Ara
Toplam kayıt 6, listelenen: 1-6
İlkokul Öğretmenlerinin Uzaktan Eğitim Sürecinde Okul Müdürlerine Yönelik Liderlik Düşünceleri
(Fatih Sultan Mehmet Vakıf Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, 2021)
Bu araştırmanın amacı; Covid-19 (Koronavirüs hastalığı 2019) salgını sürecinde gerçekleşen uzaktan eğitim sürecinde, okul müdürlerinin gösterdikleri liderlik davranışlarını, ilkokul öğretmenlerinin gözüyle ortaya koymaktır. ...
"Eğitim Ortamlarında Öğretimsel Liderlik Davranışları" Konulu Lisansüstü Tezlerin İncelenmesi: Bir Durum Çalışması
(Fatih Sultan Mehmet Vakıf Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, 2021)
Bu araştırmada, 2000-2020 yılları arasında öğretimsel liderlik alanında
lisansüstü tezlerin incelenmesi amaçlanmıştır. Belirlenen kriterlere göre
Yükseköğretim Kurumu (YÖK) Ulusal Tez Merkezinde 71’i yüksek lisans ve ...
Okul Yönetiminde Hizmetkâr Liderlik
(Fatih Sultan Mehmet Vakıf Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, 2021)
Liderlik kavramı uzun zamandır düşünürlerin üzerinde durduğu bir kavramdır. Bu alan üzerine çalışmalar gerçekleştiren düşünürler liderlik ile ilgili farklı yaklaşımları ortaya koymuşlardır. İlk dönemlerinde bir liderde ...
Paternalist Liderliğin Öğretmenler Üzerindeki Etkisi
(Fatih Sultan Mehmet Vakıf Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, 2021)
Genel olarak paternalist lider örgütte liderin baba gibi davranmasını ifade eden liderlik türüdür. Bu liderlik örgüt içinde liderin her duruma bir baba edasıyla yaklaşmasını ifade etmektedir. Bir baba edasıyla astların ...
Okul Müdürlerinin Çatışma Yönetim Şekillerinin İncelenmesi: Nitel Analiz Çalışması
(Fatih Sultan Mehmet Vakıf Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, 2022)
Bu araştırmanın amacı ortaokullarda görev yapan okul müdürlerinin çatışmalara ve çatışma yönetimine dair görüşlerini analiz etmektir. Araştırma vaka deseni kullanılarak yapılan nitel bir çalışmadır. Çalışma grubu İstanbul ...
Sanal Sınıf Yönetiminde Öğretmenlerin Tutumları ve Okul Müdürlerinin Algıları
(Fatih Sultan Mehmet Vakıf Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, 2022)
Bu araştırmanın amacı, uzaktan eğitimde öğretmenlerin sanal sınıf yönetimi davranışlarına dair geçerli ve güvenilir bir ölçek geliştirmek ve okul müdürlerinin sanal sınıf yönetimi hakkındaki algılarını ortaya çıkarmaktır. ...