• Türkçe
    • English
  • Türkçe 
    • Türkçe
    • English
  • Giriş
Öğe Göster 
  •   DSpace@FSM Vakıf
  • Enstitüler / Institutes
  • Lisansüstü Eğitim Enstitüsü / Institute of Postgraduate Education
  • Öğe Göster
  •   DSpace@FSM Vakıf
  • Enstitüler / Institutes
  • Lisansüstü Eğitim Enstitüsü / Institute of Postgraduate Education
  • Öğe Göster
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

"Eğitim Ortamlarında Öğretimsel Liderlik Davranışları" Konulu Lisansüstü Tezlerin İncelenmesi: Bir Durum Çalışması

Thumbnail

Göster/Aç

Yüksel Lisans Projesi (490.2Kb)

Erişim

info:eu-repo/semantics/openAccess

Tarih

2021

Yazar

Kavlak, Ahmet Emre

Üst veri

Tüm öğe kaydını göster

Künye

KAVLAK, Ahmet Emre, "Eğitim Ortamlarında Öğretimsel Liderlik Davranışları" Konulu Lisansüstü Tezlerin İncelenmesi: Bir Durum Çalışması, Fatih Sultan Mehmet Vakıf Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsü Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı Eğitim Yönetimi Program, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Projesi, İstanbul 2021.

Özet

Bu araştırmada, 2000-2020 yılları arasında öğretimsel liderlik alanında lisansüstü tezlerin incelenmesi amaçlanmıştır. Belirlenen kriterlere göre Yükseköğretim Kurumu (YÖK) Ulusal Tez Merkezinde 71’i yüksek lisans ve 6’sı doktora tezi olmak üzere toplam 77 adet tez tespit edilmiştir. Çalışma, araştırmanın amacına uygun olarak durum çalışması desenine göre yürütülmüş, veriler dokumanlar incelenerek toplanmış, verilerin analizinde betimsel analiz ve içerik analizi kullanılmıştır. Öğretimsel liderlik alanındaki tezlerin tamamı eğitim öğretim alanında yapıldığı görülmüştür. Tezlerin %80’nin 2010 yılı ve sonraki yıllarda yapıldığı belirlenmiştir. Genel olarak lisansüstü tezlerde en fazla okul müdürlerinin öğretim liderliği ile olumlu okul iklimi oluşturma arasındaki ilişki ele alınmıştır. Bu çalışmayla Türkiye’deki eğitim ortamlarında öğretimsel liderlik davranışları hakkında yazılan doktora ve tezlerin, amaçları, ortaya koyduğu fikirler, ortak yanları ve farklılıkları incelenmiştir. Üniversiteler ve şehir düzeyinde yazılan tezler kavramsal olarak incelenerek Türkiye şeması oluşturulmuştur.
 
In this research, it is aimed to examine the postgraduate theses in the field of instructional leadership between the years 2000-2020. According to the determined criteria, a total of 77 theses, 71 of which are master's and 6 are doctoral theses, have been identified in the National Thesis Center of the Higher Education Institution (YÖK). The study was carried out according to the case study pattern in accordance with the purpose of the research, the data were collected by examining the documents, descriptive analysis and content analysis were used in the analysis of the data. It has been seen that all of the theses in the field of instructional leadership were made in the field of education. It was determined that 80% of the theses were made in 2010 and the following years. In general, the relationship between the instructional leadership of school principals and creating a positive school climate is mostly discussed in postgraduate theses. In this study, the aims, ideas, common aspects and differences of doctorate and theses written about instructional leadership behaviors in educational environments in Turkey were examined. The theses written at the universities and the city level were analyzed conceptually and the scheme of Turkey was created.
 

Bağlantı

https://hdl.handle.net/11352/4358

Koleksiyonlar

  • Lisansüstü Eğitim Enstitüsü / Institute of Postgraduate Education [840]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 




| Politika | Rehber | İletişim |

DSpace@FSM

by OpenAIRE
Gelişmiş Arama

sherpa/romeo

Göz at

Tüm DSpaceBölümler & KoleksiyonlarTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına GöreBu KoleksiyonTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına Göre

Hesabım

GirişKayıt

İstatistikler

Google Analitik İstatistiklerini Görüntüle

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Politika || Rehber || Kütüphane || FSM Vakıf Üniversitesi || OAI-PMH ||

FSM Vakıf Üniversitesi, İstanbul, Türkiye
İçerikte herhangi bir hata görürseniz, lütfen bildiriniz:

Creative Commons License
FSM Vakıf Üniversitesi Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@FSM:


DSpace 6.2

tarafından İdeal DSpace hizmetleri çerçevesinde özelleştirilerek kurulmuştur.