Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorErbulmuş, Mine
dc.date.accessioned2019-10-03T11:15:45Z
dc.date.available2019-10-03T11:15:45Z
dc.date.issued2019en_US
dc.identifier.citationERBULMUŞ, Mine, Bir Çocuk ve Kadın Dergisi Olarak Ayine (1875-1876) : Osmanlı Eğitim Tarihi Açısından Değerlendirilmesi, Fatih Sultan Mehmet Vakıf Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsü Tarih Anabilim Dalı, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, İstanbul 2019.en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11352/2972
dc.description.abstract“Bir Çocuk ve Kadın Dergisi Olarak Ayine (1875-1876): Osmanlı Eğitim Tarihi Açısından Değerlendirilmesi” başlıklı çalışmamızda, 1875 yılında Selanik’te yayımlanan Ayine Dergisi’nin çocuk ve kadın eğitimine bakışı yaygın eğitim bağlamında ele alınmıştır. Çalışmamızın giriş kısmında, bu alan üzerinde yapılan çalışmalardan bahsedilmiş, Ayine Dergisi’nin ortaya çıktığı siyasal ve sosyal zemini tanımak üzere döneme genel bir bakış sağlanmıştır. Akabinde ise yenileşme dönemi Osmanlı yaygın eğitimine dair bilgiler verilmiştir. Birinci bölümde; Osmanlı basını hakkında bilgiler verilmiş ve Ayine Dergisi kısaca tanıtılmıştır. İkinci bölümde, Ayine Dergisi’nin çocuk eğitimine bakışı incelenmiştir. Üçüncü bölümde ise, Ayine Dergisi’nde kadınlara dair eğitim hususuna değinilmiştir. Çalışmamızda, Ayine Dergisi’nin günümüz alfabesine aktarımı söz konusu olmayıp, bir metin inceleme dizisinin dışında yer almaktadır.en_US
dc.description.abstractThis thesis analyzes the approach of Ayine, a journal published in Salonica in 1875, to child and women education and evaluates it in terms of mass education. Introduction of the thesis consists of a general literature review and the political and social context of the time when Ayine had published. Afterwars, information regarding education in the late Ottoman era is given. While the first chapter deals with Ottoman press and introduces Ayine briefly, the second chapter is devoted to Journal of Ayine in detail, specifically its approach to children’s education. The third and the last chapter, on the other hand, tackles with the issue of women’s education by particularly referring women’s opinions on education. This study is neither a transliteration of the Journal of Ayine nor an analyse of the texts it included.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherFatih Sultan Mehmet Vakıf Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectÇocuk Eğitimien_US
dc.subjectKadın Eğitimien_US
dc.subjectSelaniken_US
dc.subjectBasınen_US
dc.subjectRadoviçli Mustafaen_US
dc.subjectMidhat Paşaen_US
dc.subjectChild’s Educationen_US
dc.subjectEducation of Womenen_US
dc.subjectSalonicaen_US
dc.subjectPressen_US
dc.subjectMustafa of Radovishen_US
dc.subjectMidhat Pashaen_US
dc.titleBir Çocuk ve Kadın Dergisi Olarak Ayine (1875-1876) : Osmanlı Eğitim Tarihi Açısından Değerlendirilmesien_US
dc.title.alternativeAyine (1875-1876), As ajournal of women and child an evaluationin terms of ottoman education historyen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentFSM Vakıf Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.contributor.institutionauthorErbulmuş, Mine


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster