Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorFedai, Özlem
dc.date.accessioned2018-06-28T13:48:24Z
dc.date.available2018-06-28T13:48:24Z
dc.date.issued2018-06
dc.identifier.citationFEDAİ, Özlem. "Türkçe Eğitiminde Mesel Nitelikli Edebi Metinlerin İşlevi" FSM İlmî Araştırmalar İnsan ve Toplum Bilimleri Dergisi, 11 (2018): 241-250.en_US
dc.identifier.urihttp://dergipark.gov.tr/fsmia/issue/37881/437757
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11352/2725
dc.description.abstractEğitim, birbiriyle alakalı unsurlardan oluşan bir süreçtir. Bu süreç, bir çocuğun bakımını, ahlaki terbiyesini ve eğitimini kapsar. Türkçenin eğitimi meselesini bu sürecin içinde düşünmek gerekir. Türkçenin temel bilgilerini alarak okuyup yazan kişilerin Türkçenin içinden düşünmeleri, Türkçe eğitiminin önemli bir aşamasıdır. Türkçe eğitiminin aslında kişinin kavrayış gücünün de eğitimi olduğu ve bunun edebî eserler marifetiyle yapılabileceği gerçeği, tarihimizde çok iyi bilinen bir husustur. Maalesef günümüzde Türkçe eğitimi denilince akla ilk gelen şey, Türkçenin temel düzeyden ileri düzeye kadar konuşma ve yazma eğitimi olmaktadır. Oysa bu, sınırlayıcı bir yaklaşımdır. Türkçe eğitimi sürecinin bir merhalesi olan bu merhale, bu eğitimin tümü gibi görülmemelidir. Asıl Türkçe eğitimi kanaatimizce bu merhaleden sonra başlamaktadır. Edebî metinler marifetiyle Türkçe eğitiminin kişide idrak seviyesini geliştireceği aşikârdır. Günümüzde popüler kültürün sıradan kitaplarıyla yüz yüze gelen kişilerin Türkçe eğitiminde gerekli mesafeyi kat etmesi mümkün olamamaktadır. Bunun için Türkçe eğitiminde öğrencilerin kavrayış gücünü geliştirecek edebî nitelikleri olan şiirler, meseller ve mesel nitelikli özlü hikâyeler kullanılmalıdır. Bu çalışmada Türkçe eğitiminde mesel nitelikli edebî eserlerin kullanılmasının işlevi ve önemi, meselenin Grek, Çin kültürlerindeki görünümünden örnekler verilerek ele alınacaktır.en_US
dc.description.abstractEducation is a process that is related to each other. This process involves the care of a child, moral decency and education. It is necessary to think about the education of the Turkic in this process. It is an important stage of Turkish education that people who read and write the basic knowledge of Turkic people think from within Turkic. The fact that Turkish education is actually education of one’s power of comprehension and that it can be done by literary works is a well-known fact in our history. Unfortunately, the first thing that comes to mind when it comes to Turkish education today is speaking and writing education from basic to advanced level. However, this is a restrictive approach. This stage, which is a succession of the Turkish education process, should not be seen as the whole of this education. The actual education of Turkish starts with this opinion after our opinion. It is evident that Turkish education through the use of literary texts will improve the level of perception in the person. It is not possible for the people who come face to face with popular books of ordinary culture today to cover the necessary distance in Turkish education. For this reason, poetry, parables, stories and remarks which are the literary qualities of the students who will develop the comprehension power of the students in Turkish education should be used. In this study, the function and importance of using such literary works in Turkish education will be examined by giving examples from the view of Greek and Chinese cultures.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherFSM Vakıf Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitimen_US
dc.subjectTürkçe Eğitimien_US
dc.subjectMeselen_US
dc.subjectEdebi metinen_US
dc.subjectEducationen_US
dc.subjectTurkish Educationen_US
dc.subjectParableen_US
dc.subjectLiterary texten_US
dc.titleTürkçe Eğitiminde Mesel Nitelikli Edebi Metinlerin İşlevien_US
dc.title.alternativeThe Function of Parables as Literary Texts in Turkish Language Educationen_US
dc.typearticleen_US
dc.contributor.departmentFSM Vakıf Üniversitesi, FSM İlmî Araştırmalar İnsan ve Toplum Bilimleri Dergisien_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster