• Türkçe
    • English
  • Türkçe 
    • Türkçe
    • English
  • Giriş
Öğe Göster 
  •   DSpace@FSM Vakıf
  • Enstitüler / Institutes
  • Lisansüstü Eğitim Enstitüsü / Institute of Postgraduate Education
  • Öğe Göster
  •   DSpace@FSM Vakıf
  • Enstitüler / Institutes
  • Lisansüstü Eğitim Enstitüsü / Institute of Postgraduate Education
  • Öğe Göster
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Bir Çocuk ve Kadın Dergisi Olarak Ayine (1875-1876) : Osmanlı Eğitim Tarihi Açısından Değerlendirilmesi

Thumbnail

Göster/Aç

Tez (1.089Mb)

Erişim

info:eu-repo/semantics/openAccess

Tarih

2019

Yazar

Erbulmuş, Mine

Üst veri

Tüm öğe kaydını göster

Künye

ERBULMUŞ, Mine, Bir Çocuk ve Kadın Dergisi Olarak Ayine (1875-1876) : Osmanlı Eğitim Tarihi Açısından Değerlendirilmesi, Fatih Sultan Mehmet Vakıf Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsü Tarih Anabilim Dalı, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, İstanbul 2019.

Özet

“Bir Çocuk ve Kadın Dergisi Olarak Ayine (1875-1876): Osmanlı Eğitim Tarihi Açısından Değerlendirilmesi” başlıklı çalışmamızda, 1875 yılında Selanik’te yayımlanan Ayine Dergisi’nin çocuk ve kadın eğitimine bakışı yaygın eğitim bağlamında ele alınmıştır. Çalışmamızın giriş kısmında, bu alan üzerinde yapılan çalışmalardan bahsedilmiş, Ayine Dergisi’nin ortaya çıktığı siyasal ve sosyal zemini tanımak üzere döneme genel bir bakış sağlanmıştır. Akabinde ise yenileşme dönemi Osmanlı yaygın eğitimine dair bilgiler verilmiştir. Birinci bölümde; Osmanlı basını hakkında bilgiler verilmiş ve Ayine Dergisi kısaca tanıtılmıştır. İkinci bölümde, Ayine Dergisi’nin çocuk eğitimine bakışı incelenmiştir. Üçüncü bölümde ise, Ayine Dergisi’nde kadınlara dair eğitim hususuna değinilmiştir. Çalışmamızda, Ayine Dergisi’nin günümüz alfabesine aktarımı söz konusu olmayıp, bir metin inceleme dizisinin dışında yer almaktadır.
 
This thesis analyzes the approach of Ayine, a journal published in Salonica in 1875, to child and women education and evaluates it in terms of mass education. Introduction of the thesis consists of a general literature review and the political and social context of the time when Ayine had published. Afterwars, information regarding education in the late Ottoman era is given. While the first chapter deals with Ottoman press and introduces Ayine briefly, the second chapter is devoted to Journal of Ayine in detail, specifically its approach to children’s education. The third and the last chapter, on the other hand, tackles with the issue of women’s education by particularly referring women’s opinions on education. This study is neither a transliteration of the Journal of Ayine nor an analyse of the texts it included.
 

Bağlantı

https://hdl.handle.net/11352/2972

Koleksiyonlar

  • Lisansüstü Eğitim Enstitüsü / Institute of Postgraduate Education [840]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 




| Politika | Rehber | İletişim |

DSpace@FSM

by OpenAIRE
Gelişmiş Arama

sherpa/romeo

Göz at

Tüm DSpaceBölümler & KoleksiyonlarTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına GöreBu KoleksiyonTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına Göre

Hesabım

GirişKayıt

İstatistikler

Google Analitik İstatistiklerini Görüntüle

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Politika || Rehber || Kütüphane || FSM Vakıf Üniversitesi || OAI-PMH ||

FSM Vakıf Üniversitesi, İstanbul, Türkiye
İçerikte herhangi bir hata görürseniz, lütfen bildiriniz:

Creative Commons License
FSM Vakıf Üniversitesi Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@FSM:


DSpace 6.2

tarafından İdeal DSpace hizmetleri çerçevesinde özelleştirilerek kurulmuştur.