dc.contributor.author | Erbulmuş, Mine | |
dc.date.accessioned | 2019-10-03T11:15:45Z | |
dc.date.available | 2019-10-03T11:15:45Z | |
dc.date.issued | 2019 | en_US |
dc.identifier.citation | ERBULMUŞ, Mine, Bir Çocuk ve Kadın Dergisi Olarak Ayine (1875-1876) : Osmanlı Eğitim Tarihi Açısından Değerlendirilmesi, Fatih Sultan Mehmet Vakıf Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsü Tarih Anabilim Dalı, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, İstanbul 2019. | en_US |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11352/2972 | |
dc.description.abstract | “Bir Çocuk ve Kadın Dergisi Olarak Ayine (1875-1876): Osmanlı Eğitim
Tarihi Açısından Değerlendirilmesi” başlıklı çalışmamızda, 1875 yılında Selanik’te
yayımlanan Ayine Dergisi’nin çocuk ve kadın eğitimine bakışı yaygın eğitim
bağlamında ele alınmıştır.
Çalışmamızın giriş kısmında, bu alan üzerinde yapılan çalışmalardan
bahsedilmiş, Ayine Dergisi’nin ortaya çıktığı siyasal ve sosyal zemini tanımak üzere
döneme genel bir bakış sağlanmıştır. Akabinde ise yenileşme dönemi Osmanlı yaygın
eğitimine dair bilgiler verilmiştir. Birinci bölümde; Osmanlı basını hakkında bilgiler
verilmiş ve Ayine Dergisi kısaca tanıtılmıştır. İkinci bölümde, Ayine Dergisi’nin çocuk
eğitimine bakışı incelenmiştir. Üçüncü bölümde ise, Ayine Dergisi’nde kadınlara dair
eğitim hususuna değinilmiştir.
Çalışmamızda, Ayine Dergisi’nin günümüz alfabesine aktarımı söz konusu
olmayıp, bir metin inceleme dizisinin dışında yer almaktadır. | en_US |
dc.description.abstract | This thesis analyzes the approach of Ayine, a journal published in Salonica in
1875, to child and women education and evaluates it in terms of mass education.
Introduction of the thesis consists of a general literature review and the political and
social context of the time when Ayine had published. Afterwars, information regarding
education in the late Ottoman era is given. While the first chapter deals with Ottoman
press and introduces Ayine briefly, the second chapter is devoted to Journal of Ayine
in detail, specifically its approach to children’s education. The third and the last
chapter, on the other hand, tackles with the issue of women’s education by particularly
referring women’s opinions on education.
This study is neither a transliteration of the Journal of Ayine nor an analyse of
the texts it included. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.publisher | Fatih Sultan Mehmet Vakıf Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Çocuk Eğitimi | en_US |
dc.subject | Kadın Eğitimi | en_US |
dc.subject | Selanik | en_US |
dc.subject | Basın | en_US |
dc.subject | Radoviçli Mustafa | en_US |
dc.subject | Midhat Paşa | en_US |
dc.subject | Child’s Education | en_US |
dc.subject | Education of Women | en_US |
dc.subject | Salonica | en_US |
dc.subject | Press | en_US |
dc.subject | Mustafa of Radovish | en_US |
dc.subject | Midhat Pasha | en_US |
dc.title | Bir Çocuk ve Kadın Dergisi Olarak Ayine (1875-1876) : Osmanlı Eğitim Tarihi Açısından Değerlendirilmesi | en_US |
dc.title.alternative | Ayine (1875-1876), As ajournal of women and child an evaluationin terms of ottoman education history | en_US |
dc.type | masterThesis | en_US |
dc.contributor.department | FSM Vakıf Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Tez | en_US |
dc.contributor.institutionauthor | Erbulmuş, Mine | |