• Türkçe
    • English
  • Türkçe 
    • Türkçe
    • English
  • Giriş
Öğe Göster 
  •   DSpace@FSM Vakıf
  • FSM Vakıf Üniversitesi Yayınları / Publications of FSM Vakif University
  • FSM İlmî Araştırmalar İnsan ve Toplum Bilimleri Dergisi
  • Öğe Göster
  •   DSpace@FSM Vakıf
  • FSM Vakıf Üniversitesi Yayınları / Publications of FSM Vakif University
  • FSM İlmî Araştırmalar İnsan ve Toplum Bilimleri Dergisi
  • Öğe Göster
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Sezai Karakoç’un Eğitim-Öğretimle İlgili Görüşleri: Eserlerinden Hareketle Fert ve Toplum İdeali

Thumbnail

Göster/Aç

Makale Dosyası (546.3Kb)

Erişim

info:eu-repo/semantics/openAccess

Tarih

2018-12

Yazar

Özsaray, Yunus Emre

Üst veri

Tüm öğe kaydını göster

Künye

ÖZSARAY, Yunus Emre. "Sezai Karakoç’un Eğitim-Öğretimle İlgili Görüşleri: Eserlerinden Hareketle Fert ve Toplum İdeali." FSM İlmî Araştırmalar İnsan ve Toplum Bilimleri Dergisi, 12 (2018): 243-274.

Özet

Bu makalede Sezai Karakoç’un “Diriliş” olarak kavramlaştırdığı fikir hareketi bir eğitim metodu olarak değerlendirilmektedir. Hareketin kendisi doğrudan bir eğitim süreci olarak ele alınmakla birlikte, Karakoç’un doğrudan eğitim-öğretimle ilgili görüşleri de makalede yer almaktadır. Eğitim felsefesine kaynak teşkil edebilecek görüşler, ferdin ahlak gelişimi, öğretimde yöntem ve teknikler, başarı gibi kavramlar inceleme konusu haline getirilmiştir. Sezai Karakoç’un eserler toplamına yayılmış olan eğitim ile görüşlerini bir araya getirmeye çalışan bu makalede çoğunlukla tanımlayıcı bir tutum izlenmiş, yer yer konu hakkında değerlendirmeler de yapılmıştır. Bununla birlikte eğitim konusunda Sezai Karakoç’un görüşlerinin hangi zemin üzerine şekillendiğini daha net bir şekilde görebilmek için eğitimin bir kamuoyu oluştu rma aracı olarak ele alınmaya başlandığı Tanzimat’tan sonra ortaya çıkan çeşitli görüşlere de makalenin girişinde değinilmiştir. Sezai Karakoç’un toplumda adaletin temeline sevgi fenomeninin yerleşmesi için öngördüğü ahlaki gelişim, demokrasinin ferdin ahlaki gelişim süreçleriyle ilgisi ve eğitimi kamuoyunu yönlendirme aracı olarak görüp görmediği ortaya çıkarılmıştır.
 
In this article, the idea movement, which Sezai Karakoç conceptualizes as Resurrection, is evaluated as an educational method. Although the movement itself is considered as a direct educational process, Karakoç’s opinions on direct education-schooling are also included in the article. Concepts such as opinions that can be the source of education philosophy, moral development of individuals, methods and techniques in schooling, success are turned into the subject of researches. In this paper, which is tried to bring the opinions of Sezai Karakoç together with the education that spread over his works, a descriptive attitude was mostly observed. In addition, evaluations were made on the subject. On the other hand, various notion that emerged after the Tanzimat, in which education began to be considered as a tool of public opinion in order to be able to see clearly which ground the ideas of Sezai Karakoç were formed on, were also mentioned in the introduction of the article. It was found out whether Sezai Karakoç’s moral development for the placement of the phenomenon of love on the basis of justice in society, its relation to the individual’s moral development process and whether education is seen as a means of directing public opinion.
 

Bağlantı

http://dergipark.gov.tr/fsmia/issue/41565/502243
https://hdl.handle.net/11352/2824

Koleksiyonlar

  • FSM İlmî Araştırmalar İnsan ve Toplum Bilimleri Dergisi [539]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 




| Politika | Rehber | İletişim |

DSpace@FSM

by OpenAIRE
Gelişmiş Arama

sherpa/romeo

Göz at

Tüm DSpaceBölümler & KoleksiyonlarTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına GöreBu KoleksiyonTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına Göre

Hesabım

GirişKayıt

İstatistikler

Google Analitik İstatistiklerini Görüntüle

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Politika || Rehber || Kütüphane || FSM Vakıf Üniversitesi || OAI-PMH ||

FSM Vakıf Üniversitesi, İstanbul, Türkiye
İçerikte herhangi bir hata görürseniz, lütfen bildiriniz:

Creative Commons License
FSM Vakıf Üniversitesi Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@FSM:


DSpace 6.2

tarafından İdeal DSpace hizmetleri çerçevesinde özelleştirilerek kurulmuştur.