dc.contributor.author | Yılmaz, Fevzi | |
dc.date.accessioned | 2019-06-18T09:14:54Z | |
dc.date.available | 2019-06-18T09:14:54Z | |
dc.date.issued | 2010 | |
dc.identifier.citation | YILMAZ, Fevzi. ''Uluslararası eğitim sektörü ve Türkiye'nin durumu'', Dünya Gazetesi, 25 Aralık 2010. | en_US |
dc.identifier.uri | https://www.dunya.com/gundem/uluslararasi-egitim-sektoru-ve-turkiye039nin-durumu-haberi-134184 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11352/2854 | |
dc.description.abstract | Küreselleşme denince en çok akla gelen; çokuluslu şirketler (dışa açık sınır aşan firmalar), şaşırtan multimedya (uzaklığı yok eden teknolojiler) ve yabancı öğrenci-öğretim elemanı yoğun üniversitelerdir. Akademik küreselleşme, modern üniversitelerin içine sızmıştır. Bugün üniversiteler, öğrenciler ve öğretim üyeleri için küresel pazar olmuştur. Akademik küreselleşmede yabancı üniversitelerle işbirliği bir ayak ise, diğeri daha uzun süreli ziyaretçi profesör istihdamıdır (sabbatical). Üçüncü ayak ise olabildiğince fazla yabancı öğrenciyi üniversiteye kaydetmektir (Bu öğrenciler genellikle tam ücret öderler).
Üniversiteler bilgi ekonomisinin motorudur. Bu gerçek herkesin (hükümet, şirket, öğrenci gibi) ona yatırım yapması için istek doğurur. Dışa açılmayı başaran üniversiteler bulundukları ülkeye kaynak sağlarlar. Ayrıca teknolojinin gelişmesi, ilişkilerin iyileşmesi, bilginin yayılması ve insan yaşam kalitesinin de artmasını sağlarlar. Üniversitelerimizin dış bağlantılarının artması, kısaca küreselleşmeleri teşvik edilmeli ve desteklenmelidir. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.publisher | Dünya Gazetesi | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.title | Uluslararası eğitim sektörü ve Türkiye'nin durumu | en_US |
dc.type | article | en_US |
dc.contributor.department | FSM Vakıf Üniversitesi, Mühendislik Fakültesi | en_US |
dc.relation.publicationcategory | [0-Belirlenecek] | en_US |
dc.contributor.institutionauthor | Yılmaz, Fevzi | |