a succession of the Turkish education process, should not be seen as the whole of this education. The actual education of Turkish starts with this opinion after our opinion. It is evident that Turkish education through the use of literary texts will improve the level of perception in the person. It is not possible for the people who come face to face with popular books of ordinary culture today to cover the necessary distance in Turkish education. For this reason, poetry, parables, stories and remarks which are the literary qualities of the students who will develop the comprehension power of the students in Turkish education should be used. In this study, the function and importance of using such literary works in Turkish education will be examined by giving examples from the view of Greek and Chinese cultures.
 

Bağlantı

http://dergipark.gov.tr/fsmia/issue/37881/437757
https://hdl.handle.net/11352/2725

Koleksiyonlar

  • FSM İlmî Araştırmalar İnsan ve Toplum Bilimleri Dergisi [539]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 




| Politika | Rehber | İletişim |

DSpace@FSM

by OpenAIRE
Gelişmiş Arama

sherpa/romeo

Göz at

Tüm DSpaceBölümler & KoleksiyonlarTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına GöreBu KoleksiyonTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına Göre

Hesabım

GirişKayıt

İstatistikler

Google Analitik İstatistiklerini Görüntüle

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Politika || Rehber || Kütüphane || FSM Vakıf Üniversitesi || OAI-PMH ||

FSM Vakıf Üniversitesi, İstanbul, Türkiye
İçerikte herhangi bir hata görürseniz, lütfen bildiriniz:

Creative Commons License
FSM Vakıf Üniversitesi Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@FSM:


DSpace 6.2

tarafından İdeal DSpace hizmetleri çerçevesinde özelleştirilerek kurulmuştur.