Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorÖzsaray, Yunus Emre
dc.date.accessioned2018-12-26T14:08:03Z
dc.date.available2018-12-26T14:08:03Z
dc.date.issued2018-12
dc.identifier.citationÖZSARAY, Yunus Emre. "Sezai Karakoç’un Eğitim-Öğretimle İlgili Görüşleri: Eserlerinden Hareketle Fert ve Toplum İdeali." FSM İlmî Araştırmalar İnsan ve Toplum Bilimleri Dergisi, 12 (2018): 243-274.en_US
dc.identifier.urihttp://dergipark.gov.tr/fsmia/issue/41565/502243
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11352/2824
dc.descriptionAraştırma makalesien_US
dc.description.abstractBu makalede Sezai Karakoç’un “Diriliş” olarak kavramlaştırdığı fikir hareketi bir eğitim metodu olarak değerlendirilmektedir. Hareketin kendisi doğrudan bir eğitim süreci olarak ele alınmakla birlikte, Karakoç’un doğrudan eğitim-öğretimle ilgili görüşleri de makalede yer almaktadır. Eğitim felsefesine kaynak teşkil edebilecek görüşler, ferdin ahlak gelişimi, öğretimde yöntem ve teknikler, başarı gibi kavramlar inceleme konusu haline getirilmiştir. Sezai Karakoç’un eserler toplamına yayılmış olan eğitim ile görüşlerini bir araya getirmeye çalışan bu makalede çoğunlukla tanımlayıcı bir tutum izlenmiş, yer yer konu hakkında değerlendirmeler de yapılmıştır. Bununla birlikte eğitim konusunda Sezai Karakoç’un görüşlerinin hangi zemin üzerine şekillendiğini daha net bir şekilde görebilmek için eğitimin bir kamuoyu oluştu rma aracı olarak ele alınmaya başlandığı Tanzimat’tan sonra ortaya çıkan çeşitli görüşlere de makalenin girişinde değinilmiştir. Sezai Karakoç’un toplumda adaletin temeline sevgi fenomeninin yerleşmesi için öngördüğü ahlaki gelişim, demokrasinin ferdin ahlaki gelişim süreçleriyle ilgisi ve eğitimi kamuoyunu yönlendirme aracı olarak görüp görmediği ortaya çıkarılmıştır.en_US
dc.description.abstractIn this article, the idea movement, which Sezai Karakoç conceptualizes as Resurrection, is evaluated as an educational method. Although the movement itself is considered as a direct educational process, Karakoç’s opinions on direct education-schooling are also included in the article. Concepts such as opinions that can be the source of education philosophy, moral development of individuals, methods and techniques in schooling, success are turned into the subject of researches. In this paper, which is tried to bring the opinions of Sezai Karakoç together with the education that spread over his works, a descriptive attitude was mostly observed. In addition, evaluations were made on the subject. On the other hand, various notion that emerged after the Tanzimat, in which education began to be considered as a tool of public opinion in order to be able to see clearly which ground the ideas of Sezai Karakoç were formed on, were also mentioned in the introduction of the article. It was found out whether Sezai Karakoç’s moral development for the placement of the phenomenon of love on the basis of justice in society, its relation to the individual’s moral development process and whether education is seen as a means of directing public opinion.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherFSM Vakıf Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectSezai Karakoçen_US
dc.subjectDirilişen_US
dc.subjectEğitimen_US
dc.subjectAhlaken_US
dc.subjectDeğerler eğitimien_US
dc.subjectResurrectionen_US
dc.subjectEducationen_US
dc.subjectMoralen_US
dc.subjectValues educationen_US
dc.titleSezai Karakoç’un Eğitim-Öğretimle İlgili Görüşleri: Eserlerinden Hareketle Fert ve Toplum İdealien_US
dc.title.alternativeSezai Karakoç’s Opions About Education and Schooling: Person and Community Idea Moving from Work’sen_US
dc.typearticleen_US
dc.contributor.departmentFSM Vakıf Üniversitesi, FSM İlmî Araştırmalar İnsan ve Toplum Bilimleri Dergisien_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster